Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Marka

Hepsiburada 2022’yi yıllık yüzde 81 büyüme ile kapattı

Hepsiburada, 2022’nin son çeyreğine ve yılın tamamına ilişkin finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı.

by DIGITAL REPORT
23/03/2023
in Marka
Hepsiburada 2022 yılında yüzde 81 büyüdü
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş
  • 2022 yılında Hepsiburada’nın toplam satış hacmi yıllık yüzde 81 artarak 47,3 milyar TL’ye ulaştı.
  • Hepsiburada platformu üzerinden verilen toplam sipariş adedi, geçen yıla kıyasla yüzde 50 büyümeyle 80,4 milyon oldu.
  • Platform üzerinden satış yapan aktif satıcı sayısı yüzde 33 artışla 99,7 bine; ürün adedi ise yüzde 81 artışla 163,6 milyona ulaştı.
  • Hepsiburada, 2022 yılında müşteri sayısını 12,2 milyona çıkarırken, müşteri başına sipariş sıklığı ise yıllık yüzde 39 artışla 6,6’ya çıktı.
  • Hepsiburada’nın finansal teknolojiler çözümü Hepsipay yıl sonu itibarıyla 11 milyon kullanıcıya ulaştı; Hepsipay’in Hemen Al Sonra Öde hizmetinden 150 binden fazla müşteri yararlandı.
  • Hepsiburada 2022 yılı boyunca “Türkiye’nin En Çok Tavsiye Edilen E-Ticaret Markası” olma başarısını sürdürdü. 
  • Hepsiburada 2023 ilk çeyreği için yüzde 70 oranında toplam satış hacmi büyümesi öngördüğünü açıkladı.

Türkiye’nin global teknoloji borsası Nasdaq’ta işlem gören ilk ve tek şirketi Hepsiburada; 2022 yılı son çeyreği ile yılın tamamına ilişkin finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Buna göre Hepsiburada, toplam satış hacmi, sipariş sayısı ve sıklığı, aktif satıcı ve müşteri sayısı ile ürün adedi gibi e-ticaret için stratejik öneme sahip tüm göstergelerde güçlü performans göstererek 2022 yılını yüzde 81 büyüme oranı ile kapadı.

Hepsiburada 2022 yılında yüzde 81 büyüdü

Türkiye’nin yerli sermayeli en büyük e-ticaret platformu Hepsiburada, 2022 yılında toplam satış hacmini yüzde 81’lik büyüme ile 47,3 milyar TL’ye çıkardı ve 2022 için yıllık satış hacmi büyüme tahmini olan yüzde 70’in üzerinde bir performansa ulaştı.

2022’de sipariş sayısında yüzde 50 artışla rekor büyüme

Hepsiburada 2022 yılında da aktif müşteri tabanını büyütmeye devam etti. Platform, geniş ürün yelpazesi ve hizmet anlayışı sayesinde 2022 yıl sonunda yüzde 8 artışla 12,2 milyon aktif müşteriye ulaştı; müşteri başına düşen sipariş sıklığı ise 2022 yıl sonu itibarıyla yüzde 39,1 artarak 6,6’ya yükseldi. Böylece 2022 yılında sipariş sayısı yüzde 50 büyümeyle   80,4 milyona ulaştı.

Aktif satıcı sayısı yüzde 33, ürün sayısı yüzde 81 arttı

Hepsiburada’nın aktif satıcı ve ürün sayısında da önemli oranda artışlar gerçekleşti. Satıcılara kapsamlı hizmetler sunan “Hepsiburada İş Ortağım” programı ile üye işyeri uygulamasını devreye alan Hepsiburada, satıcıların platformdaki başarılarını en üst düzeye çıkarmalarını sağladı. Şirketin 2022 yıl sonundaki aktif satıcı sayısı yıllık yüzde 33 artarak 99,7 bine ulaştı. Platformdaki ürün sayısı ise yıllık yüzde 81 oranında artarak 163,6 milyona çıktı. Pazaryeri satışlarının toplam satış hacmi içerisindeki payı ise yüzde 67 olarak gerçekleşti.

Hepsiburada 2022 yılı boyunca en çok tavsiye edilen e-ticaret markası

FutureBright tarafından yapılan bağımsız pazar araştırmasının sonuçlarına göre, Hepsiburada sunduğu ayrıcalıklı teslimat ve ödeme hizmetleriyle 2022 yılında da Türkiye e-ticaret pazarındaki en yüksek Net Tavsiye Skoru’yla (NPS) sektör liderliğini korudu.

Temmuz 2022’de kullanıma sunulan Hepsiburada’nın yeni sadakat programı Hepsiburada Premium ise Aralık 2022 sonu itibarıyla 615 bin, 15 Mart itibarıyla ise 840 bini aşkın üyeye ulaştı.

Hepsiburada 2022 yılında yüzde 81 büyüdü
Hepsiburada 2022 yılında da aktif müşteri tabanını büyütmeye devam etti

Hepsiburada satıcılı siparişlerin yüzde 83’ü ‘Yarın Kapında’

Müşteri memnuniyetinde mükemmele ulaşma yolunda Hepsiburada’nın önemli stratejik yatırımlarından olan ve depremin ardından yardım malzemelerinin bölgeye ve depremzedelere ulaşmasında kritik bir görev üstlenen HepsiJET; Türkiye’nin 81 ilinde, 2.453 araçla hizmetlerini sürdürdü.

2022 yılı boyunca Hepsiburada üyesi işyerlerinin satışlarının yüzde 60’ı, Hepsiburada platformu üzerinden verilen siparişlerin yüzde 65’i HepsiJET tarafından teslim edildi. Sektörde ilklerden biri olan “Kapında İade” uygulamasını 2021 yılında müşterilerine sunan HepsiJET, iadelerin yüzde 56’sını müşterilerinin kapılarından aldı.

Ertesi gün teslimat performansı açısından da 2022’de siparişlerinin yüzde 83’ünü ertesi gün teslim eden HepsiJET; yüksek kaliteli hizmet anlayışı ile 87,9 net tavsiye skoruna ulaştı. HepsiJET ayrıca 2022 yılında müşterilerine; paketlerini canlı takip, teslimatı erteleme ve sevkiyat yoldayken teslimat adresini değiştirme gibi yeni hizmetler de sunmaya başladı. 2022 yılında HepsiJET’in patentini aldığı ‘Çok Araçlı Rota Optimizasyonu’ teknolojisi ise operasyonel anlamda verimliliği artırdı.

Yıl boyunca yedi lojistik merkezde operasyonlarını sürdüren HepsiLojistik ise, hizmet verdiği müşterilerin sayısını 191’den 751’e çıkardı.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
Hepsiburada’dan performans telefonları için 12 ay vadesiz alışveriş kredisi

Hepsipay kullanıcı sayısı 11 milyona ulaştı

Hepsiburada’nın cüzdan ve ödeme geçidi çözümü Hepsipay ise 31 Aralık 2022 itibarıyla 11 milyon kullanıcıya ulaştı. 2022’nin son çeyreğinde, Hepsipay cüzdanına sahip müşteriler, Hepsiburada’nın toplam satış hacminin yüzde 84’ünü oluşturdu. Hepsipay’in sunduğu Hemen Al Sonra Öde uygulaması ise 150 binin üzerinde müşteriye ihtiyaçlarını ertelemeden ve kredi kartı limitlerine takılmadan alışveriş yapma imkânı sundu.

2023 yılında ödeme gücünü desteklemeye yönelik çözümlerini HepsiFinans aracılığıyla daha da geliştirmeyi planlayan Hepsiburada ayrıca çevrimiçi perakendeyi hedefleyen satıcılara, tek tıkla ödeme entegrasyonlarının yanı sıra QR kod ile ödeme seçeneği de sunmayı amaçlıyor.

Son çeyrekte yüzde 104 büyüme

Efsane Kasım’ı başarılı sonuçlarla geçiren Hepsiburada, Kasım ayının ve yılbaşı alışverişlerinin etkisiyle yılın son çeyreğini rekorlarla kapadı. 2022 yılının son çeyreğinde Hepsiburada’nın toplam satış hacmi 2021’in 4. çeyreğine kıyasla yüzde 104 artarak 19,1 milyar TL oldu. Sipariş sayısı, önceki yılın aynı çeyreğine oranla yüzde 95 artarak 33,9 milyon oldu. Efsane Kasım’da 2022 yılının geri kalan 11 ayının günlük ortalama satış hacminin yaklaşık 2,6 kat fazlası satış hacmi elde edildi.

2022’de enflasyondan arındırılmış toplam satış hacmi 53,9 milyar TL oldu

Hepsiburada, ayrıca Türkiye’yi dünya teknoloji borsası Nasdaq’da temsil eden ilk ve tek Türk şirketi olarak, uluslararası finansal raporlama standartları ile uyum çerçevesinde 2022 yılı verilerini son iki çeyrekte olduğu gibi yine enflasyon etkisinden arındırarak da açıkladı. Hepsiburada’nın 2022 yılında enflasyon muhasebesine göre hesaplanan toplam satış hacmi 2021 yılındaki 52 milyar TL’ye kıyasla yüzde 4 artarak 53,9 milyar TL olarak gerçekleşti.

2022’nin son çeyreğinde enflasyon muhasebesine göre hesaplanan toplam satış hacmi ise yüzde 14 artışla 19,4 milyar TL oldu.

Hepsiburada 2022’de de girişimci kadınların yanında

Türkiye’nin dijital ekonomisinde kadının rolünün gelişimini desteklemek amacıyla Hepsiburada’nın 2017 yılında başlattığı Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü programıyla, 2022’nin 4. çeyreğinde 3.500 kadına daha ulaşıldı. Böylece programın başlangıcından bugüne kadar desteklenen kadınların sayısı 41.500’e ulaşmış oldu. Ayrıca, program kapsamında sunulan desteklerden faydalanan kadın kooperatiflerinin sayısı 31 Aralık 2022 itibarıyla 254’e yükseldi.

Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin: 2023’te Hepsipay ve HepsiJET ile sunduğumuz hizmetleri farklı perakendecilerin de kullanımına açıyoruz

Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, 2022 4. çeyrek ve yıl sonu finansal sonuçlarıyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “Hedeflerimizin üzerinde sonuçlarla kapattığımız 2022 yılının ardından 2023 yılında da önemli başarılara imza atmayı hedefliyoruz. Son yıllarda yaptığımız yatırımların katkısıyla bu sene kârlılığımızı artırma odağımıza devam edeceğiz.

Hepsiburada 2022 yılında yüzde 81 büyüdü
Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin

Hepsiburada Premium, 2023’te bizim müşteri sadakatini artırma konusunda önemli bir varlığımız olmaya devam edecek. Müşterilerimizin alım gücünü destekleyen çözümler sunan Hepsipay ve müşteri deneyiminde mükemmeli hedefleyen HepsiJET, Hepsiburada’nın önemli farklılaşma noktaları olacak. Önümüzdeki yıl HepsiJET’in hizmet verdiği işletmelerin sayısını artırmayı, Hepsipay ile sunduğumuz finansal teknoloji çözümlerimizi farklı perakendecilerin de kullanımına açmayı hedefliyoruz. 2023 yılında sürdürülebilir büyüme odağıyla yılın ilk çeyreği için yüzde 70 toplam işlem hacmi büyümesi bekliyoruz.

2023 yılı için önceliklerimizden bir diğeri 6 Mart 2023’te duyurduğumuz ve iki yıl sürecek “Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü” programımız olacak. Programımızla bölgede ihtiyaç duyulan uzun vadeli desteği sağlamak için ticari ve teknolojik yeteneklerimizi sonuna kadar kullanacağız. Bölgeden 10 bin esnaf ve 5 bin girişimci kadına, iki yıl içinde 10 milyar TL’lik ticari hacim sözü veriyoruz.”

Tags: büyümefeaturedHepsiburada

İLGİLİ YAZILAR

Windows JPG dosyası güvenlik açığı
Güvenlik

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

by Emre Çıtak

ESET araştırmacıları, Windows işletim sisteminde bulunan ve en yaygın resim formatlarından biri olan JPG dosyaları üzerinden sistem güvenliğini tehdit eden...

Read moreDetails
iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu
Teknoloji

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

by Emre Çıtak

Apple'ın "süper ince" telefon denemesi iPhone Air'in geleceği bir süredir belirsizliğini koruyordu. İlk modelin satışlarının beklentilerin altında kalması ve 2027'ye...

Read moreDetails
Teslanın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti
Marka

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

by Emre Çıtak

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (ACEA) Kasım ayı raporu, elektrikli araç devi Tesla için tehlike çanlarının çaldığını gösteriyor. Rapora göre, şirketin...

Read moreDetails
Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız
Teknoloji

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

by Emre Çıtak

Hepimizin geçmişinde, lise yıllarında aldığı ve bugün iş başvurularında kullanmaya utandığı o "çılgın_cocuk99" veya "asi_kiz" temalı bir Gmail adresi vardır....

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM