Instagram Shops (Mağazalar) yeni reklam modelini ağustos ayı başından beri ABD’de test ediyordu. Mağazalar sekmesinde gerçekleştirilecek değişiklik ile dünya çapında ulaşılabilen ve yalnızca mobil uygulama üzerinden kullanılabilen yeni bir reklam deneyimini kullanıcılara sunacak.
Instagram Mağazalar sekmesi bir yıldan fazla bir süredir kullanımda. Uygulama, pandemi sonrası en çok etkilenen sektörlerden biri olan mağazacılık sektörünün yaralarını sarmasına oldukça yardımcı oluyor.
Instagram Shops yeni reklam modeli ile reklamlar etiketlenecek
Instagram, her bir reklamı Mağazalar sekmesine başka bir öğe olarak entegre edecek ve sol altta bulunan “Tanıtılan” etiketiyle kullanıcılar reklamları ayırt edilebilecekler. Popüler sosyal medya platformu, reklam yerlerini açık arttırma ile satışa çıkaracak. Instagram Mağazaları sekmesi, öğeleri iki sütun halinde göstererek kare karolar şeklinde sunuyordu.
Kullanıcılar artık reklamda gördükleri ürünü istek listeleri yoluyla kaydedebilecek, hatta arkadaşlarıyla paylaşabilecekler. Eğer gösterilen reklam uygunsuz bulunursa şikayet etme olanağına sahip olunacak veya içerik kolayca gizlenebilecek.
Instagram uzun süredir kendisini e-ticarete daha verimli hale getirmeye çalışıyordu. Yakın zamanda uygulama arayüzünde Mağaza sekmesine daha kolay erişilmesi için tasarımsal değişiklikler yapılmıştı.
Instagram bir süredir Away, Donny Davy, Boo Oh, Clare paint, JNJ Gifts, DEUX ve Fenty Beauty gibi markalarla Mağazalar sekmesindeki reklamları test ediyor.