Instagram haber kaynağı olarak Twitter’ın yerini alıyor. Reuters’in verilerine göre, haber kaynağı olarak Instagram kullanımı son iki yılda iki katına çıkmış durumda.
Dünyanın en çok kullanılan sosyal medya platformlarından bir tanesi olan Instagram’ın kullanım alan her geçen gün genişliyor. Son yıllarda, hikaye ve IGTV gibi özellikleri bünyesine katan, platform, Twitter, Youtube gibi diğer sosyal medya mecralarıyla amansız bir yarışın içerisinde bulunuyor.
Instagram’ı haber kaynağı olarak kullanım iki kat arttı
2018’den bu yana iki kat Yayınlanan son veriler, Twitter’ın bu rekabetteki başarısını gözler önüne seriyor. Buna göre Facebook’a ait bir uygulama olan Instagram, haber kaynağı olarak Twitter’ın yerini yerini alıyor.
Söz konusu rapora göre, haber kaynağı olarak Instagram görüşü, 2018 yılından bu yana iki kat artmış durumda. Aynı veriler, bu platformun önümüzdeki yıl, haber kaynağı olarak Twitter’ı geçebileceğini gösteriyor.
Gençlerin Instagram’a ilgisi daha yoğun
Araştırma, Instagram’ın daha çok gençler tarafından bir haber kaynağı olarak takip edildiğini ortaya koyuyor.
Rapora göre Amerika Birleşik Devletleri’nde yaşayan 18-24 yaş aralığındaki her gençten en az biri, Instagram’ı koronavirüs ile ilgili önemli bir haber kaynağı olarak görüyor. Ankete katılan katılımcıların üçte biri Instagram’ı genel bir haber kaynağı olarak gördüğünü belirtirken, 25 altı gençlerde bu oran artarak üçte ikiye yükseliyor.
Buna göre insanların Instagram’da çokça zaman geçirmesinin önemli nedenlerinden bir tanesi de, bu platformda yer alan haberler. Anketler, Instagram kullanıcılarının yüzde 11’inin bu platforma haber edinmek amacıyla girdiğini gösteriyor. Bu rakam Twitter’da ise yüzde 12. İki sosyal medya platformu arasındaki fark ise zaman içerisinde azalarak yalnızca 1 puana düşmüş durumda.
Çalışma, koronavirüs salgınının, sosyal medya platformu kullanımına etki ettiğini gösteriyor. Buna göre, Instagram’ı bir haber kaynağı olarak gören kullanıcıların büyük kısmı, bu platformu koronavirüs ile ilgili haberler almak için giriyor.
Bununla birlikte, sosyal medya platformları, haber kaynağı olarak en az güvenilen kaynaklar arasında yer alıyor. Araştırmaya katılanların yalnızca yüzde 26’sı virüs ile ilgili sosyal medyada yer alan haberlere güvendiğini ifade ediyor.