Apple’ın önümüzdeki haftalarda kullanıma sunacağı iOS 14, Facebook tarafından yürütülen dijital reklam faaliyetlerine ciddi zarar verebilir. Zira yeni işletim sisteminin yeni sürümü, uygulamaların, iPhone kullanıcılarının çevirimiçi etkinliklerini izlemesini önleyebilecek bir dizi değişiklikle birlikte geliyor.
iOS 14, Facebook tarafından yürütülen dijital reklam faaliyetlerine darbe vurabilir
Apple, kazandığı paranın büyük bir bölümünü donanım satarak, kendi yazılımlarını geliştirerek kazanıyor. Sosyal medya devi Facebook ise, web sitesi ve uygulamaları aracılığı ile kullanıcılara reklam sunarak gelir elde ediyor. Facebook, bu işlemleri gerçekleştirmek ve kullanıcılarına uygun reklamlar sunmak için, kullanıcı verilerinden yararlanıyor. Bu verileri de büyük bir oranda kendi uygulamalarından elde ediyor.
Fakat Apple’ın iPhone cihazlar için geliştirdiği son işletim sistemi iOS 14’ün Facebook’un bu faaliyetlerine ciddi manada zarar verebileceği ifade ediliyor. Buna göre iOS 14, Facebook tarafından sunulan dijital reklam faaliyetleri de dahil olmak üzere, kullanıcı etkinliklerini takip eden pek çok şirketin işini olumsuz yönde etkileyecek. Zira iOS 14 ile birlikte kullanıcılar, uygulamaların çevirimiçi etkinliklerini takip etmelerini engelleyebilecek. Bu da Facebook gibi dev şirketlerin reklamcılık faaliyetlerine büyük bir darbe vuracak.
- Apple, iOS 14 beta 6 sürümünü yayınladı, işte yenilikler
- Android kökenli yeni iOS 14 özellikleri
- En iyi iPadOS 14 özellikleri
Bilindiği üzere Facebook, halihazırda dijital reklamcılık konusunda zor günler geçiyor. Zira çok sayıda şirket, Facebook’un nefret ve ırkçılığa göz yumduğu iddiasıyla büyük bir boykot faaliyeti yürütüyor. Apple’ın iOS 14 ile birlikte kullanıcı gizliliği için attığı bu adım, işlerin daha da kötü bir hal almasına yol açacak gibi gözüküyor. Zira pek çok kullanıcının, iOS 14 işletim sisteminin sunduğu yeni gizlilik özelliklerini kullanması bekleniyor.
Teknoloji devleri yıllardır kullanıcıları ürün olmadıklarına ikna etmek için çalışıyor. Zira tüketiciler, Facebook gibi şirketlerin dijital reklam faaliyetleri için, kullanıcı gizliliğini ihlal ettiğini düşünüyor. Reklam verenler ise bunun tam tersini savunuyor. Tüketicilere en uygun reklamın sunulabilmesi ve doğru hedeflemenin yapılabilmesi adına, kullanıcının uygulama içi ve uygulama dışı etkinliklerden uygun bir şekilde faydalanılabileceğini ifade ediyor.
iOS ile birlikte Facebook ve Google gibi dijital reklam faaliyetleri yürüten uygulamaların, kullanıcı verilerini izlemesinin önüne geçilmesi, bu konuda oldukça büyük bir adım olarak görülüyor. Apple, dev şirketleri karşısına alarak, kullanıcı gizliliği konusunda oldukça büyük bir adım atıyor. Kullanıcılar iOS 14 ile birlikte gelen bu özelliği kullanarak, Facebook gibi şirketlerin, online etkinliklerini takip etmelerini önleyebilecekler.