Instagram algoritmasını değiştirme kararı aldı. Bu kararı yayınladığı bir blog sayfasında duyurdu. Instagram, içerik öneri sistemini büyük ölçüde değiştirerek özgün içerikleri öne çıkaracak ve daha küçük hesapların dağıtımını artıracak önemli değişiklikler yapıyor.
Şirket, bugün yayınladığı bir blog gönderisinde bu değişikliklerin nasıl olacağı hakkında açıklayıcı bir duyuru da yaptı.
Yeni değişikliklerin en büyüğü, başka kullanıcıların videolarını ve fotoğraflarını indiren veya ekran görüntüsü alıp tekrar paylaşan agregatör hesaplara yönelik. Bazen agregatörler, orijinal göndereni etiketleyerek veya açıklamada belirterek kredilendiriyor; ancak çoğu zaman içerik, herhangi bir kabul veya teşekkür olmaksızın direkt olarak çalınıyor ve bu durum içeriği oluşturan kişinin etkileşimini azaltıyor.
Instagram algortimasını değiştirerek özgün içeriklere öncelik verilecek
Instagram bu sorunla kesinlikle mücadele etmeye kararlı ve platform genelinde önerilen içeriklerden tekrar paylaşılan içerikleri kaldırmaya başlayacak. Güncelleme, 30 gün içinde “maddi bir şekilde yaratmadıkları veya geliştirmediği” içeriği 10’dan fazla kez paylaşan seri tekrar paylaşımcıları hedef alıyor.
Teoride, Instagram Keşfet sayfanız veya ana akış önerileriniz agregatör hesapların içeriğini içermeyecek. Etkilenen hesaplar, “özgün olmayan” içeriği son kez paylaştıktan 30 gün sonra tekrar öneri için uygun hale gelebilir. Bu, içerik oluşturuculardan lisans anlaşmaları veya yeniden paylaşım izinleri olan “belirli yayıncılar”ı etkilemeyecek.
Instagram, sadece tekrar paylaşım hesaplarını kesmekle kalmayıp, reposted içerik yerine önerilerde orijinal yaratıcının gönderisini değiştirecek. Şirket, orijinal içeriğin “görece yeni” olduğu ve sistem tarafından “ses ve görsel sinyaller”e dayanarak gönderilerin tam olarak aynı olduğundan emin olunduğu durumlarda yeniden paylaşımları değiştireceğini söylüyor.
Yaratıcılar, orijinal içeriklerinin repostları yerine platformda önerildiğinde bir bildirim alacak. Bu değişiklikler sadece önerilere uygulanacak. Eğer ki bir agregatör hesabını takip ediyorsanız, profilde veya akışlarda yeniden paylaşılan içeriklerini görmeye devam edeceksiniz.
Instagram ayrıca orijinal yaratıcıyı belirten bir etiket de ekleyecek ancak hem orijinal yaratıcı hem de fotoğrafı veya videoları tekrar paylaşan hesap, etiketi kaldırabilecek.
Agregatör hesapların cezalandırılması, internettin kalıplaşmış resimlerini veya görseller çalan hesapların ötesine geçebilecek geniş kapsamlı bir etkiye sahip olabilir. Düzenli olarak organizasyonlardan infografikler tekrar paylaşan bireyler, ünlü hayran sayfaları veya Instagram’daki çeşitli kaynaklardan ilham resimleri toplayan hesaplar gibi hesaplar da bu kapsamda etkilenebilir. Instagram’da yeniden paylaşım o kadar yaygın bir uygulama ki bunun için tamamen ayrılmış uygulamalar bile var. Ancak kullanıcılar, hesaplarının keşif özelliklerinden bloke edilebileceğini bilerek ileride iki kez düşünebilir.
WhatsApp yeni güncellemesiyle Discord’a mı dönüşüyor?
Instagram ayrıca yeni bir sıralama algoritması aracılığıyla “tüm yaratıcıların patlama şansına eşit şekilde sahip olmasını” sağlamak amacıyla öneri sisteminin güncelleneceğini duyurdu. Yapılan duyurunun orijinal halini ve daha detaylı bilgiyi buradan bulabilirsiniz.
Öne çıkan kaynak görseli: BoliviaInteligente / Unsplash