Kazakistan merkezli e-ticaret girişimi Kaspi.kz, Türkiye’nin önde gelen e-ticaret platformu Hepsiburada’nın çoğunluk hissesini 1,13 milyar dolar karşılığında satın alıyor. Anlaşma, Hepsiburada’nın sermayesinin yüzde 65,4’ünü temsil eden A ve B sınıfı hisselerin Kaspi.kz’ye devrini içeriyor. Satış işleminin ise 2025 yılının ilk yarısında tamamlanması bekleniyor.
Hepsiburada 1,13 milyar dolar karşılığında satılıyor
Anlaşmaya göre, Kaspi.kz, 600 milyon doları satışın tamamlandığı anda, geri kalan 526,9 milyon doları ise kapanıştan sonraki 6 ay içinde ödeyecek. Satış işlemi, Hepsiburada’nın mevcut piyasa değeri olan 707 milyon dolara göre oldukça yüksek bir değer artışına işaret ediyor. Anlaşmanın ardından Hepsiburada’nın toplam değerinin ise 1,7 milyar dolara ulaşacağı söyleniyor.
Kaspi.kz CEO’su Mikheil Lomtadze, Hepsiburada ile yapılan bu anlaşmanın, Türkiye ve Kazakistan’daki KOBİ’ler ve girişimciler için önemli fırsatlar sunacağını belirtti. Lomtadze, her iki şirketin de kendi marka kimliklerini ve organizasyon yapılarını koruyacağını vurgularken, iş birliğinin her iki ülke için de dijital hizmetler ve e-ticaret alanında yeni ürünler geliştirilmesine katkı sağlayacağını ifade etti.
Mikheil Lomtadze yaptığı açıklamada:
“Türkiye’nin önde gelen e-ticaret şirketlerinden Hepsiburada ile güçlerimizi birleştirmenin heyecanını yaşıyoruz. Toplam pazarımızı yaklaşık 100 milyonluk bir nüfusa ulaşacak şekilde genişletmek önemli bir önceliğimizdi.
Hepsiburada’nın pozitif FAVÖK yaratan mali durumu, mevcut hissedarların ve yönetim ekibinin her ne pahasına olursa olsun büyüme yerine, kârlı büyümeye odaklandığının güçlü bir kanıtıdır.
İşlemin tamamlanmasının ardından Kaspi.kz, tüketiciler ve satıcılar için daha ilgi çekici ürün ve hizmetler geliştirirken Hepsiburada ile çalışmayı, deneyimlerini paylaşmayı, her iki şirket de karşılıklı öğrenmeyi hedefliyor. Bu bağlamda Kazakistan ve Türkiye’deki KOBİ’lerin ve girişimcilerin, ülkelerimiz arasındaki yeni fırsatlardan faydalanacağına inanıyoruz.
İşlemin tamamlanmasını takiben her iki şirket de kendi markalarını ve organizasyon yapılarını sürdürecek. Türkiye ve Kazakistan’da e-ticaret ve dijital hizmetleri geliştirmeye devam ederken, Kaspi.kz ve Hepsiburada ekiplerinin geniş bilgi ve teknoloji birikiminden yararlanmayı hedefliyoruz” ifadelerini kullandı
Hepsiburada’nın kurucusu Hanzade Doğan ise bu anlaşmanın Hepsiburada’nın geleceği için önemli bir dönüm noktası olduğunu söyledi. Hepsiburada’nın 24 yıllık yolculuğunda Türkiye’nin dijital dönüşümüne öncülük ettiğini belirten Doğan, şirketin kazandığı tecrübeyi Kaspi ile birleştirerek daha güçlü bir yapıya kavuşacaklarını ifade etti.
Hepsiburada, 2023 mali yılında yaklaşık 4 milyar dolarlık brüt ticaret hacmine ulaştı ve şirket, Türkiye’nin en büyük e-ticaret platformu olarak 12 milyon aktif müşteriye hizmet veriyor.
Tüm görseller: Hepsiburada