Bugünkü içeriğimiz sayesinde Instagram Shopify ile nasıl satış yapacağınızı öğrenebilirsiniz. Bu içerikte Instagram Alışveriş nasıl çalışır ve Shopify’a Instagram nasıl bağlanır anlatacağız. Birisi size başka bir bölgede ücretsiz olarak ikinci bir mağaza açmayı teklif etseydi, muhtemelen bu fırsatı kaçırmazdınız.
Aslında Shopify ve Instagram bunu e-ticaret firmaları için yapıyor. Çevrimiçi mağazanız tek başına kârlı olsa bile, başka bir Instagram şirketi eklemek şüphesiz gelirinizin artmasını sağlayacaktır.
Erişebileceğiniz kanal sayısını artırmak istiyorsanız, tamamen ücretsiz, kaydolması kolay ve zahmetsiz Shopify ile tanışma zamanı.
Instagram Alışveriş özelliği nasıl çalışır?
Instagram, 2018’de Instagram Alışveriş özelliğini tanıttığında Shopify ve Instagram iş birliği de başladı. Bu, Instagram’ın e-ticarete attığı en büyük adımdı ve şu şekilde işliyor:
- Ürünleri etiketlemek için çevrimiçi perakendeciler ve Influencer’lar ürün etiketleme aracını kullanır. Bu, Instagram akışında veya Hikayeler özelliğinde yapılabilir.
- Resmi görenler, hakkında daha fazla bilgi edinmek istedikleri zaman ürünün üzerine tıklayabilirler. Kullanıcılar ürünün perakendecisinin Instagram vitrinine yönlendirilir.
- Satın alma işlemi yapmak isteyen kullanıcılar, Instagram uygulamasında kalır. Bunun şu anda sadece Amerika Birleşik Devletleri’ndeki kullanıcılar için çalıştığını unutmayın; diğer ülkelerden gelen kullanıcıların, ürünü görüntülemek için “web sitesinde görüntüle” seçeneğini tıklamaları gerekir.
Müşteriler, web sitenizden “mağazayı görüntüle” seçeneğine veya mağaza simgesine tıklayarak, aynı zamanda Instagram’da arayarak da Instagram mağazasına erişebilir. Şimdi Instagram Shopify ile nasıl satış yapılır anlatalım.
Instagram Shopify ile nasıl satış yapılır?
Burada iki farklı web mağazasından bahsetmiyoruz. Daha fazla müşteriye ulaşmak ve satın almaya engel olan zorlukları azaltmak için iş birliği yapan, trafik üreten ve geliri artıran iki satış kanalından bahsediyoruz.
Shopify Sayfasında Instagram
Instagram’da belli bir takipçi sayısına sahipseniz, kullanabileceğiniz en güzel özelliklerden biri Instagram öne çıkanlarıdır.
Bu özellik, mağazanızdan bahseden Instagram gönderilerini bir arada gösterir. Gönderiler, ürününüzü ve memnun kalan müşterilerin yorumlarını, diğer potansiyel müşterilerinizin görmesini sağlayan harika bir galeride yer alır.
Instagram Sayfanızda Shopify
Instagram Alışveriş özelliği, Shopify mağazanızın ürün kataloğunu Instagram işletme sayfanıza aktarmanıza olanak tanır. Ek olarak, web sitenizde zaten bir satın alma işlemi yapmışlarsa veya orada bir sepet bırakmışlarsa, Instagram profiliniz ziyaretçilerinizi tekrar ziyaret etmesi için ikna edebilir.
Shopify mağazanızı, Facebook Business hesabınızı ve Instagram Business hesabınızı bağladığınızda Shopify mağazanızın tüm ürünleri anında Instagram vitrininizde gösterilir. Instagram işletme hesabının nasıl oluşturulacağını buradan öğrenebilirsiniz. Ayrıca, Instagram’ın tüm işletmeler tarafından kullanılan önceden oluşturulmuş bir çerçeveye sahip olması nedeniyle, vitrin oluşturmanıza gerek kalmaz.
Shopify mağazanızı ziyaret edip sepeti boş bırakan müşterileri ikna etmek için bir müşterinin Instagram’ında yeniden hedefleme kampanyası oluşturabilirsiniz. Bu aynı zamanda mağazanızdan daha önce alışveriş yapmış olan müşteriler için de geçerlidir, çünkü onlar yeni alışverişler yapmaya çok daha yakındır.
Shopify ve Instagram’ı birlikte kullanmak doğru mu?
Shopify ve Instagram iş birliğine katılmanın avantajlı olduğu konusunda emin olamayabilirsiniz. Her iki uygulama da kesinlikle birbirlerini tamamlıyor. Hem kendiniz hem de mağazanız için Shopify ve Instagram’ı kullanmanızı gerektiren beş neden var.
Yeni bir kitleye ulaşmak
Bu sevimli e-ticaret iş birliği, ulaşabileceğiniz müşteri sayısını artırma potansiyeline sahiptir.
Mağazanız için zaten birçok temel çalışma yapmış olabilirsiniz: hedefler belirleyin, çekici bir tüketici profili geliştirin ve müşterilerin bir araya geldiği kilit alanları belirleyin. Ancak bazı müşteriler yine de sizi şaşırtabilir.
Hedef pazarınız kim olursa olsun, Instagram’da asla müşterileriniz olacağını düşünmediğiniz kişilerin bile alışveriş yapacağından emin olabilirsiniz.
Shopify mağazanızın bir Instagram mağazası varsa, 1 milyardan fazla kullanıcıya erişebilirsiniz. Kitlenin yaklaşık yüzde 30’u 18 ila 24 yaşları arasında ve yaklaşık yüzde 34’ü 25 ila 34 yaşları arasında olmak üzere, büyük bir pazara sahiptir.
Yüksek etkileşim oranı
Instagram, yüzde 1,22 ile herhangi bir sosyal medya sitesi arasında açık ara en yüksek katılım oranına (bunu Facebook’un yüzde 0,09 ile karşılaştırın) ve satın alma pazarının inanılmaz potansiyeline sahiptir. Instagram kullanıcılarının, çok aktif çevrimiçi alışverişçiler olduğunu buradan anlayabilirsiniz.
Her ay 130 milyon kişi alışveriş gönderilerine tıklıyor ve kullanıcıların yüzde 80’i en az bir işletmeyi takip ediyor.
Kullanıcılar öncelikle alışveriş yapmak ister. Shopify ve Instagram’ı bağlamakta tereddüt ediyorsanız, en azından bir süreliğine deneyimleyebilirsiniz.
Markanız için daha fazla kanaldan faydalanın
Instagram kullanıcılarının ürünlerinizi keşfetmesinin birincil yöntemi fotoğraflardır. Peki potansiyel müşterilerin fotoğraflarınıza ulaşması için ne yapmak gerekir?
Potansiyel müşterilerin ürünlerinizi keşfetmesi için çeşitli yöntemler bulunuyor.
- Instagram reklamları. Bunlar sitenin standart reklamlarıdır; sponsorlu bir gönderinin potansiyel müşterilerinizin Instagram öne çıkanlarında görünmesi için belirli bir ödeme yapmanız gerekir.
- Hashtag’ler. Bunlar, belirli anahtar kelimeleri arayan herkesin bulabilmesini sağlayan, gönderilerinize eklediğiniz etiketlerdir. Arama çubuğuna #SuperheroLamp yazıp arama yapan kişi, bu hashtag’i kullanıp paylaşım yapılan diğer içerikleri de görebilir. Gönderiniz bu hashtag’i içeriyorsa, insanların onu arama sonuçlarında bulma olasılığı vardır; bu, işletmeniz için organik trafik sağlar.
- Influencer’lar. Influencer’lar olmasaydı Instagram nasıl olurdu? Influencer’lar, ürünlerinizi tanıtmanıza yardımcı olurlar. Influencer’lar, kendi yüksek takipçili profillerinde, tanıtılmasını istediğiniz ürünün belirli bir ücret karşılığında tanıtımını yaparak, öneride bulunurlar.
- Mağaza sekmesi. Platformun e-ticaret dünyasına yönelik en önemli adımlarından birini temsil ediyor. Potansiyel müşteriler ilgilendiği markaların ürünlerindeki mağaza etiketine tıklayarak buraya ulaşabilir. Uzun bir galeri, markaların en güncel gönderilerini gösterecek ve altındaki bölüm, hoşunuza gidebilecek çeşitli mağazalardan bazı ürünleri önerecek.
Satın alma kolaylığı
E-ticarette satın alma işlemi, müşteriler için kolay ve anlaşılır olmalıdır. İdeal satın alma deneyiminde, ürünü satın almaya geçişin kolay olması gerekir.
Ürün ile satın alma alanının mümkün olduğu kadar birbirine yakın olması gerekir. Instagram kitlenizin yaşadığı bu satın alma işlemini hızlandırmanın en kolay yolu, Shopify ve Instagram’ı entegre etmektir.
Instagram Alışveriş’te ürünlerinizi satın almak isteyen müşteriler, satın alma ve gönderim bilgilerini daha önce siteye kaydetmişse, bunu 3 tıklama kadar kısa bir sürede yapabilirler.
Sepetten çıkma oranınız, bu inanılmaz verimlilik düzeyiyle büyük ölçüde azalacaktır.
Mağazanıza daha fazla bağlantı verin
Bir süredir Instagram takipçi sayınızı artıyorsa, ancak Shopify’a yönlendirilen trafikten memnun değilseniz, bunun nedeni Instagram’ın katı bağlantı kısıtlaması olabilir.
Instagram işletme profiline sadece bir bağlantı eklenebiliyor. İnsanların aktif olarak satın almak için arama yaptığı bir sitede böyle bir kısıtlama biraz can sıkıcı olabilir.
İyi haber şu ki, bir Instagram Mağazası oluşturduğunuzda Instagram’da istediğiniz kadar bağlantı verebilirsiniz.
Tabii ki, takipçilerinizi ürün bombardımanına tutmanızı önermiyoruz, ancak iyi yerleştirilmiş birkaç içerik trafiği artırabilir.
Shopify’a Instagram akışı nasıl eklenir?
Shopify-Instagram iş birliği, alışveriş yapılabilen gönderilerden çok daha fazlasını sunuyor.
Shopify web sitenizdeki Instagram akışı, sosyal kanıtların en etkili örneklerinden biri ve sosyal kanıtlarla dönüşüm oranınızı artırmak en etkili kullanımlar arasındadır.
Sizce, kullanıcı tarafından gönderilen fotoğraflardan oluşan bir Instagram galerisinden daha etkili bir reklam yöntemi olabilir mi? Dürüst olmak gerekirse, bu pek mümkün değil.
Instagram akışı, alıcıların markanıza ve mağazanıza olan güvenlerini artırmanın yanı sıra, ürününüzü bir yaşam tarzı seçeneği olarak alınmasına olanak tanır.
Shopify mağazanız için bir Instagram akışının nasıl oluşturulacağını aşağıda açıkladık.
İlk adım: Bir Instagram Akışı uygulaması indirin
Shopify’ı tek başına kullanarak Shopify mağazanızda Instagram akışını kullanamazsınız. Mağazanızın sosyal kredisini artırmak için üçüncü taraf bir uygulama kullanmanız gerekir.
Ürünlerinizi Instagram hashtag’lerine bağlamak için bu uygulamaları kullanabilirsiniz. Bir tüketici sizin hashtag’inizle Instagram’da bir fotoğraf paylaşırsa, bu fotoğrafın mağazanızın Instagram akışında gösterileceği anlamına gelir.
Bu nedenle, ilk adım Shopify App Store’u ziyaret etmek ve çeşitli Instagram akışlarına bakmaktır.
Instafeed, sosyal kanıtı teşvik etmek için gördüğümüz en kapsamlı stratejilerden birini sunuyor:
- UGC’nizi gururla sergileyen güzel galeriler (kullanıcı tarafından oluşturulan içerik).
- Instagram okuması gerektirmeden web sitenizde tam kullanıcı tarafından oluşturulan gönderilerin görüntülenmesini sağlayan Lightbox’lar.
- Bir ürünü içeren Instagram gönderisinin yanına “şimdi alışveriş yap” düğmesi yerleştiren ürün etiketleme. Satın alma kolaylığı ve web sitesinde gezinmeyi kolaylaştırmayı sağlar.
- Ana sayfanızda, koleksiyon sayfalarında ve ürüne özel sayfalarda (yalnızca Instafeed Plus planı) görüntüleme seçeneği ile sınırsız akış.
- İstediğiniz resimleri istemediğiniz resimlerden ayırmanıza izin veren hashtag ayrımı (başkalarının başka amaçlar için kullanabileceği genel bir hashtag kullanıyorsanız).
İçeriğimizin geri kalanı Instafeed’i kullanacak kişiler için hazırlandı, ancak başka bir uygulama tercih etmeyi düşünüyorsanız da endişelenmeyin. Aslında hepsi aynı mantığa sahip.
İkinci adım: Instagram hesabınızı bağlayın
Bir sonraki adım, seçtiğiniz Instagram akış uygulamasını indirdikten sonra Instagram hesabınızı Shopify mağazanıza bağlamaktır.
Instafeed’de ‘Instagram Hesabı Bağla’ seçeneğine tıklamanız yeterli olacaktır. Yeni Instagram akışı uygulamanıza, profil bilgilerinize ve galerinize erişme izni verin.
Üçüncü adım: Instagram akışınızı özelleştirin
Shopify işletmeniz ve Instagram hesabınız bağlandıktan sonra, akışı istediğiniz gibi görünecek şekilde özelleştirebilirsiniz.
Instafeed’de ve Shopify uygulama mağazasında bulunan diğer birçok Instagram uygulamasında 4 parametre bulunuyo:
Akış başlığı. Bu, tüketicilerden gelen kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği sayfanıza bağlayacak hashtag’dir. Kullanıcı, bir gönderide yayın başlığınıza karşılık gelen hashtag’i her kullandığında, akışınızda görünecektir.
Mesaj aralığı. Akışınızdaki fotoğrafların birbirinden ne kadar uzakta olacağını ifade eder.
Gönderi üzerine tıklayın. Bir ziyaretçi Instagram özet akışınızdaki bir resme tıkladığında, “On Post Click” adı verilen bir işlem başlatılır. Bu, gönderiyi web sitenizde veya Instagram’da açabilir.
Sütun ve satır sayısı. Sütunlarda ve satırlarda gösterilen, kullanıcı tarafından oluşturulan içerik gönderilerinin miktarı.
Dördüncü adım: Instagram özet akışınızı Shopify Sayfanıza ekleyin
Bu adımları takip din:
- Shopify düzenleyicisinde sol tarafta yer alan menüye gidin.
- “Bölüm oluştur” altında “Instagram Uygulaması”na tıklayın.
- Shopify Instagram özet akışınızın “ekle”yi seçtikten hemen sonra yüklenmeyeceğini unutmayın. Sayfanızın yüklenebilmesi için öncelikle kaydedilmesi gerekir.
- Lightbox’ın çalışır durumda olup olmadığını görmek için akışınızdaki bir resme tıklayın.
Hepsi bu kadar! Shopify mağazanızın sayfanızdaki Instagram akışı, bir topluluk duygusu yaratarak sosyal kanıtı ve dönüş oranlarınızı artırmak için harika bir yöntem olabilir. Bu şekilde, Shopify ile Instagram’da nasıl satış yapacağınızı öğrendiniz.
İşletmeniz için bir akış uygulaması kullanmaya başladıktan sonra Instagram özet akışınızın öne çıkması için bir araca ihtiyacınız olacak. PageFly’deki yerleşik Instagram Akış ögesini kullanarak, basit bir sürük-bırak işlemiyle Instagram akışınızı kolayca yükleyebilirsiniz.
Ayrıca, PageFly Açılış Sayfası Oluşturucu’daki 150’den fazla ögenin her birini istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz. Kenar boşluklarını, boyutu ve formu kendi isteğinize göre ayarlayabilirsiniz.
PageFly ile Instagram akışınızı mağazanızın odak noktası haline getirebilirsiniz. PageFly’ı ücretsiz indirin ve bunu yapan 100.000’den fazla aktif Shopify işletmesine katılın.
Sonuç
Instagram İçerik Üretici Pazarı nedir ve Instagram canlı yayınlar için kendi aracını geliştiriyor: Live Producer başlıklı içeriklerimize de göz atabilirsiniz. Hazırlamış olduğumuz bu içerik sayesinde, Shopify ile Instagram’da nasıl satış yapacağınızı öğrendiniz:
- Instagram Alışveriş nasıl çalışır? Müşteriler, “mağazayı görüntüle” düğmesine tıklayarak web sitenizden Instagram mağazanıza anında erişebilir.
- Shopify ile Instagram’da nasıl satış yapılır? Detayları yukarıda açıkladık.
- Shopify Sayfanızda Instagram. Bu bileşen, mağazanızdan bahseden Instagram gönderilerini gösterir.
- Instagram Sayfanızda Shopify. Instagram Alışveriş, Shopify mağazanızın ürün kataloğunu Instagram işletme sayfanıza aktarmanıza olanak tanır.
- Shopify ve Instagram’ı birlikte kullanmak doğru mu? Shopify ve Instagram iş birliğine katılmanın belirli avantajlarından hâlâ emin olamayabilirsiniz.
- Shopify’a Instagram akışı nasıl eklenir? Shopify mağazanız için Instagram akışının nasıl oluşturulacağını yukarıda açıkladık.