iPhone kullanıcıları Android kullanıcılarından 2 kat fazla harcıyor ve Android cihazların sayıca daha çok kullanılmasına rağmen bu sonuçların ortaya çıkmasının çeşitli sebepleri var. Cupertino merkezli şirketin geliştiricilere zorla dayattığı App Store’da çalışma gereklilikleri zaten kamuoyu tarafından bilinmekte. Ancak bu katı “kalite kontrolünün” mağaza içindeki seviyeyi korumayı amaçladığını ve son kullanıcının takdir ettiği bir şey olduğunu da unutmamalıyız.
Son analizler, iOS kullanıcılarının uygulamalara Android kullanıcılarına göre iki kat daha fazla harcama yaptığını gösteriyor. Bu haber, yıllar içinde gelişen arka plan düşünüldüğünde kimseyi şaşırtmıyor.
Finbold’un son analizine göre kullanıcılar 2021’in ilk altı ayında Apple’ın App Store’una yaklaşık 41,5 milyar dolarlık harcama yaptı; bu, Android kullanıcılarının 23,4 milyar dolar olan Google Play Store’a yaptığı harcamaların neredeyse iki katına tekabül ediyor.
Apple App Store harcamaları artıyor
Açıklanan veriler, 2020’nin aynı döneminde Apple kullanıcılarının App Store’a yaptığı harcamalara kıyasla %22’lik bir büyümeyi işaret ediyor.
Android cihazların sayısal olarak dünyaya daha çok yayılmasına ve kullanılmasına rağmen ortaya çıkan bu sonuçlar merak uyandırıyor. Ancak, Android için sunulan ve Çin veya Hindistan gibi yerlerde oldukça popüler olan çok sayıda harici uygulama mağazasını da hesaba katılmalıyız. Ayrıca Android cihazlara güvenliği şüpheli içerik yükleme olasılığının daha yüksek olması ile birlikte kullanıcıların kendilerine sunulan içerik için ödeme yapma konusunda çekingen oldukları görülüyor. Geliştiricilerin iOS için geliştirmeyi tercih etmelerinin ana nedeni de tam bu olarak karşımıza çıkıyor.