Google Workspace AI, sunduğumuz hizmetleri iyileştirmek için bir başka yöntemler sunuyor. Yakında, Google Dokümanlar, Tablolar ve Gmail için oluşturulmuş generatif yapay zeka araçları işle ilgili yardımcı olmak için kullanılabilecek.
Yapay zeka yakında, patronları için bir brifing hazırlamayı, fikirlerinin dijital sunumunu oluşturmayı veya en son girişimleri yakalamak için uzun e-posta dizilerini gözden geçirmekten hoşlanmayan çalışanlara yardımcı olabilecek.
Google Workspace AI nedir?
Google Workspace AI, Google Dokümanlar, Google Tablolar ve Gmail’i içeren bir dizi iş yazılımı ürünü olan Google Workspace, kullanıcılar için kolaylık sağlamayı amaçlıyor. Teknoloji devi, ofis ürünlerinde generatif yapay zeka kullanarak, bir istekte bulunulduğunda tam belgeler veya görüntüler üretebiliyor. Çalışanlar, uygulamalarında görünecek yeni bir asa sembolünü seçerek bu özelliklere erişebilecekler.
Önümüzdeki birkaç hafta boyunca, Google seçilmiş ticari müşterilere bazı özellikleri sunmayı planlıyor. İlk önce Google Dokümanlar ve Gmail’de yazma özelliklerine erişebilecekler. Ek özellikler ne zaman erişilebilir hale getirileceği bilinmiyor.
Ofis üretkenlik araçları konusunda pazar araştırma grubu Gartner, Google’ı Microsoft Office’in oldukça gerisinde yerleştiriyor. Open AI, 2017 yılında metin tabanlı generatif AI aracı ChatGPT’yi piyasaya sürdükten sonra birçok haber çıkardı. Bu yıl Microsoft, ChatGPT’yi arama motoru Bing‘e entegre etti. O zamandan beri, çalışanlar iş faaliyetlerine yardımcı olup olamayacağını görmek için ChatGPT’yi test ediyorlar.
Ancak, uzmanlar generatif yapay zekanın profesyonel amaçlar için kullanılırken dikkatli olunması gerektiği konusunda uyarıyorlar çünkü bu teknoloji faktik olarak yanlış, mantıksız, kaynağı belirsiz veya kaynağı belli olmayan içerikler üretebilir veya fotoğraflarda bariz şekilde bozulmalara sebep olabilir.
Google Workspace AI’nin özellikleri
Google’ın paylaştığı verilere göre, bu yeni Google Workspace AI entegrasyonlarını kullanarak çalışanlar aşağıdaki gibi özelliklerden yararlanabilecekler:
Belgeler ve e-postalar yazma
E-posta veya Google Dökümanlar gibi bir sayfaya kelime yazmakta zorlanan çalışanlar için Google’ın generatif yapay zekası konu veya madde başlığı listesi temel alarak tam bir taslak oluşturabiliyor.
Örneğin, bir pazarlama müdürü önümüzdeki kampanya için teknolojiden bir satış eğitimi planı istediğinde, Google Dökümanlar sıfırdan bir plan oluşturabiliyor. Çalışanlar ayrıca belirli metin bölümlerini seçip Google’ın yapay zekasına onları belirli bir sesle yeniden yazmasını isteyebilirler. Örneğin “Bu daha resmi olsun” veya “Bu daha neşeli olsun” gibi talimatlar verebilirler. İlk sonucu beğenmezseniz, “başka bir tane gör” seçeneğine tıklayarak farklı bir sonuç elde edebilirsiniz. Ayrıca, hangi tonu kullanacağınızdan emin değilseniz, “Şansımı deniyorum” seçeneğine tıkladığınızda Google size birçok farklı seçenek sunabilir.
“Catch me up on this email chat” gibi bir komutla, Google Workspace AI e-posta konularını özetleyebilecek. Belki birkaç e-posta veya Google belgesine dayanan bir özet de oluşturabilir. Google, insanların e-posta önceliklerine yardımcı olabileceklerini öngörüyor.
Hızlı bir şekilde görüntü ve sunum oluşturma
Çalışanlar, yakında Google Slides’da sunum yapma sürecini hızlandırmak için yapay zeka kullanabilecekler. Microsoft PowerPoint ile rekabet eden program, kullanıcıların belirli bir slayt için görsel oluşturmasına izin verecek. Google, kullanıcılara yapay zeka tarafından üretilen ses veya video oluşturma yeteneği sağlama konusunda öngörüde bulundu. Ancak başka bir bilgi sağlamadı.
E-tabloları otomatik doldurun
Çalışanların Google Workspace AI kullanarak elektronik tablolardaki verileri daha hızlı doldurmaları veya anlamaları bekleniyor. Google Workspace AI’nin formül oluşturmaya, analiz ve içgörü sağlamaya ve Sheets adlı Google elektronik tablo uygulamasındaki verileri kategorize etmeye yardımcı olması bekleniyor.
Toplantıları daha verimli hale getirin
Google ayrıca, çalışanların meslektaşlarıyla etkileşimlerinin etkililiğini ve üretkenliğini artırmalarına yardımcı olmak istiyor. Çalışanlar, Google Meet’i kullanarak toplantı notlarını otomatik olarak takip edebilmeli, eylem maddesi kontrol listeleri oluşturabilmeli ve toplantıyı özetleyebilmeli. Bu özellikler, şirketin geçen yıl Meet için transkriptler ve grup sohbet platformu Spaces için tartışma özetlerini yayınladığına dair açıklamaların eklemeleri.