TikTok, sosyal medya ailesinin en yeni üyelerinden biri ve inanılmaz bir büyümeye sahip. 2 milyardan fazla indirme ile TikTok konumunu perçinledi. TikTok pazarlama raporuna bakarsanız, TikTok tabanlı video pazarlamayı birleştiren markaların hedef gruplarıyla daha iyi bağlantılara sahip olduğunu göreceksiniz. Bu, özellikle genç nüfusa hitap eden markalar için geçerlidir.
Samsung ve Chevrolet gibi markalar, pazarlama çabalarını yönlendirmek için TikTok’a güveniyor olsa da, en iyi markaların %50’si henüz bir TikTok stratejisi oluşturmadı. TikTok trendine adım atma konusunda hala şüpheniz varsa, karar vermenize yardımcı olacak bazı istatistiksel gerçekleri anlattık.
Kullanıcıların favorisi olarak TikTok
Haziran 2020 itibariyle ABD’de 91,9 milyon kişi her ay TikTok kullanıyor. Günlük aktif kullanıcı sayısı yalnızca ABD’de 50 milyon. TikTok’un popülaritesi o kadar yüksek ki Amerikalıların %89’u TikTok’u bir marka olarak tanıyor.
Ocak 2020’den Haziran 2020’ye kadar olan dönemde TikTok, marka bilinirliği çabalarını %12 oranında artırdı. TikTok’un popülaritesi yalnızca ABD ile sınırlı değil. 2020 yılı sonuna kadar TikTok dünyasına 50 yeni ülke eklendi. Bugün, TikTok 200’den fazla ülkede mevcuttur.
Bir reklam platformu olarak TikTok
TikTok, birden fazla video yayınlama türüne izin veren çok yönlü bir platformdur. Anketler, TikTok görüntüleyenlerin %72’sinin TopView reklamlarını görmeyi tercih ettiğini belirledi. Bu videoların tüm ekranı kaplaması ve sesli olarak gelmesi kullanıcıya daha iyi bir izleme deneyimi sağlıyor.
Çalışma ayrıca, TopView reklamlarının doğal yerleşiminin, izleyicinin dikkatini çekmede en başarılı olanı olduğunu buldu. Ayrıca, düşük sıkıntı seviyesi daha az atlama ile sonuçlandı ve markalara daha yüksek bir yatırım getirisi sağladı.
Bir sosyal medya platformu olarak TikTok, özgün gönderileri ödüllendiriyor ve aynısı reklamları için de geçerli. En iyi performans gösteren TikTok reklamlarına bakıldığında, bunların neredeyse %50’sinin izleyiciyle duygusal bir bağ kurduğunu ortaya çıkarıyor. Neşeli içerik TikTok izleyicileri tarafından iyi karşılanırken, odak noktanız izleyicide duygusal bir tepki başlatmaya odaklanmalı.
TikTok videolarında müzik
TikTok videolarında müziğin rolü küçümsenemez. TikTok’taki en popüler şarkılardan bazıları, özel müzik platformlarından daha yüksek oynatılıyor. Örneğin, Tootsie Slide müzik videosu, TikTok’ta yayınlanmasından bu yana üç gün içinde bir milyar kez izlendi. Spotify’daki en popüler şarkı, üç yılda yalnızca 1,6 milyar oynatmaya ulaştı.
TikTok videolarında müziğin varlığı, videonun genel estetik çekiciliğini geliştiriyor. Popüler TikTok videolarının %80’inden fazlası müzik içeriyor ve hareketli müzik en çok tercih edilen tür. Videonuzda trend olan bir müzik parçası kullanırsanız, videonuzun platformdaki erişimini artıracaktır. Yalnızca 2020’de 176 şarkının 1 milyar izlenme sınırını aştığı düşünülürse, videonuzu oluştururken popüler şarkı seçeneklerinden herhangi bir kıtlık olmayacak.
Müzik seçiminin video hazırlığının ayrılmaz bir parçası olduğunu anlayın. Dramatik müzik kullanımı, video boyunca izleyicinin dikkatini çekmenize ve video boyunca konsantre olmalarını sağlamanıza yardımcı olacaktır.
TikTok’u marka tanıtımı için kullanma
TikTok, bugün en yüksek ikinci tüketici harcama uygulamasıdır. Android ve iOS kullanıcılarının kümülatif verilerine göre, tüketicilerin TikTok’ta harcadıkları para YouTube, Netflix, Disney+ ve diğer popüler video kanallarına yaptıkları harcamalardan daha fazla. Bu, markaların ürünlerini tanıtmak için ideal bir yer olmasını sağlıyor.
Ürünlerinizi TikTok’ta tanıtırken ilk birkaç saniyenin rolünü baltalayamazsınız. Ortalama bir izleyicinin azalan dikkat süresi göz önüne alındığında, çoğu insan videoyu izleyip izlemeyeceğine ilk birkaç saniye içinde karar verir. Video içeriği sıkıntısı olmadan, izleyiciler daha ilgi çekici içeriğe atlar. TikTok’un en çok tıklanan reklamlarına baktığımızda, ürünü ilk üç saniyede sergilediklerini ortaya çıkıyor. Hizmet odaklı bir markaysanız veya ürününüzü videoda sergilemeyi düşünmüyorsanız, videonuzun ana mesajına ilk birkaç saniyede ulaşmanızı öneririz.
Kalıpları tanımlayın ve TikTok trendlerini anlayın
TikTok kullanıcılarının çoğunluğu daha genç bir demografiden. Platformdaki davranışlarını izlemek, çoğunun komik ve eğlenceli içerik aradığını ortaya koyuyor. İçerik paylaşmak, TikTok’u ziyaret etmenin ikinci en popüler nedeni iken, güncel olayları takip etmek üçüncü sırada yer alıyor. Dolayısıyla video tüketimi açısından videoların eğlenceli değeri TikTok’taki odak noktalarıdır.
Ancak, TikTok’un tamamen eğlence ve çılgınlıktan ibaret olmadığını anlamalısınız. Yakın geçmişte, siyasi ve sosyal aktivizm için bir çıkış noktası olarak ortaya çıkmıştır. Uygulamanın sosyal faydası, #BlackLivesMatter hashtag’ine sahip gönderilerin 26,1 milyar görüntülenmesinden anlaşılabilir.
Yukarıdaki istatistikler, TikTok’un sosyal medya pazarlaması dünyasında bir sonraki büyük mecra olduğunun açık bir göstergesidir. YouTube ve diğer video paylaşım platformlarından farklı olarak TikTok, ham içeriği sunuyor. Platform sizden uzun biçimli stüdyo kalitesinde içerik oluşturmanızı beklemiyor. Bu şekilde, üst düzey çekim ekipmanlarına, kurgu uzmanlığına veya gelişmiş araçlara sahip olmayan daha küçük kuruluşlar da daha büyük kuruluşlarla rekabet etme şansı yakalıyor.
TikTok diğer video paylaşım platformlarının çoğundan farklı olsa da tanıtım videolarınızdan snippet’leri kesebilir ve bunları TikTok’ta yayınlayabilirsiniz. Platform, video uzunluğunu 60 saniye ile sınırlandırsa da, 15 saniyeden kısa videolar daha iyi dönüş alıyor.
TikTok’ta ünlü olma yolculuğu, her hareketi planlamanızı ve çok sıkı çalışmanızı gerektirir. Ne yazık ki, platformda viral olmanın kesin bir yolu yok ve markaların içeriklerini sürekli olarak yayınlaması gerekiyor. İlgi çekici içeriğin sık sık yayınlanması, hedef grup arasında marka aşinalığı oluşturmaya yardımcı olur. Takipçilerinizin işletme teklifiniz hakkındaki sözlerini yaymasını sağlamak için yenilikçi yollar bulun.
Kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği yeniden paylaşmak, hashtag yarışmaları ve düet videoları düzenlemek, videolarınızla etkileşimi teşvik etmenin diğer yollarından bazılarıdır. Bunların hepsi dijital kimliğinizi oluşturmanın kabul edilebilir yolları olsa da, pratik olmanız ve başkaları için işe yarayan şeylerin markanız için mümkün olmayabileceğini anlamanız gerekiyor. Her yolculuk benzersizdir ve markanızın TikTok yolculuğunu başlatmak için küçük adımlar atmanız gerekir. Konfor alanınızdan çıkıp TikTok’tan en iyi şekilde yararlanırken, size başarılı bir pazarlama yolculuğu diliyoruz.