Bugünkü içeriğimizde size Instagram işletme hesabı açma nasıl yapılır, Instagram’da işletme hesabına nasıl geçilir, işletme hesabına geçme ne gibi avantajları ve dezavantajları beraberinde getiriyor anlatacağız.
Hizmetlerinizi sunmak veya içeriğinizi sosyal medyada göstermek isteyen profesyonel bir kullanıcıysanız, işletme hesabı iyi bir seçenek. Instagram, profesyonel bir hesap oluşturmamız için bize iki seçenek sunuyor. Yeni bir kullanıcı adı ve yeni takipçilerle sıfırdan bir hesap oluşturabilir veya özel hesabımızı profesyonel bir hesapla değiştirebiliriz.
Instagram işletme hesabı açma nasıl yapılır?
Her iki durumda da adımlar aynı. Uygulamaya gidin ve hesabınızın simgesine tıklayın. Ardından üst alanda görünen üç çizgiye tıklayın. Ardından ‘Ayarlar’a tıklayın. ‘Hesap’ bölümüne gidin. Son iki satırda, profesyonel bir hesap oluşturmak için iki seçeneği göreceksiniz.
- Profesyonel hesaba geçiş yapın.
- Yeni bir profesyonel hesap ekleyin.
İki seçenekten birini seçtikten sonra, devam et’i tıklayın ve hesabınızın kategorisini seçin. Örneğin müzisyen, sanatçı, girişimci, editör, fotoğrafçı gibi… Hesabınızı bir restoran, ürün veya hizmet, restoran olarak da konumlandırabilirsiniz.
Şimdi, kategorinin profilinizde görüntülenmesini isteyip istemediğinizi seçin. Bu seçeneği etkinleştirirseniz, sizi takip eden kullanıcılar ne yaptığınızı veya şirketinizin neyle ilgili olduğunu görecek. Son olarak, serbest çalışan bir içerik üreticisi mi yoksa bir şirket hesabı mı olduğunuzu seçmelisiniz.
Instagram’da bir işletme hesabına sahip olmanın avantajları neler?
Profesyonel bir hesapla yapabileceğimiz şeylerden biri, profilinize iletişim bilgileri eklemek. Bu şekilde, örneğin ev siparişleri yapan bir şirketseniz, e-postanızı veya telefon numaranızı ekleyebilirsiniz. Ayrıca takipçilerinizin sizinle buradan iletişime geçebilmesi için WhatsApp numaranızı bağlamak da mümkün.
Ek olarak, kullanıcılar ne yaptığınızı, içeriğinizin ne hakkında olduğunu veya profilinizden ne tür bir şirkete sahip olduğunuzu bilecekler.
Instagram’da profesyonel bir hesabın bir diğer özelliği de profil üzerindeki gönderilerin istatistiklerini görebilmesi. Gönderileri gören kişilerin sayısını, içeriğinizi mesaj yoluyla kaç kişinin paylaştığını öğrenebileceksiniz.
Profesyonel bir hesapla, daha fazla müşteriye ve kullanıcıya ulaşmak için Instagram ve Facebook’ta kampanyalar yapabilirsiniz.
Instagram işletme hesabına sahip olmanın dezavantajları neler?
Her şeyden önce, hesabınızı özel ayarlayamazsınız. Profesyonel bir hesap herkese açık olmalı, bu nedenle uygulamada sizi arayan herhangi bir kullanıcı videolarınızı, fotoğraflarınızı, takipçilerinizi görecek.
Kategoriye bağlı olarak, hikayeler için mevcut olan tüm müzik çeşitlerini kullanamayacaksınız. Müzikler ticari kullanım için uygun değildir, bu nedenle bunları hikayelerinizde kullanamazsınız. Bunun yerine, müzik kitaplığınız telif hakkı olmayan müziğe yönlendirilecektir.
Ayrıca, profesyonel hesapların genel profillerden daha fazla kuralı bulunur. Bu nedenle, yüklediğimiz içeriğin türü konusunda dikkatli olmalıyız.