İçerik oluşturucular için Facebook Profesyonel modu tanıtıldı. Yeni mod, bazı kullanıcıların ek gelir elde etmesine ve daha önce yalnızca Facebook sayfalarında bulunan genişletilmiş bilgiler sağlamasına olanak tanıyacak.
Facebook Profesyonel nedir?
Diğer para kazanma seçenekleri Meta tarafından paylaşılmamış olsa da Facebook, Profesyonel modun bu içerik oluşturuculara profesyonel düzeyde bilgiler sağladığını belirtti. Buna, Sayfa sahiplerinin erişebildiğine benzer gönderi, hedef kitle ve profil bilgilerine erişim de dahil. Bu şekilde içerik oluşturucular, gönderilerinin sahip olduğu toplam paylaşım, tepki ve yorum sayısını görebilir ve zaman içindeki takipçi artışlarını izleyebilirler. Bu nedenle, içerik oluşturucular içerikleri ve izleyicilerinden aldıkları tepkiler hakkında daha iyi ve daha bilinçli kararlar verebilecekler.
İşletmenizi veya markanızı tanıtmak için zaten bir Facebook sayfası kullanıyorsanız, Profesyonel modda büyük bir sürpriz ile karşılaşabilirsiniz. Facebook’un Profesyonel modu çok daha fazla halka açık hale geliyor. Bu da hedef kitlenizdeki insanlarla nasıl etkileşim kurduğunuz konusunda daha dikkatli olmanız gerektiği anlamına geliyor. Bu, herkesin sizi takip etmesine açık olmayı, akışınıza gönderilen herkese açık içeriği görmeyi de içerecek.
Profesyonel mod, özel bir profilde yapabileceğiniz gibi, gönderileri herkese açık veya yalnızca arkadaşlar olarak işaretlemenize olanak tanır.
Facebook ayrıca Sayfalar deneyimini iyileştirmeye yardımcı olacak ve Sayfalar kullanıcı arayüzünde yapılan değişiklikler de duyuruldu. Bunlar, kullanıcıların gönderileri planlamasını ve bir grupta çapraz gönderi yapmasını sağlayan iki adımlı yeni bir oluşturucuyu da içerecek.
Değişiklikler, Meta’nın yaratıcı kullanıcı tabanına yoğun bir şekilde yatırım yaptığı bir zamanda geliyor. İçerik oluşturucu abonelikleri ve sanal ipuçları gibi şeylerden gelen yeni bir gelir akışındaki potansiyeli gördüğü için, “Yıldızlar” – daha dün uygulama mağazalarının dışında, artık komisyon ödemek zorunda olmadığı yeni bir web sitesi aracılığıyla kullanıma sunuldu.
Facebook daha önce, içerik oluşturmak için video uygulaması Reels’i kullanan içerik oluşturuculara 1 milyar dolarlık nakit teşvik sunmaya başlamayı planladığını açıklamıştı.
Facebook’tan iki yeni özellik: Facebook Koruması ve Facebook Profil Kitleme
Facebook Professional modunun şu anda yalnızca ABD’deki belirli içerik oluşturucular tarafından kullanılabildiğini ve gelecekte EMEA’da kullanıma sunulacağının altını çizelim.