Şirketin projesi, halka açılmaya hazır olduğu için, Google bünyesinde Waymo adlı, bağımsız bir şirket olacak.
Google’ın 7. yılına giren programı, sürücüsüz otomobil teknolojisine öncülük etti, ancak artık rekabette Uber, Apple ve geleneksel otomobil şirketleri de var.
Waymo’nun CEO’su John Krafcik, San Francisco’daki bir basın toplantısında gazetecilere verdiği demeçte, “teknolojimizi geniş kitlelere ulaştırmaya çok yakınız. Bir çeşit dönüm noktasına ulaştık” dedi.
Krafcik’in dönüm noktası olarak, geçen yılın Ekim ayında, Google’ın sürücüsüz otomobillerinden biri ile Teksas’ta gerçekleştirilen bir denemeden bahsettiği düşünülüyor. Muhtemelen, yolcu olarak yanında bir başkası olmadan, sadece görme engelli bir kişinin bindiği ve rotanın sorunsuz tamamlandığı bu sürüşü kast ediyor. Zira, genelde bir mühendis, her ihtimâle karşı şoför koltuğunda oturuyor.
Waymo, teknolojinin “yakında” üretime hazır olacağını da ekledi.
Google’ın ilk iş ortağı olan Fiat Chrysler, Google’ın sürücüsüz sürüş sistemini 100 adet minivanına entegre etmek için Mayıs ayında teknoloji şirketiyle bir araya geldi.
Google’ın sıfır insan müdahalesi gerektiren sürücüsüz bir araç geliştirme hedefi, bazı otomobil üreticilerinin yarı-otonom çalışmalarının karşısında yer alıyor. Bu otomobiller, sürücü denetimi gereektiriyor. Google’ın sürücüsüz otomobilleri, bugüne dek 3,2 milyon kilometre yol kat ettiler ve artık, yollarda karşılaşabilecekleri en zorlu senaryolar için denemelere tabi tutuluyor.