in

iOS 14 ve iPadOS 14 Bluetooth sorunu nasıl çözülür?

iOS 14 ve iPadOS 14’te Bluetooth sorunu nasıl çözülür?

iOS 14 ve iPadOS 14 Bluetooth sorunu, yeni işletim sistemini yüklemiş kullanıcıların karşılaşmasının olası olduğu bir durum.

iPhone ve iPad sahiplerinin bir süredir merakla beklediği iOS 14 ve iPadOS 14 güncellemesi, birkaç hafta önce yayınlandı. Apple, bu güncelleme ile kullanıcı deneyimini iyileştiren birçok özelliği sundu. Ancak yeni bir işletim sistemi olmasından ötürü, iPhone ve iPad’de işlevselliği etkileyebilecek hataların ortaya çıkması söz konusu. En yaygın sorunlardan biri de Bluetooth’un çalışmaması. iPhone’da veya iPad’de Bluetooth sorunları ile karşılaşıyorsanız, çözüm listesi hazırladık.

iOS 14 ve iPadOS 14 Bluetooth sorunu nasıl çözülür?

iOS 14 ve iPadOS 14 güncellemesinin, Bluetooth sisteminde yol açabileceği birçok sorun var. iPhone ve iPad’de, bu Bluetooth sorunlarını çözmek için, ilgili adımları izleyin ve düzeltmeleri deneyin. Bluetooth ile ilgili en çok görülen sorunlardan bazıları şu şekilde:

  • Bluetooth aksesuarına ulaşılamıyor ya da bağlanılamıyor
  • Bluetooth aksesuarı görünmüyor
  • Bluetooth hoparlörlerde ya da AirPods’larda müzik atlama
  • Anormal bir ses

Listelenen sorunlardan birini ya da bir kısmını yaşıyorsanız, iOS 14 ve iPadOS 14 Bluetooth sorunu çözümlerini aşağıda anlattık. Denemeye başlamadan önce, iPhone ya da iPad’de bu sorunun yaşandığından emin olun. Bunu, ilgili aksesuarları Bluetooth ile başka cihazlara bağlayarak, düzgün çalışıp çalışmadığının kontrolü ile yapabilirsiniz. Eğer başka cihazlarda Bluetooth’lu aksesuarlar sorunsuz şekilde bağlanıyorsa, sorun cihazınızdadır.

iOS ya da iPadOS’un son sürümünü yükleyin

İlk aşamada yapmanız gereken, iPhone’larda iOS, iPad’lerde ise iPadOS’un en son sürümünün yüklü olduğunu kontrol etmek. İlk sürümdeki temel hatalar her zaman görülen bir durumdur. Apple, sonraki güncellemelerde bunu ortadan kaldırır. Eğer bu işletim sistemlerinde kalıcı bir sorun varsa, Apple bunu güncelleyecektir. “Ayarlar” menüsünde, Genel>Yazılım güncelleme adımlarını takip ederek, son sürüme sahip olup olmadığınızı kontrol edin.

Bluetooth’u kapatıp yeniden başlatın

Yapmanız gereken ilk şeylerden biri, Bluetooth’u kapatıp yeniden başlatmak. Bunun için, Kontrol Merkezi’nden ya da Ayarlar menüsünden, Bluetooth seçeneğine gidin. Bluetooth sorunlarını çözmek için, iPhone ya da iPad’inizi sıfırlayın.

Touch ID ile çalışan iPhone modellerinde, ekranda Apple logosunu görene kadar ana ekran düğmesini, ses kısma düğmesini ve güç düğmesini basılı tutun. Face ID’li iPhone modellerinde, sesi aç butonuna hızlıca basıp bırakın, sesi kıs düğmesine basıp bırakın ve ekranda Apple logosunu görene kadar yan düğmeye basılı tutun.

iPhone ya da iPad tekrar açıldığında, Bluetooth’u Kontrol Merkezi ya da Ayarlar’da etkinleştirin ve sorunun çözülüp çözülmediğine bakın.

Bluetooth aksesuarlarını unutun ve tekrar eşleştirin

iOS 14 ve iPadOS 14’te Bluetooth sorunu çözme konusunda önceki yöntemler işe yaramadıysa, cihazı unutmayı ve ardından tekrar eşleştirmeyi deneyin. Bluetooth cihazını şu şekilde unutabilirsiniz:

  • Ayarlar’a gidin ve Bluetooth’u açın.
  • Bluetooth cihazının sağ tarafındaki “i” simgesine dokunun.
  • Şimdi “Bu cihazı unut” butonuna dokunun ve onaylayın.
  • iPhone ve iPad’inizi Bluetooth aksesuarıyla tekrar eşleştirin.

Bu yöntem, Bluetooth sorunlarını çözmede genellikle en yaygın kullanılan yöntemdir. Eğer çalışmıyorsa, diğer sorun çözüm önerilerine göz atın.

Ağ ayarlarını sıfırlayın

Bu düzeltme, tüm ağ ayarlarını varsayılana sıfırlar ve son zamanlarda yapılan tüm değişiklikleri ortadan kaldırır. Bu işlem aynı zamanda WiFi ayarlarlarını da etkiler. Halihazırda girmiş olduğunuz tüm WiFi ağlarına yeniden katılmanız ve yapılandırmanız gerekir. Ağ ayarlarını sıfırlamak için bu adımları izleyin:

  • Ayarlar uygulamasına girin ve Genel seçeneğine dokunun.
  • Genel>Ağ Ayarlarını Sıfırla seçeneğine dokunun.
  • Parolanızı girin ve işlemi onaylayın.

iPhone veya iPad’iniz, şimdi varsayılan ağ ayarlarıyla yeniden başlatılacaktır. Varsayılan ağ ayarları uygulandığından, sorun Bluetooth sorunu giderilmelidir.

iPhone ya da iPad cihazlara yeniden iOS 14 ve iPadOS 14 yükleyin

Önceki teknikler işe yaramadıysa, iOS 14 ve iPadOS 14 Bluetooth sorunu çözümü için diğer bir seçenek, iPhone ya da iPad’i yeniden yüklemektir.

Bu çözüm çok fazla tercih edilmemekle birlikte, bazı durumlarda işe yaradığı kanıtlanmıştır. Bu işlemden sonra verilerin silindiğini unutmamalısınız. Bu nedenle cihaz kurulduktan sonra geri yükleyebileceğiniz, yeni bir yedekleme yapmanız lazım. iOS 14 ve iPadOS 14 Bluetooth sorununu çözmek için aşağıdaki adımları atın:

  • Ayarlar uygulamasını başlatın ve Genel’e gidin.
  • Sıfırla>Tüm içeriği ve Ayarları Sil’e gidin.

iPhone veya iPad’inizi yeniden yüklemek için parolanızı girin ve ekrandaki talimatları izleyin.

En yakın Apple mağazasını ziyaret edin

Bluetooth sorunları için yukarıda yer alan düzeltmeler, iOS 14 ya da iPadOS 14’e güncelledikten sonra çözülmezse, en yakın Apple Store’dan yardım almalısınız. Cihazınızda, yazılımsal bir sorundan ziyade, donanım sorunu da olabilir.

iOS 14 ve iPadOS 14’te Bluetooth sorunu nasıl çözülür sorusunun alternatif yanıtları işte bu şekilde.