Instagram hesabı açma ve kullanma yollarını basit ve sade bir şekilde öğrenmek ister misiniz?
Instagram, dijital kanallar üzerinden müşterilerine ulaşmaya çalışan küçük işletmeler için harika bir platform. Dünyanın en popüler sosyal ağları arasında, aktif kullanıcısıyla ilk sırada yer alan Instagram’a aşina olmayan ve nasıl bir yol haritası izleyeceğini bilmeyenler için, Instagram hesabı açma ve kullanma rehberi hazırladık.
İşletme hesabınız için bir Instagram sayfası nasıl kurulur ve hesap kurma sürecinde nelere dikkat edilir, biliyor musunuz? İşte yapmanız gereken 10 şey.
Instagram hesabı açma ve kullanma adımları
Instagram indirme
Instagram, bir mobil tabanlı platform olması açısından diğer sosyal ağlardan farklı. Hesap açtıktan sonra, masaüstü bilgisayarınızda ya da laptopta da görüntülenebilen bir sayfanız olacak. Ancak Twitter ya da Facebook gibi, içerik üretmek için masaüstü platformları kullanamayacaksınız. Etkinliğinizin büyük kısmı, mobil uygulamadan gerçekleşecek.
Uygulamayı App Store ve Google Play üzerinden indirmek için, bu linklere tıklayın. iOS, Android
Kullanıcı adı seçimi
Instagram hesabı açma ve kullanma aşamalarında en önemli kısımlardan biri, iyi bir kullanıcı adı belirlemek. E-posta adresi ya da kişisel bir Facebook hesabı vererek kayıt oluşturabileceğiniz Instagram’da, herkese açık olarak görülecek kullanıcı adınız üzerinde iyi düşünmelisiniz. Milyonlarca hesabın yer aldığı Instagram’da, işletmenizin doğrudan ismini alabilmek belki mümkün olmayabilir, ancak kısa bir araştırmayla, sizi yansıtacak iyi bir kullanıcı adı bulabilirsiniz.
Kayıt olurken, isimden bağımsız olarak sorulan kullanıcı adı, insanların sizi bulacağı isimdir. Bu nedenle basit ve anlaşılır olmasını da düşünerek, tam işletme adınızı yazabilirsiniz.
Profil güncelleme
Instagram, işletme hesabınız hakkında 150 karakter sınırında bir biyografi yazmanıza izin veriyor. Metin sınırlı olmasından ötürü, marka karakterinizi en iyi şekilde yansıtacak, net bir içeriğe ihtiyacınız var. Yerel bir müşteri kitlesine hizmet ediyorsanız, konum bilginizi de yazmanız gerekecektir.
Biyografi kısmında, emojilerden de faydalanabilir, satırlarla bilgileri listeli şekilde insanlara sunabilirsiniz. Biyografinizde, aynı zamanda insanların doğrudan gidebilecekleri bir URL bağlantısı da yer alabilir. Burada işletme web sitenizi ya da satış mağazanızın linkini paylaşabilirsiniz.
Profil resmi ayarlama
Instagram hesabı açma ve kullanma aşamasının diğer bir önemli adımı, etkili bir profil resmi seçmektir. İdeal ölçülerde bir Instagram profil fotoğrafı, 400×400 piksel olmalıdır. Ancak daha önemlisi, profil fotoğrafınızın işletmenizi bilen ya da arayan kişiler tarafından tanınması. Genellikle, KOBİ’ler işletme logosu içeren profil resmi seçimi yapmakta.
Instagram’da profil fotoğrafı, sadece mobil cihazlar üzerinden güncellenebilir. Akıllı telefon ya da tablette logonuz bulunuyorsa, mobil yükleme yapabilmek için dosyayı telefonunuza aktarmalısınız. Marka kimliği ile ne kadar uyumlu olacağı tartışılır ama, profil resmi için yeni bir fotoğraf da çekebilirsiniz.
Araştırma ve “Keşfet” sekmesi
Instagram kullanıcılarının nasıl paylaşımlar yaptıkları ve hangi trendleri takip ettikleri, Instagram hesabı açma ve kullanma kısmının diğer bir önemli aşaması. Yeni bir platforma adım attığınızda, o platformun iletişim dilini bilmelisiniz. Hangi içeriklerin daha iyi sonuç verdiğini, hangi akımların olduğunu görmek için benzer işletmelerin içerik tarzlarını ve aldıkları etkileşimi görmelisiniz.
Bunun için, sektörünüzde önde gelen ve sosyal medyayı iyi kullanan markaların hesaplarını inceleyerek yola koyulabilirsiniz. Nasıl bir dil kullanılıyor, Instagram’a günde kaç gönderi paylaşıyorlar ya da hangi tarzda hikaye paylaşıyorlar… Bu veriler, sizin de etkili sonuçlar alan bir hesap oluşturmanız noktasında önemli.
Fotoğraf paylaşma
Kullanıcı adını belirlediniz, profil fotoğrafı oluşturdunuz ve artık şimdi sıra, ilk gönderiyi yayınlamakta. İlk önce, Instagram’da alt navigasyonun ortasındaki simgeye dokunun. Burada dilerseniz o anda bir fotoğraf çekebilir, dilerseniz sol altta bulunan “kütüphane”ye dokunarak, telefonunuzda galeride kayıtlı içeriklerden birini yükleyebilirsiniz. Sağ kısımda bulunan “video” seçeneği, bir dakikaya kadar video çekmenize olanak tanımaktadır. Fotoğraf yüklediğinizde, belli bölgelerin görünmemesini istiyorsanız kırpma seçeneğiniz var.
Uygulamanın alt kısmında, fotoğrafı seçtikten sonra yer alan bir dizi filtreyi göreceksiniz. Kenarlık eklemek, bir filtre seçmek ya da filtrenin yoğunluğunu belirlemek için aşağıdaki barı kullanabilirsiniz. Birtakım fotoğraf düzenleme opsiyonunun yer aldığı özelliğe erişmek içinse, “düzenle” seçeneğine tıklamalısınız.
Fotoğrafınızın yayına hazır olduğunu düşünüyorsanız, “ileri”yi tıklayın. Burada, içeriğiniz için bir açıklama yazabilir, hashtag ekleyebilirsiniz. Hashtag’ler, diğer sosyal ağlarda olduğu gibi aynı etiketi kullanan içeriklerin listelendiği ve etkileşimi artıran yerlerdir. Çok fazla sayıda kullanmadan, ideal ve etkili hashtagler ile gönderinizin daha fazla kişiye erişmesini sağlayabilirsiniz.
- Instagram, Reels ve alışveriş sekmelerini test ediyor
- Instagram Son Görülme özelliği nasıl kapatılır?
Konum ayarlama
Konum ekle seçeneğine dokunduğunuzda, bulunduğunuz bölgede daha önce kullanılan konumları görebileceksiniz. Bir işletmeniz varsa, mağazanız, restoranınız ya da ofisiniz, birisi tarafından muhtemelen daha önce konum olarak girilmiştir.
Fotoğraf ya da videoyu paylaştıktan sonra, konum ismi mavi renkle, içeriğin üzerinde görünecektir. Konuma tıklandığında, o konum etiketinin yer aldığı paylaşımları göreceksiniz. Bu da, insanların o konumda, lokal bazda hangi trendlere eğilmekte olduğunu gösteren bir detay.
Mesajlaşma
İşletme olarak Instagram’a adım attıysanız ve hesabınız her anlamda hazırsa, takipçilerinizle kavuşma zamanınız geldi demektir. İşletmenizin Instagram’a adım attığını insanlara anlatmak için birçok seçenek var.
E-posta listeniz varsa, bir duyuru ile Instagram hesabınızın bağlantısını gönderebilir ve insanlardan, sizi takip etmelerini isteyebilirsiniz. Bunun dışında, web sitenizde Instagram hesabınıza bağlantı gönderen bir sosyal ağ ikonu da, takipçi sayınızı artıracak bir detaydır.
Takipleşme
Instagram hesabı açma ve kullanma aşamasının son halkası, diğer insanlarla etkileşime girmek. Arama sayfası, Instagram üzerinden diğer insanları, takip edilecek kişileri ve markaları bulmayı kolay bir hale getiriyor.
Kullanıcı adlarına göre aramalar yapabilir, ilgili hashtagleri takip edebilir ve sektörünüzde rakipleriniz neler yapıyor, öğrenebilirsiniz.
Daha fazla sayıda kişiyi takip etmek, yeni bağlantılar ve fırsatlar yaratmanın, etkileşim yaratmanın iyi bir yolu. Sosyalleşmenin yanı sıra, yeni fikirler ve “ilham” için, adım atabilirsiniz.
Sosyalleşme ve etkileşim kurma
Hesabınızı oluşturdunuz, temel bilgileri öğrendiniz ve takip etmeniz gereken hesapları keşfettiniz. Artık marka olarak Instagram’dasınız.
Instagram’da bir kitle oluşturmanın, bir iletişim ortaya koymanın en önemli yolu, etkileşime girmek. Birisi fotoğrafınızı beğendiğinde ya da yorum yaptığında, bildirim alacaksınız. Fotoğraf yorumlarında, diğer kullanıcılarla etkileşime girmek için, “yanıtla” seçeneğine dokunarak yorum yapabilir, @ sembolünü kullanarak doğrudan belli kullanıcı adındaki hesaplarla etkileşime girebilirsiniz.
Birisi sizi bir fotoğrafta etiketlediğinde, uygulama bildirim göndermektedir. Hesabınızın etiketlendiği fotoğrafları, profilinizde görebilirsiniz.