Bu yazımızda, iPhone kullanıcılarının zaman zaman yaşadığı, iCloud sunucuyla iletişim kurulamadı hatasının çözümünden bahsettik. Yaşanan bu problem, birçok iPhone kullanıcısının hayatını zorlaştırabilir. Bu hata alındığında, kullanıcıların karşısına çıkan sorunlar şu şekilde; telefonun ayarlarından iTunes ve App Store’a erişememe, Apple ID doğrulaması yapamama gibi uyarılarla karşılaşabiliyor. Bu bildirimi ilk kez gördüğünüzde sizi rahatsız edebilir yine de endişelenmeyin…
Cihazı kurtarma modunda sıfırlama veya yazılım güncellemesinden sonra kullanıcılar, sık sık bu hatayla karşılaşabiliyor. Bu genellikle, cihazınızın iCloud sunucularına bağlanamadığı anlamına geliyor.
Çoğu zaman, Apple Kimliğinizle ilgili olmayan faktörler bu sorunun sebebi olarak görülüyor. İCloud sunucuyla iletişim kurulamadı sorununu çözmek için aşağıdaki adımları izleyebilirsiniz.
Çözüm: iCloud sunucuyla iletişim kurulamadı
Aşağıda size birkaç çözüm sunduk. Sorunu düzeltene kadar her birini deneyebilirsiniz.
Apple’ın Sistem Durumu sayfasını kontrol edin
Apple Sunucuları zaman zaman bakım, sorunlar veya diğer faktörler nedeniyle çevrimdışı olabiliyor. Bu sebeple, herhangi bir sorun giderme işlemine geçmeden önce, sorunun Apple’dan kaynaklanıp kaynaklanmadığını kontrol etmek oldukça önemli.
Apple’ın Sistem Durumu sayfası üzerinde sunucularda herhangi bir sorun olup olmadığını kontrol edebilirsiniz.Herhangi bir hizmet sunucusu, sarı veya kırmızı bir renk gösteriyorsa, Apple’ın sunucusunda bir problem olabilir. Ayrıca sorunun neden kaynaklandığını öğrenmek için (+) simgesine tıklayabilirsiniz.
Cihazınızdaki bağlantınızı kontrol edin
- Öncelikle, “Wi-Fi”ın etkinleştirildiğinden emin olun,
- Daha sonra “Ayarlar” menüsüne girin ve “Wi-Fi” seçeneğine tıklayın,
- Eğer “Wi-Fi” kapalıysa açın, açıksa kapatın ve 20 saniye bekleyip tekrar açın,
- Son olarak hızlı ve güvenilir bir “Wi-Fi” ağına bağlı olduğunuzdan emin olun.
Wi-Fi bağlantısının kesilmesi, bir iOS yükseltmesinin ardından sık sık gerçekleşebiliyor.
Eğer bu işe yaramadıysa, Wi-Fi’ı devre dışı bırakın ve operatörünüz tarafından sağlanan hücresel veri ağına bağlanmayı deneyin (bu veri planına bağlı olarak ücretlendirme yansıtabilir). Son olarak sonuç alamadıysanız, kişisel erişim noktasından herhangi bir yakınınızın internetine bağlanmayı deneyin.
Aynı Apple Kimliğine bağlı bir Apple cihazı kullanarak, bir doğrulama kodu oluşturmak için Ayarlar > Apple Kimliği > Parola ve Güvenlik’e gidin ve Doğrulama Kodu Al’ı seçin. Mac’inizde bir doğrulama numarası oluşturmak için Sistem Tercihleri > Apple Kimliği > Parola ve Güvenlik seçeneğine, (daha eski macOS için Sistem Tercihleri > iCloud Ayarları > Hesap Ayrıntıları > Güvenlik seçeneğine gidin gidin).
Birden fazla Apple ID hesabı kullanıyorsanız, o tek hesapla iTunes, iMessage/Mesajlar Uygulaması, FaceTime, App Store, Game Center ve iCloud gibi tüm servislere giriş yapın veya tüm servislerden çıkın yapın, devre dışı bırakın. Ardından ana Apple Kimliğinizde tekrar oturum açın. Kimlik doğrulama sorunları, özellikle iOS güncellemelerinden sonra, birden fazla Apple Kimliği hesabının kullanılmasıyla ortaya çıkabiliyor. Eğer bu sorununuzu çözdü ise, Gmail e-postalarını iCloud’a aktarma rehberimize de göz atabilirsiniz!
iCloud sunucuyla iletişim kurulamadı hatasıyla ilgili ek çözüm yöntemleri
Lütfen iPhone’unuzun sorununun çözülüp çözülmediğini anlamak için talimatların her birini harfi harfine uygulayın.
Bu sorun bazen, bir iOS güncellemesinden sonra iPhone’larda görülebiliyor. Bazı eski iPhone cihazları bu sorunu karşılaşabiliyor. Cihazın sistem saat ve tarih ayarları, bir sebep olmaksızın farklı zaman dilimini gösterebiliyor. Bu sebeple aşağıdaki adımları izleyin:
- Ayarlar > Genel > Tarih ve Saate gidin. Ardından “Otomatik Ayarla” seçeneğinin açık olduğundan emin olun.
- “Otomatik Ayarla” seçeneği kapalıysa açın ardından, iPhone’unuzu yeniden başlatın ve Apple Kimliğinizle, Apple Store’a veya iTunes’a tekrar erişim sağlamaya çalışın.
Bazı durumlarda Apple Kimliğinin oturumunu kapatıp tekrar açmak sorunu çözebiliyor. Bunu yapabilmek için aşağıdaki adımları izleyin:
- Telefonunuzdan “Ayarlar” girin ardından “Apple Kimliğinize” dokunun,
- Eğer iOS 15 ve üzeri işletim sistemi kullanıyorsanız, en aşağıda bulunan “Çıkış Yap” seçeneğine dokunun,
- iPhone’unuzu yeniden başlatın,
- Ardından, Apple Kimliğinizle “Ayarlar” > “Apple Kimliği” sayfasından yeniden giriş yapın ve sorunun çözülüp çözülmediğini yeniden kontrol edin.
iPhone’da iCloud Paylaşılan Albümlere nasıl yorum yapılır?
Tüm reklam engelleyicileri ve içerik engelleyicileri devre dışı bırakın. Bunlar genellikle Apple’ın Hizmet Koşullarını kabul etmeyi zorlaştırıyor. Bu sebeple, herhangi bir içerik engelleyiciyi bulunuyorsa mutlaka kapatın ve Apple Kimliğinizi doğrulamak için sunuculara bağlanmayı tekrar deneyin.
Telefonunuzun ağ ayarlarını sıfırlayarak iCloud’un sunucuyla iletişim kuramama hatasını düzeltebilirsiniz. Ayarlar > Genel > Ağ Ayarlarını Sıfırla seçeneğine giderek ağ ayarlarını sıfırlayın. Bunu yapabilmek için aşağıdaki adımları izleyin:
- Cihazınızdan Ayarlar > Genel > Aktar veya iPhone’u Sıfırla > Sıfırla > Ağ Ayarlarını Sıfırla’yı seçin.
- iOS’un eski bir vesiyonunu kullanıyorsanız, Ayarlar > Genel > Sıfırla > Ağ Ayarlarını Sıfırla adımlarını izleyebilirsiniz.
Yapılan bu işlem sonucunda, kayıtlı olan tüm kayıtlı Wi-Fi ağları, şifreleri, ve VPN ayarları silinecek. Ağ ayarlarını sıfırlamadan önce, Wi-Fi internet bağlantı şifre ve diğer bilgilere sahip olduğunuzdan emin olun.
Yedeklemeler için iCloud kullanıyorsanız, yedeklemeleri açıp kapatmayı deneyin.
- iCloud yedeklemesine erişmek için Ayarlar > Apple Kimliği > iCloud’a gidin,
- Ardından, “iCloud Yedeklemeyi” kapatın,
- iCloud Yedekleme’yi yeniden açın,
- Yedekleme işlemini hemen başlatmak için “Şimdi Yedekle”ye basın.
Bir hata veya sorun durumunda yapılacak en iyi şeyin iOS cihazlarıyla ilgili birçok sorunda olduğu gibi, yeniden başlatmayı denemek olduğunu söylemeye gerek yok.
- iPhone 7’den daha eski bir iPhone’unuz varsa, Apple Logosu ekranda görünene kadar Home ve Açma/Kapama düğmelerini aynı anda yaklaşık 10 saniye kadar basılı tutun. Cihaz yeniden başladığında Apple store’a girdiğinizde bu hatanın giderilip giderilmediğini kontrol edin.
- iPhone 8 veya sonraki modellerde ve Ana Ekran Düğmesi olmayan bir iPad’de Sesi Aç düğmesine basıp hemen bırakın. Sesi Kısma düğmesine basın, ardından hemen bırakın. Apple logosunu gördüğünüzde ve iPhone yeniden başladığında, Güç/Yan/Üst düğmesini birkaç saniye basılı tutun.
Bu basit yöntemlerle, iCloud sunucuyla iletişim kurulamadı hatasını çözeceğinizi umuyoruz. Eğer sorun yaşamaya devam ediyorsanız, Apple Destek hattıyla iletişime geçmenizi veya size en yakın olan Apple Store’a gitmenizi tavsiye ederiz. Eğer yazımızı beğendiyseniz, iCloud Anahtar Zincirine not ekleme isimli rehberimize de göz atabilirsiniz.