Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Rehber

Inbound pazarlama nedir: Amaçları, stratejisi ve nasıl yapılır?

Yazar: Nihat Bilge
01/07/2021
Kategori: Rehber
Inbound pazarlama nedir: Amaçları, stratejisi ve nasıl yapılır?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

İçindekiler

  • 1 Inbound pazarlama nedir?
  • 2 Inbound pazarlama nasıl yapılır?
  • 3 Neden önemli?

Bugün, Inbound pazarlama ve hedefleri, stratejisi ve işleyişi hakkında konuşacağız. Bu teknikle firmalar, ürünlerini onlara empoze etmek yerine müşterileri kendilerine çekmeye çalışırlar.

2021’de, pazarlamanın ana hedefi hala 1920’dekiyle aynıdır, bir ürün veya hizmeti tanıtarak olası satışlar elde etmek. Ancak, insanların bugün bilgi edinme şeklinin geçmişte nasıl çalıştığıyla hiçbir ilgisi yok. Bu nedenle pazarlama sürekli değişiyor ve yeni teknikler ortaya çıkıyor. Bunlar arasında Inbound pazarlama da var. Peki Inbound pazarlamanın ne olduğunu biliyor musunuz?

İnternet sayesinde pazarlama alanı sınırsız hale geldi. Sonsuz sayıda web sayfanız, blog gönderileriniz ve içerikleriniz olabilir. Ancak tüm bu içerikle bile internet kullanıcılarının dikkatini çekmek çok daha zor. Inbound pazarlamanın arkasındaki ana fikir, marka kimliğinizi müşterileri çekecek ve dönüştürecek şekilde oluşturmaktır. Günümüzün giderek karmaşıklaşan tüketici ekonomisinde, Inbound pazarlama her zamankinden daha önemli bir rol oynamaktadır.

Inbound pazarlama nedir?

Inbound pazarlama, yazılım yayıncısı HubSpot tarafından tanıtılan bir terimdir. Bu pazarlama yaklaşımında bir şirket, ürünlerini ve hizmetlerini onlara empoze etmek yerine, müşterilerini ve potansiyel tüketicilerini, push pazarlama reklam ve promosyon tekniklerini kullanarak çekmeye çalışır. Kullanıcı merkezli ve kullanıcı odaklı Inbound pazarlama, kullanıcıları çekmek, potansiyel müşterileri dönüştürmek, onlara satış yapmak ve tüm müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için tekniklere dayanır.

Inbound pazarlamanın birçok pazarlama biçimini kullanan bir strateji olduğunu unutmamak önemlidir, içerik pazarlaması, blog oluşturma, etkinlikler, SEO, sosyal medya ve daha fazlası burada yer alabilir. Amaç, markanıza çekmek istediğiniz kişilere bilgi ve değer sağlayan içerik oluşturmaktır. Pazarlamacıların müşteri bulmaya çalıştığı geleneksel pazarlamanın aksine, Inbound pazarlama müşterilerin dikkatini çeker ve şirketin bilinilirliğini artırmasını kolaylaştırır.

Gelen bir pazarlama stratejisi oluşturmak, müdahaleci bir şekilde onları aramak yerine, kitlenizi size çekmekle ilgilidir. Tüketicilerinizin dikkatini çekmek yerine onların ilgisini çekersiniz. Günümüzde potansiyel kullanıcı, tüketmeden önce, ihtiyacını veya sorununu ve buna çözüm olabilecek çözümleri araştıracaktır. Alakalı, optimize edilmiş ve hedeflenmiş içerik oluşturmanın rolünü oynadığı yer burasıdır. Buradaki fikir, herkesi çekmek değil, yalnızca ürününüz veya hizmetinizle ilgilenebilecek kişileri çekmektir.

Inbound pazarlama nasıl yapılır?

Inbound pazarlama nedir: Amaçları, stratejisi ve nasıl yapılır?
Inbound pazarlama nedir: Amaçları, stratejisi ve nasıl yapılır?

Önemli olan sadece Inbound pazarlamanın ne olduğunu değil, aynı zamanda nasıl çalıştığını da bilmektir. Inbound pazarlamanın çoğu biçimi, bir satış hunisi aracılığıyla potansiyel müşteriler oluşturup yönlendirerek çalışma eğilimindedir. Bu strateji, müşterilere daha yüksek düzeyde ilgi ve katılım karşılığında giderek daha değerli içerik sağlayarak müşteriler ve marka arasında güven oluşturmayı amaçlar. Bu süreç şu şekilde çalışır:

  • Blog ve sosyal medya içeriği de dahil olmak üzere içerik çevrimiçi olarak yayınlanır. Bu içerik, içinde değer bulabilen kişiler tarafından keşfedilecek şekilde optimize edilmiştir.
  • Her içeriğin sonunda, okuyucunun belirli bir adım atmasını isteyen bir harekete geçirici mesaj bulunur. Örneğin, internette yayınlanan bir makale, okuyucuyu şirketin web sitesini ziyaret etmeye teşvik edebilir. Web sitesinde haber bültenine abone olmak için bir bağlantı olabilir.
  • Giderek artan bir şekilde, müşteri bilgileri karşılığında kaliteli içerik sunuluyor. Site ziyaretçileri, rehber, web semineri veya e-kitap gibi özel içerik karşılığında e-posta adresini girerek e-posta listesine abone olabilir.
  • Potansiyel bir alıcı e-posta adresinin aboneliğinden çıktıktan sonra, alıcıyla güven oluşturmak için posta listenizi kullanabilir ve nihayetinde onları ürününüzü satın almaya teşvik edebilir veya hizmetinizi veya ürününüzü tartışmak için sizinle iletişime geçebilirsiniz.

Neden önemli?

Inbound pazarlama çok güçlü bir stratejidir çünkü tüketicilere tam olarak aradıkları cevapları ihtiyaç duydukları anda verme gücüne sahiptir. Uygulandığı her alanda güven, itibar ve otorite oluşturur. Ayrıca, Inbound pazarlamanın ne olduğunu öğrendikten ve şirketinize uyguladıktan sonra, daha kısa satış süresi, daha nitelikli potansiyel müşteriler ve satış ekibiniz için daha kolay satışlar ve daha fazla müşteri elde edersiniz. Sadece marka kişiliğinize uyan stratejik bir içerik stratejisini uyarlamanız ve oluşturmanız gerekiyor.

Etiketler: dijital pazarlamagelen pazarlamapazarlama

İLGİLİ YAZILAR

Dijital pazarlama sektörü büyüyor
Teknoloji

TikTok ve Instagram Reels reklamları 2022 yılında yeniden revaçta

Yazar: DIGITAL REPORT

Dijital mecraların kullanımının artmasıyla birlikte giderek büyüyen dijital pazarlama sektöründe pandeminin izleri tamamen silindi.  2022 yılının ilk yarısında dijital pazarlama...

Devamını oku
Hiper-kişiselleştirme nedir?
E-ticaret

Pazarlamada Hiper-kişiselleştirme dönemi

Yazar: DIGITAL REPORT

Pandemiyle birlikte tüketiciler daha çok dijitale yönelirken, markalar yeni müşteri modelini memnun edecek hiper-kişiselleştirme deneyimleri oluşturmak için çalışmalarını hızlandırdılar. Omnichannel...

Devamını oku
KOBİ’lerin yüzde 70’i dijital reklamlarını kendi yönetiyor
Teknoloji

KOBİ’lerin yüzde 70’i dijital reklamlarını kendi yönetiyor

Yazar: DIGITAL REPORT

Magnetiq geliştirdiği alt yapısı ve çözümleriyle, dijital pazarlama çalışmalarını profesyonel şekilde, tek bir platformdan yönetmek isteyen işletmelerin hayatını kolaylaştırıyor. 1.400’den...

Devamını oku
Mobil uygulama trendleri 2022: Kripto, marketplace uygulamaları ve fazlası
Fintech

Mobil uygulama geliştirmeden önce bu listeye göz atın: Mobil Uygulama Trendleri 2022

Yazar: Edanur Tekin Şimşek

Mobil uygulama trendleri 2022 Mobil uygulama geliştirmeden önce dikkate almamız gereken noktaları ortaya koyuyor. Adjust tarafından paylaşılan Mobil Uygulama Trendleri...

Devamını oku

SON YAZILAR

Telegram’dan Premium üyelere özel yenilik: Premium üyelik hediye etme

Xiaomi’den yeni insansı robot: CyberOne

Turkcell ve YouTube’dan iş birliği: YouTube Premium sınırlı bir süre için ücretsiz

Google’dan Apple One’a rakip: Pixel Pass

Korsanların bilgisayarınıza sızmış olabileceğine dair 10 işaret

Mac kullanıcılarının her gün en çok karşılaştığı 3 siber tehdit

Karşılaştırma: Samsung Galaxy Z Fold 4 vs Xiaomi MIX Fold 2

Veri ve yapay zeka temelli teknolojiler sağlık ve bakım hizmetlerini yeniden inşa edecek

NVIDIA SIGGRAPH metaverse etkinliği hakkında bilmeniz gereken her şey

Microsoft, Sony’yi oyunların Game Pass’e eklenmesini engellemekle suçluyor

ÇOK OKUNANLAR

DALL-E 2 nedir?
Teknoloji

Yapay zeka görsel çılgınlığı: DALL-E 2

Steam otomatik açılma nasıl kapatılır?
Teknoloji

Steam otomatik açılma nasıl kapatılır?

OMIX X400: Özellikleri, fiyatı ve çıkış tarihi
Teknoloji

Omix “Teknolojiyi Mixle” temalı etkinliğinde yeni ürünlerini tanıttı

Gençler, Akbank Fellowship Programı sürecinde iş dünyasına ilham verdiler
Girişim

Gençler, Akbank Fellowship Programı sürecinde iş dünyasına ilham verdiler

SON REHBERLER

Pokemon GO Beedrill Mega Enerji nasıl alınır?

Instagram hikayede Reels videosunun tamamı nasıl paylaşılır?

En iyi Valorant karakterleri (Tier list): Ajanlar ve özellikleri

En iyi kayıtçı monitörler: Hangisi satın alınmalı?

Binance Crypto WODL cevapları (15 Ağustos)

Instagram Reels ile nasıl para kazanılır?

Mac için en iyi ücretsiz VPN uygulamaları

Rehber: Vivo telefonlarda uygulamaları gizleme

Safari arama çubuğu yukarı alma nasıl yapılır?

Rehber: Tüm MultiVersus kupaları

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ