Instagram, TikTok’a rakip olarak geliştirdiği Reels özelliğini bugün itibari ile kullanıma sundu. Kullanıcıların 15 saniyelik videolar çekip yayınlamasına imkan tanıyan yeni özellik, çok sayıda efekt ve video düzenleme aracı ile birlikte geliyor.
Sosyal medya devi Instagram, bugün ABD, Ingiltere, Japonya, Avustralya ve Türkiye de dahil olmak üzere 50’den fazla ülkede yeni Reels özelliğini kullanıma sundu. iOS ve Android işletim sistemli tüm cihazlara gelen yeni özellik, kullanıcıların TikTok’takine benzer bir şekilde 15 saniyelik videolar çekmesine imkan tanıyor. Instagram bu hamlesi ile TikTok’a rakip olmayı ve TikTok kullanıcılarını Instagam’a çekmeyi amaçlıyor.
Instagram’ın TikTok benzeri özelliği Reels, pek çok açıdan TikTok’a benziyor. Kullanıcılar tıpkı TikTok’ta olduğu gibi, kısa videolar oluşturarak, bunları takipçileri ile ve diğer Instagram kulllanıcıları ile paylaşabiliyorlar. Reels için oluşturulan özel keşfet bölümü ile diğer kullanıcıların oluşturduğu içeriklere erişim sağlamak ve onları keşfetmek mümkün kılınıyor.
Reels, kullanıcıların 15 saniyeye kadar videolar kaydetmesine ve bu videolarda popüler müzik ve seslerin yanı sıra, bir dizi filtre ve efekt kullanmasına da olanak sağlıyor. Instagram’a entegre edilen özellik sayesinde, kullanıcılar herhangi farklı bir uygulamayı kullanmaksızın Instagram üzerinden oldukça eğlenceli videolar oluşturabiliyorlar.
Instagram Keşfet sayfası yenilendi
Instagram TikTok benzeri özelliği Reels’i ön plana çıkarmak için Keşfet sayfasında da bir dizi yeniliğe gitti. Keşfet ekranının en üst kısmına ekranın neredeyse yarısını kaplayan bir Reels kısmı eklendi. Kullanıcılar buradaki herhangi bir videoya dokunduklarında Reels bölümüne ulaşabiliyor ve videoları yukarı doğru kaydırarak diğer Instagram Reels videolarını keşfedebiliyorlar.
Oluşturulan herhangi bir Instagram Reel videosunun keşfete düşmesi için, ilgili içeriği oluşturan kullanıcının profilinin herkese açık olması gerekiyor. Instagram tıpkı normal içeriklerde olduğu gibi, kullanıcılar tarafından paylaşılan Reels videolarını Instagram Reels için oluşturduğu keşfet bölümüne ekliyor. Bu sayede içerikler çok daha büyük bir etkileşim kazanabiliyor.
Instagram Reels özelliği TikTok’a rakip olacak
Bilindiği üzere Çin merkezli bir video paylaşım uygulaması olan TikTok, ilk olarak Hindistan’da yasaklanmış, ardından Amerika Birleşik Devletleri başta olmak üzere pek çok devlet TikTok’u yasaklamaya yönelik bazı adımlar atmıştı. Bunu fırsatı kaçırmayan Facebook, hemen Reels isimli bir özellik geliştirmiş ve ilk olarak Hindistan’da kullanıma sunulan TikTok benzeri özellik, kısa bir sürede milyonlarca kullanıcıya ulaşmıştı.
Bugün itibari ile 50’den fazla ülkede kullanıma sunulan Reels, TikTok’un en büyük rakiplerinden biri olacak. Hali hazırda yüz milyonlarca kullanıcısı bulunan Instagram‘a entegre edilen özellik sayesinde, kullanıcılar çeşitli efektleri, filtreleri ve popüler müzikleri kullanarak, tıpkı TikTok’taki gibi oldukça eğlenceli ve yaratıcı videolar oluşturabilecekler.