Instagram popüler olmaya başladığında, insanlar ‘#trend’ gibi hashtag’leri kullanarak fotoğraflarını uygulamaya yüklemeye başladılar. Hashtag kullanma sebepleri ise gönderilerinin doğru kullanıcılara ulaşabilmesi ve böylece takipçi sayılarının artmasıydı.
Instagram’da kullanabileceğiniz yararlı ve etkili hashtag’ler bulunuyor. Bunlardan bir dizi seçerek gönderilerinizin altına ekleyebilirsiniz, hatta birçok gönderinin altında hashtag’leri görüyor olabilirsiniz. Ancak çok sayıda hashtag eklemek hesabınızın esteiğini bozmakla kalmaz, bazı takipçilerin profilinizin spam olduğunu varsaymalarını da sağlar. Dolayısıyla, hashtag kullanmak sempatik gelmeyebilir.
Fakat endişelenmeyin. Hashtag’ler beğenileri artırmak için gerekli ve faydalı olsa da, beğeni ve takipçi sayısını artırmak için güvenebileceğiniz daha etkili seçenekler var. Gelin bunları yakından inceleyelim.
1. Sık ve düzenli iyi içerik yayınlayın
Konuya en temel kuralla başlayalım. Sık sık içerik yayınlayın. Instagram algoritması yükselmeniz için zor olsa da sadakate önem verir. Kendisine sadık kullanıcıları asla hayal kırıklığına uğratmaz. Algoritma, kullanıcıların karşısında iyi ve orijinal içeriklerden oluşan ve düzenli gönderi paylaşan hesapları çıkartmaya odaklanır.
Tailwind tarafından 100.000 Instagram profilinde yürütülen bir araştırma takipçi sayısı artan hesapların her hafta düzenli ve sık paylaşım yapanlar olduğunu ortaya koyuyor. Sık paylaşım derken, bir seferde çok sayıda gönderiden bahsetmiyoruz. Aslına bakarsanız haftada 7 kez, yani günde bir gönderi yayınlayabilirsiniz veya arada bir gün boşluk bırakarak haftada 3-4 gönderi yayınlayabilirsiniz. Önemli olan tek şey tutarlılık…
2. Keşfet sayfasını keşfedin
Keşfet sekmesi, Instagram’ın eğlenceli ve renkli kısımlarını karşınıza çıkartır. Burada her zaman izleyecek ilginç bir şeyler bulabilirsiniz. Meme’ler, Reels’ler veya alışverişle ilgili içerikleri Keşfet sekmesinde bulabilirsiniz.
Muhtemelen şimdiye kadar görmüşsünüzdür; Keşfet sekmesinde görünen içerik, genellikle takip ettiğiniz, beğendiğiniz veya genellikle izlediğiniz içeriklerle ilgilidir. Bu durum, takipçilerinizin ya da benzer ilgiye sahip takipçilerin de ilgili gönderileri görme olasılığının yüksek olduğu anlamına gelir. Rakiplerinizin gönderilerini görmezden gelmek yerine, onları beğenip altlarına yorum yapabilirsiniz.
Gönderilerinizi Keşif sekmesinde öne çıkarmak zaman alabilir, bu nedenle zaman kaybetmek yerine sayfanız için olumlu bir itibar üzerinde çalışmalısınız. Yorum yapın diyoruz, çünkü yorum yaparak diğer yorum yapanların veya kullanıcıların sayfanız hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayabilirsiniz.
Bu nedenle, başkaları sayfa içeriğinizle bir kez daha karşılaştığında, sayfanıza girme, içeriklerinizi beğenme ve nihayetinde sayfanızı takip etme olasılıkları artacaktır.
3. Konumunuzu etiketleyin
Bir seyahat gönderisi gördüyseniz, gönderinin üstünde, fotoğrafın ya da videonun tam olarak hangi konumda çekildiğini gösteren bir konum simgesi ve yanında mavi bir metin görebilirsiniz. Buradaki konumu tıklarsanız, o konumda tıklanan diğer gönderilerle birlikte konuma özel sayfaya yönlendirilirsiniz. Üçüncü aşamada hedefimiz bu sayfaya çıkmak olmalı.
Amacımız hashtag kullanmadan beğeni almak olduğundan, gönderilerinize coğrafi etiketler veya konum etiketleri eklemek. Bir gönderiye konum etiketi eklemek için o yerde olmanız şart değil. Örneğin içeriğinizi yayınlayın ve belirli bir konumdaki takipçileri çekmek için herhangi bir şehir adı ekleyin.
Seyahat hesabınız olmasa bile gönderinize konum etiketleri ekleyebilirsiniz. Muhtemelen bazı gönderilerde ‘Köprünün tam ortası’ ya da ’30 metre yükseklikte’ gibi konum etiketleriyle karşılaşmışsınızdır; siz de farklı ir konum etiketi ekleyerek beğeni toplayabilirsiniz.
Ayrıca yabancıların tam olarak nerede yaşadığınızı bilmesini önlemek için o anki tam konumunuzu ekleyebilirsiniz.
4. Kaliteli içerikler gönderin
Muhtemelen bu konuyla ilgili internette en çok karşılaşacağınız tavsiye budur. Kaliteli içerik yayınlamak, aslında iyi filtrelerle düzenlenmiş ve göz alıcı başlıklarla yayınlanan orijinal içerikleri ifade etmektedir. İçeriklerinzii Instagram’a göndermeden önce muhtemelen düzenleme ve filtreleme seçeneklerini görmüşsünüzdür. Bunları kullanabilirsiniz.
Gönderinizin estetik açıdan çekici görünmesi için sıcak filtreleri tercih edin. Arka planınızı vurgulamak için vinyetler ekleyin kullanabilirsiniz. Ayrıca çok sayıda başka filtre de burada, onları kullanmanızı bekliyor.
5. Gönderileri doğru zamanlayın
Birkaç madde önce sık ve tutarlı bir şekilde içerik yayınlamanın öneminden bahsetmiştik. Bu başlık da aslında benzer bir şey anlatıyor, ancak gönderi yapacağınız günler yerine gönderilerin ne zaman daha fazla beğeni alacağından bahsedeceğiz.
Instagram algoritmalarının nasıl çalıştığını yüzde 100 bilmesek de, en azından ne beklediğine dair kesin bir fikrimiz var. Bu da tutarlılık. Eğer sürekli yanlış zamanda paylaşım yapıyorsanız, bu durum tutarlı olsanız da beğeni kazanmanıza yardımcı olmaz. Peki Instagram’da paylaşım yapmak için ‘en iyi’ zaman nedir?
Instagram’daki içeriklerle etkileşim kuran kullanıcı sayısı gün ve saat başına değişiyor. Bu verilere bakarak, belirli bir günün belirli bir saatinde içerik yayınlamak, gönderilerinize daha fazla etkileşim ve beğeni kazandırır diyebiliriz. Genellikle, herhangi bir günde paylaşım yapmak için en iyi zaman, Instagram’da en çok etkileşimin gerçekleştiği 11.00-13.00 arasıdır. Instagram’da paylaşım yapmak için en kötü zaman ise 16.00 – 20.00 arasıdır.
Aslına bakarsanız Instagram’da fotoğraf ve video paylaşmak için en iyi zamanlamalar genellikle her gün değişir, bu nedenle her gün hangi saatte gönderi paylaşmanız gerektiği konusunda bilgi edinmek en iyisidir.
6. Hediye verin ve yarışma düzenleyin
Dikkat ettiyseniz, popüler markalar, içeriklerini paylaşan, etiketleyen ve beğenen takipçilerine hediyeler vaat eden sezonluk yarışmalar ve çekilişler düzenliyor. Bu, hesaplarınız için popülerlik kazanmanın etkili yollarından biridir.
Örneğin aksesuar satan bir işletmeniz varsa, yarışmanın talihlisi için aksesuarlarınızı hediye verebilirsiniz. Bir makyaj blogger’Iysanız, bir makyaj paleti veya kozmetik markası ambalajını hediye edebilirsiniz.
Hediye vermekle ilgilenmiyorsanız, kazananların işletmenizdeki bir sonraki alışverişlerinde kullanmaları için indirimler veya promosyon kodları verebilirsiniz.
7. Ücretsiz Instagram beğenisi satın alın
Instagram’da beğeni almak zor bir iş, ancak anında yüksek miktarda beğeni kazanmanın bir yolu daha var.
Şaşırmayın, aslında Instagram’da beğeni alabileceğiniz çeşitli hizmetler var. Bedava Instagram beğenisi alma meselesi şaşırtıcı ve şüpheli gözükse de, bu hizmetleri veren birçok sayfa aslında güvenilirdir ve ayrıca gönderinizin daha fazla beğeni alma ve takipçi sayısını artırma şansını da artırır.
Ücretsiz Instagram beğenisi satan sayfalara yatırım yapmanız algoritma sebebiyle de işinize yarayabilir. Daha önce de söylediğimiz gibi, Instagram algoritması zorlu bir algoritmadır. Tutarlılığın yanı sıra, etkileşimi de inceleyerek hareket eder.
Etkileşim, sayfanın takipçi sayısını, gönderilere yapılan beğeni ve yorum sayısını ifade eder. Bu nedenle, ücretsiz Instagram beğenisi satın aldığınızda, gönderiniz algoritma için dikkat çekici görünür ve profiliniz diğer kullanıcılara tavsiye edilir veya gönderileriniz Keşif sekmesine düşebilir. Bu da tam bir kazan-kazan stratejisidir.
8. Diğer sayfalarla etkileşime geçin
Etkileşim, Instagram’da daha fazla takipçiyle bağlantı kurmanın birincil yollarından biridir. Bu nedenle, olumlu bir görünüm oluşturmak için diğer profillerle, en önemlisi de sizinle aynı nişteki profillerle etkileşim kurmanız gerekeceğini söylememize gerek yok.
Aksesuar satan bir Instagram sayfanız varsa benzer sayfaları araştırın ve takip edin. Diğer sayfaları destekleyin ve gönderilerine olumlu yorumlar yapın. Bunu yapmak markanızın görünürlüğünü artırır ve diğer sayfalarla iyi ilişkiler kurmanızı sağlar. Buna ek olarak, gönderilerinize dost canlısı sayfaları veya kişileri de etiketleyebilirsiniz.
Ayrıca, hayranlarınızla etkileşim kurmak için çaba göstermelisiniz. Birisi gönderinize yorum yaparsa, beğenin ve bir kalp ya da bir teşekkür ile yanıt verin. Bu, profil etkileşiminizi güçlendirir ve içeriğinizin takipçilerinizin akışlarında daha çok görünmesini sağlar.
9. Gönderi metinlerine odaklanın
Altında bir açıklama olmayan bir gönderi tembellik çığlıklarının görülmesine sebep olabileceği gibi, takipçiler tarafından da güvenilmez görülmektedir. Peki, takipçiler bu konuda haksız mı?
Ünlülerin veya sayfaların gönderilerine bakarsanız, açıklaması olmayan bir gönderi göremezsiniz. Gönderilere baktıktan sonra, kullanıcılar otomatik olarak altındaki metne bakar ve ardından gönderiyi beğenir.
Bu nedenle, Instagram içeriklerinize açıklama yazmaya odaklanmalısınız. Basit bir gün batımı fotoğrafı yayınlasanız bile altına bir şeyler yazın; yazacağınız şeyin her zaman uzun paragraflardan oluşması gerekmez; tek kelime bile yeterli olabilir.
Gönderinin altına yazacaklarınız kitaplardan ya da herhangi bir filmden, şarkıdan alıntılar da olabilir. İçerik bulmakta zorlanırsanız, görsellerinizin konusuna uygun altyazıları Google ve Pinterest’te arayabilirsiniz. Ayrıca, düşünmekte ve yazmakta zorlanıyorsanız, kelimelerin yerine emojiler bile gönderebilirsiniz.
10. Influencer’larla iş birliği yapın
İstatistiklere göre, Instagram’ın yaklaşık 1,393 milyar aylık aktif kullanıcısı var. Bunların %81’i ürün ve hizmetleri incelemek için Instagram’ı kullanıyor ve %50’si Instagram’da gördükleri web sitelerini ziyaret ediyor.
İstatistiksel verilerden, Instagram’ın işletmelerin görünürlük kazanması ve bir kitleye ulaşması için en iyi yer olduğu sonucuna varabiliriz. Peki ama nasıl?
Beğeni ve takipçi kazanmak göründüğü kadar basit değildir ve hızlı bir şekilde gerçekleşmez. Ancak imkansız da değildir. Bunun etkili bir yolu da influencer’larla bağlantı kurmaktan geçer.
Influencer’lar, yukarıdaki taktikleri doğru bir şekilde uygulayan ve büyük bir takipçi kitlesi edinmiş kişilerdir. Büyük popülariteleriyle, diğer işletmelere etkileşim alma konusunda yardımcı olurlar. Şık markalar ve yeni küçük işletmelerle ‘Ücretli Promosyonlar’ yapan etkileyici gönderiler bunların birer örneğidir.
Hizmet alanınızla ilgili bir influencer’la iletişime geçmeyi deneyin ve onlardan yardım isteyin. Çoğu yardım etmeye istekli olacaktır. Markanızın fotoğraflarını profilinize koyun ve influencer’lardan da markanızla ilgili kendi içeriklerini yayınlamalarını isteyin. Dikkat, sonrasında bir beğeni ve takipçi patlaması yaşayabilirsiniz!
Sonuç
Hashtag’ler Instagram beğeni alma sürecinde ne kadar önemli olsalar da, hashtag’lerin kullanılmasını gerektirmeyen birçok başka taktik vardır. Hashtag kullanmadan Instagram beğenisi almak için bazı fikirler edindiğinizi umuyoruz.