Bugün, Inbound pazarlama ve hedefleri, stratejisi ve işleyişi hakkında konuşacağız. Bu teknikle firmalar, ürünlerini onlara empoze etmek yerine müşterileri kendilerine çekmeye çalışırlar.
2021’de, pazarlamanın ana hedefi hala 1920’dekiyle aynıdır, bir ürün veya hizmeti tanıtarak olası satışlar elde etmek. Ancak, insanların bugün bilgi edinme şeklinin geçmişte nasıl çalıştığıyla hiçbir ilgisi yok. Bu nedenle pazarlama sürekli değişiyor ve yeni teknikler ortaya çıkıyor. Bunlar arasında Inbound pazarlama da var. Peki Inbound pazarlamanın ne olduğunu biliyor musunuz?
İnternet sayesinde pazarlama alanı sınırsız hale geldi. Sonsuz sayıda web sayfanız, blog gönderileriniz ve içerikleriniz olabilir. Ancak tüm bu içerikle bile internet kullanıcılarının dikkatini çekmek çok daha zor. Inbound pazarlamanın arkasındaki ana fikir, marka kimliğinizi müşterileri çekecek ve dönüştürecek şekilde oluşturmaktır. Günümüzün giderek karmaşıklaşan tüketici ekonomisinde, Inbound pazarlama her zamankinden daha önemli bir rol oynamaktadır.
Inbound pazarlama nedir?
Inbound pazarlama, yazılım yayıncısı HubSpot tarafından tanıtılan bir terimdir. Bu pazarlama yaklaşımında bir şirket, ürünlerini ve hizmetlerini onlara empoze etmek yerine, müşterilerini ve potansiyel tüketicilerini, push pazarlama reklam ve promosyon tekniklerini kullanarak çekmeye çalışır. Kullanıcı merkezli ve kullanıcı odaklı Inbound pazarlama, kullanıcıları çekmek, potansiyel müşterileri dönüştürmek, onlara satış yapmak ve tüm müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için tekniklere dayanır.
Inbound pazarlamanın birçok pazarlama biçimini kullanan bir strateji olduğunu unutmamak önemlidir, içerik pazarlaması, blog oluşturma, etkinlikler, SEO, sosyal medya ve daha fazlası burada yer alabilir. Amaç, markanıza çekmek istediğiniz kişilere bilgi ve değer sağlayan içerik oluşturmaktır. Pazarlamacıların müşteri bulmaya çalıştığı geleneksel pazarlamanın aksine, Inbound pazarlama müşterilerin dikkatini çeker ve şirketin bilinilirliğini artırmasını kolaylaştırır.
Gelen bir pazarlama stratejisi oluşturmak, müdahaleci bir şekilde onları aramak yerine, kitlenizi size çekmekle ilgilidir. Tüketicilerinizin dikkatini çekmek yerine onların ilgisini çekersiniz. Günümüzde potansiyel kullanıcı, tüketmeden önce, ihtiyacını veya sorununu ve buna çözüm olabilecek çözümleri araştıracaktır. Alakalı, optimize edilmiş ve hedeflenmiş içerik oluşturmanın rolünü oynadığı yer burasıdır. Buradaki fikir, herkesi çekmek değil, yalnızca ürününüz veya hizmetinizle ilgilenebilecek kişileri çekmektir.
Inbound pazarlama nasıl yapılır?
Önemli olan sadece Inbound pazarlamanın ne olduğunu değil, aynı zamanda nasıl çalıştığını da bilmektir. Inbound pazarlamanın çoğu biçimi, bir satış hunisi aracılığıyla potansiyel müşteriler oluşturup yönlendirerek çalışma eğilimindedir. Bu strateji, müşterilere daha yüksek düzeyde ilgi ve katılım karşılığında giderek daha değerli içerik sağlayarak müşteriler ve marka arasında güven oluşturmayı amaçlar. Bu süreç şu şekilde çalışır:
- Blog ve sosyal medya içeriği de dahil olmak üzere içerik çevrimiçi olarak yayınlanır. Bu içerik, içinde değer bulabilen kişiler tarafından keşfedilecek şekilde optimize edilmiştir.
- Her içeriğin sonunda, okuyucunun belirli bir adım atmasını isteyen bir harekete geçirici mesaj bulunur. Örneğin, internette yayınlanan bir makale, okuyucuyu şirketin web sitesini ziyaret etmeye teşvik edebilir. Web sitesinde haber bültenine abone olmak için bir bağlantı olabilir.
- Giderek artan bir şekilde, müşteri bilgileri karşılığında kaliteli içerik sunuluyor. Site ziyaretçileri, rehber, web semineri veya e-kitap gibi özel içerik karşılığında e-posta adresini girerek e-posta listesine abone olabilir.
- Potansiyel bir alıcı e-posta adresinin aboneliğinden çıktıktan sonra, alıcıyla güven oluşturmak için posta listenizi kullanabilir ve nihayetinde onları ürününüzü satın almaya teşvik edebilir veya hizmetinizi veya ürününüzü tartışmak için sizinle iletişime geçebilirsiniz.
Neden önemli?
Inbound pazarlama çok güçlü bir stratejidir çünkü tüketicilere tam olarak aradıkları cevapları ihtiyaç duydukları anda verme gücüne sahiptir. Uygulandığı her alanda güven, itibar ve otorite oluşturur. Ayrıca, Inbound pazarlamanın ne olduğunu öğrendikten ve şirketinize uyguladıktan sonra, daha kısa satış süresi, daha nitelikli potansiyel müşteriler ve satış ekibiniz için daha kolay satışlar ve daha fazla müşteri elde edersiniz. Sadece marka kişiliğinize uyan stratejik bir içerik stratejisini uyarlamanız ve oluşturmanız gerekiyor.