iPhone’un Takvim uygulaması en sık kullanılan iPhone uygulamaları arasında yer alıyor. Pek çok kullanıcı günlük programlarını, toplantılarını kısaca aklında tutması gereken her etkinliği buradaya not ediyor. Bu sayede yalnızca iPhone üzerinden değil, diğer Apple cihazları üzerinden de oluşturduğu takvime erişim sağlıyor. Fakat iPhone Takvim sorunu olarak ifade edilen bir problem, iPhone’daki Takvim uygulamasının diğer Apple cihazları ile senkronize edilmesini engelliyor.
Normalde iCloud üzerinden diğer tüm cihazlara senkronize edilen bu bilgiler, bir hatadan ötürü senkronize edilemeyebiliyor. Bu da günlük programlarını iPhone takvimi üzerinden oluşturan kullanıcılar için oldukça can sıkıcı bir hale gelebiliyor.
iPhone Takvim sorunu çözümü
Bugün çok sayıda kullanıcının karşı karşıya kaldığı iPhone Takvim sorunu ile ilgili başvurulabilecek bazı çözüm yolları bulunuyor. Bu problemi büyük oranda ortadan kaldıran bu çözüm yöntemlerini şu şekilde sıralamak mümkün.
iPhone’u yeniden başlatın
iPhone’u yeniden başlatmak, takvim sorunu ile ilgili başvurabileceğiniz en hızlı ve en kolay yöntemdir. Yalnızca iPhone’larda değil teknolojik ürünlerin bir çoğunda işe yarayan bu yöntem, sistemin yeniden yapılandırılmasını sağlayacak, yanlış, bozuk çalışan kısımların düzelmesine olanak tanıyacaktır. iPhone’nuzu yeniden başlatmak için aşağıdaki adımları takip edin.
İlk olarak güç tuşu ve ses tuşlarından birine aynı anda basılı tutun.
- Cihazınızı kapatmak için kaydırma alanının gözükmesini bekleyin. (Kapatma ekranı görününce bastığınız tuşları bırakabilirsiniz.)
- Ardından cihazı kapatmak için ilgili butonu soldan sağa doğru kaydırın.
- Yaklaşık bir iki dakika sonra güç tuşuna basın ve Apple logosu görünene kadar bekleyin.
- telefonunuzun normal bir şekilde açıldıktan sonra parola veya Face ID’nizi girin.
- Senkronizayon sorununu kontrol etmek için takvim uygulamasını yeniden başlatın.
Muhtemelen sorun çözülecektir. Şayet çözülmezse bir sonraki adıma geçebilirsiniz.
iPhone Takvim ayarlarını sıfırlayın
iPhone Takvim sorunu ile ilgili başvurabileceğiniz çözümlerden bir tanesi de Takvim ayarlarını varsayılana çevirmektir. Bu soruna neden olan ayarın düzeltilmesini sağlar. Takvim ayarlarınızı varsayılana döndürmek için aşağıdaki adımları takip etin.
- iPhone’un ana ekranında yer alan Ayarlar uygulamasına girin.
- Takvim seçeneğine dokunun.
- Ardından Senkronizasyon sekmesine basın.
- ‘Tüm Etkinlikler’ seçeneğinin işaretli olduğundan emin olun.
- Sistemin Takvim’i başarıyla senkronize etmesini bekleyin.
Şayet bu da işe yaramazsa üçüncü ve son yöntemi deneyin.
Takvim uygulamasını yenileyin
Takvim uygulamasını yenilemek, iPhone takvim problemi ile ilgili başvurabileceğiniz son yöntemdir. Bu işlemi gerçekleştirmek için;
- Telefonunuzun Ayarlar menüsüne girin.
- Ardından cihaz ismine dokunun.
- Açılan ekranda yer alan iCloud seçeneğine dokunun.
- Takvim’i kapalı konumuna getirin. Ardından yeniden açın. Bu iCloud’un Takvim’i yenilemesini sağlar.
- Ardından takviminizdeki verilerin tamamını silin.
- Son olarak Takvim’in yenilenmesi için uygulamaya girerek hatırlatıcılar, takvimler ve kişiler bölümlerini ziyaret edin.
iPhone takvim sorunu çözümü için yapabileceklerini şimdilik bu kadar. Eğer hala problemin çözümünü sağlayamadıysanız Apple ile iletişime geçin.