Instagram, içerik oluşturucular için yeni para kazanma özelliklerini kullanıma sunacak. Rekabetin içerikten para kazanma seçeneklerini geliştirdiği göz önüne alındığında, Facebook’un içerik oluşturucuları platformunda tutmak ve yenilerini eklemek için çok çalışması gerektiğine şüphe yok.
Facebook yeni bir tür üç günlük içerik oluşturucu odaklı etkinliği test ediyor, ancak ilginç bir şekilde bu yıl Apple’ın da yıllık geliştirici etkinliğini düzenlediği haftayı seçti.
Yine de, Facebook toplantısının ilk gününde, içerik oluşturucuların yeni para kazanma yollarına sahip olma arayışında duyurulan her şey ilginç.
Yeni başlayanlar için, Instagram içerik oluşturucuları, ticari mağazaların yanı sıra mağazalarını profillerine zaten bağlayabilirler ve bu yılın ilerleyen dönemlerinde, şimdilik Amerika Birleşik Devletleri’ndeki uygun içerik oluşturuculara, platformun ticari ortaklarından birinde reklam verebilecekler.
Bu haftadan itibaren, içerik oluşturucular, canlı video yayınlarında aldıkları çok sayıda yıldıza ulaştıklarında bonus para alabilecekleri zorlukları tamamlayarak ek gelir elde edebilecekler.
Önümüzdeki aylarda, platforma üye olma, ücretli ticari ürünler önerme seçeneği kazanma, ürettikleri satışlardan komisyon kazanma olasılıkları da gelecek.
Bu bağlamda, kullanıcılar bu tavsiyelere “para kazanmaya uygun” etiketinin eşlik edeceğini göreceklerdir.
Muhtemelen bu durum Facebook’ta da karşımıza çıkacak. Zuckerberg bu konuda, “Daha fazla içerik oluşturucunun platformlarımızda para kazanmasına yardımcı olmak için 2023’e kadar ücretli çevrimiçi etkinlikleri, takipçi aboneliklerini, rozetleri ve içerik oluşturucular için yakında çıkacak ücretsiz bağımsız Haber Kaynağı ürünlerimizi tutacağız” dedi.
Diğerlerinin yanı sıra YouTube, Snapchat ve TikTok ile daha fazla içerik oluşturucuya gelir elde etme fırsatı sunarak platforma yakın tutmaya çalışırken Facebook da dışarıda kalmak istemiyor. İçerik oluşturuculara ve gelecek vadeden içerik oluşturucular için iyi haberler gelmeye devam edecek gibi görünüyor.