Son zamanlarda, otomobil şirketleri, otomobil pazarında yaşanabilecek bir dönüşüme karşı önlem alıyorlar. Uber ile ortaya çıkan ve hızla yaygınlaşarak, birçok ülkede yerel alternatifler ve farklı hizmetler sunan uygulamalar ortaya çıkartan bu dönüşüm, bireysel taşıt sahipliğini azaltıyor.
Paylaşım hizmetlerine yatırım yapan Toyota ve Volkswagen’e, şimdi Honda da eklendi. Grab adlı Güneydoğu Asya merkezli araç paylaşım hizmetine yatırım yaptı. Grab’in yaptığı açıklamada ise, yatırımın motosiklet paylaşım hizmetleri için olduğu belirtildi.
Yatırımın miktarı açıklanmazken, eylülde duyurulan 750 milyon dolarlık yatırımın bir parçası olduğu biliniyor.
Grab Başkanı Ming Maa, Reuters’e verdiği demeçte, “Tam ortaklığın neye benzeyeceğini planlama aşamasındayız ve farklı konulara değiniyoruz. Bunlar arasında Honda’nın motosikletlerini bölgede satmak da bulunuyor. Anlaşmamızı dört tekerlekli taşıtlara da genişletmek isteriz” dedi.
Maa, ekim ayında şirketin yatırımcılarından, Japonya merkezli Softbank’ten Grab’e geçti. Eylüldeki yatırım ile Grab’in değerlemesi 3 milyar dolara ulaştı.
Maa, Honda ile bir anlaşma imzalayan ilk otomobil üreticisi olmasına karşın, Grab’ın trafiğin azaltılmasına ve emniyetin artırılmasına yardımcı olacak ortaklıklar için diğer araç üreticileriyle de görüşmeler yaptığını söyledi.