Bu yılki Google Marketing Live 2023 (GML) etkinliğinin belirleyici unsuru sadece iki harfle özetlenebilir: YZ (Yapay Zeka). Gelecekte, Google Ads hesabınızda yapay zeka kullanımı oldukça yaygınlaşacak. Yapay zeka, her yerde kendini gösterecek ve etkisini hissettirecek. Artık reklam kampanyalarınızda yapay zeka tabanlı özelliklerden yararlanarak daha akıllı ve etkili kararlar alabileceksiniz.
Google Marketing Live 2023: Tüm bilmeniz gerekenler
Google I/O etkinliğinin trendini takip ederek, bugünkü duyuruların çoğunluğunda yapay zeka yer aldı. Şimdi ise Google Marketing Live 2023 etkinliğinden bilmeniz gereken her şeyin özetini sunuyoruz ve her önemli duyurunun ayrıntılarına aşağıdan ulaşabilirsiniz:
Google Ads, kampanyalar oluşturmanıza olanak tanıyor
Google Ads kampanyalarını artık doğrudan Google Ads arayüzünde Google AI destekli sohbet ile oluşturabilirsiniz. Bu yeni kampanya oluşturma özelliği, Google AI’nin sohbet aracılığıyla size yardımcı olması veya bazı ağır işleri yapması için kullanılıyor.
Bu özellik sayesinde, yapay zeka size adımları takip ederek kampanyalarınızı oluşturmanızda yol gösterebilir. Örneğin, reklam metinlerini, başlıkları veya hedef kitle seçimlerini belirlemek için yapay zeka ile etkileşime geçebilirsiniz.
Reklamverenler için önemli bir nokta, yapay zeka tarafından oluşturulan kampanyaları yayına almadan önce düzenleme ve özelleştirme imkanına sahip olacaksınız. Bu şekilde, kampanyalarınızın kontrolü sizde oluyor ve istediğiniz zaman değişiklik yapabiliyorsunuz.
Google Search Generative Experience Arama ve Alışveriş reklamlarını entegre ediyor
Google’ın Search Generative Experience’ını (SGE) iki hafta önce Google I/O etkinliğinde öğrendik. Demoda, tüm reklamlar konuşma sohbetinin dışında yer alıyordu. Ancak şimdi Google, reklamları Search Generative Experience’a doğrudan entegre etmek için çalışıyor.
Henüz geliştirme aşamasında olan SGE’nin nasıl para kazanacağına dair bazı fikirler edinebiliriz. Reklamların Search Generative Experience’a entegre edilmesiyle, kullanıcıların arama sonuçları arasında daha organik bir şekilde reklamları görmeleri hedefleniyor. Bu, reklamverenlere daha etkili ve hedefli bir reklam deneyimi sunmayı amaçlıyor. Örneğin, kullanıcıların arama sorgularına uygun reklamların doğal bir şekilde karşılarına çıkması gibi.
Google, reklam modellerini ve kullanıcı deneyimini dikkate alarak, Search Generative Experience’ın nasıl para kazanabileceği konusunda çalışmalarını sürdürüyor. Bu, reklamverenlerin hedef kitleleriyle daha iyi etkileşim kurmalarını sağlayacak ve aynı zamanda Google’ın reklam platformunda daha fazla gelir elde etmesine yardımcı olabilecek.
Google PMax’e üretken yapay zeka desteği geliyor
Google’ın en yeni kampanya türü, yakında kampanya kurulum sürecine Google AI ile entegre edilerek daha otomatik bir deneyim sunacak.
Bu yeni kampanya türü, görsel ve video odaklı reklamlar ve reklam öğesi oluşturmak için üretken yapay zekayı da içerecek. Bu sayede reklamverenler, reklam öğelerini daha kolay ve etkili bir şekilde oluşturabilecekler.
Ayrıca PMax, reklam kampanyalarınızı ideal müşterilerinize yönlendirmenize yardımcı olacak.
Google Ads, arama sorgularını hedefleyen yapay zeka destekli varlıklar oluşturacak
Google AI sayesinde otomatik olarak oluşturulan varlıklar, yakında daha da önem kazanacak.
Bu yeni özelliklerle birlikte, Google AI, açık artırma öncesi varlıklar oluşturmak yerine, kullanıcıların niyetine göre bireysel bir sorgu için varlıklar oluşturabilecek.
Google Product Studio reklamverenlere yapay zeka tarafından oluşturulan görseller sunuyor
Google’ın yeni aracı olan Product Studio, satıcıların Google AI sayesinde ürün fotoğraflarını düzenlemesine, iyileştirmesine ve keskinleştirmesine olanak tanıyacak.
Product Studio, kullanıcılara dinamik arka planlar oluşturma veya eski ve çekici olmayan arka planları kaldırma gibi işlemleri gerçekleştirme imkanı sunacak.
Google: Merchant Center Next, Merchant Center’ın yerini alacak
Google Merchant Center Next, 2024 yılına kadar Google Merchant Center’ın yerini alacak.
Bu yeni platform, ürün listeleri için daha basitleştirilmiş bir ana sayfa sunacak ve daha az teknik bilgiye sahip satıcılar için liste oluşturma sürecinde web sitenizin verilerinden faydalanarak bazı zorlu teknik işleri ortadan kaldıracak.
Yeni kullanıcı arayüzüyle birlikte, Performans sekmesinde sunulan içgörüler de platform deneyimini geliştirecek gibi görünüyor.
Google Play Store’dan, Türkiye’de kumar oyunlarına yeşil ışık
Google Ads 2 yeni kampanya türü ekliyor: Video görüntülemeleri, talep oluşturma
YouTube’da daha fazla görüntüleme veya talep oluşturmak için yeni kampanya türleri duyuruldu. Bu yeni kampanya türleri, reklamverenlere farklı bir bakış açısı sunuyor.
Video görüntüleme kampanyaları, atlanabilir yayın içi reklamlar, yayın içi reklamlar ve Shorts reklamlarını birleştirerek bir videonun daha fazla görüntülenmesini sağlamayı hedefliyor.
Talep oluşturma kampanyaları ise YouTube Shorts, YouTube in-stream, YouTube in-feed, Discover ve Gmail gibi platformlarda gösterilen reklamlarla dönüşümleri artırmayı amaçlıyor. Ayrıca reklamverenlerin erişimini genişletmelerine yardımcı olacak yeni bir benzer segment oluşturucu da sunuluyor.