Satın almak istediğin bir ürünü ararken ekranında o ürünle ilgili beliren bir Amazon linkine tıklayıp, aradığın dışında o ürüne rakip olan her ürünün dizildiği bir sayfa ile karşılaştın mı?
Amazon satmadığı ürünleri, arama sonuçlarında satıyormuş gibi gözükecek şekilde indeksliyor ve sayfaya girdiğinde de satmadığı ile ilgili hiçbir uyarıda bulunmuyor. Bu sinsilik mantıklı bir jüri eşliğinde son bulabilir.
Resim altında, görsel destekli olarak aktarılan durum ABD’de saat üreticisi MTM ile Amazon arasında bir davanın konusu. 2011 yılında firma ticari markasının kullanım şekliyle ilgili Amazona yerel mahkemede açtığı davayı kaybetmişti. MTM’in itirazını değerlendiren üst mahkeme yerel mahkemenin kararını bozdu.
Gerekçede yerel mahkeme Amazon’un, MTM’in ticari markasını kullanımının kanun nezdinde tüketiciler için bir kafa karışıklığı yaratma olasılığı doğurmadığına hükmetmişti. Üst mahkeme ise bir jüri heyetinin, Amazon’un markayı kullanma şeklinin, tüketicilerde bir kafa karışıklığı yaratma amacı güttüğüne karar verebileceğini belirtti ve Amazon lehine sonuçlanan davada henüz son düdüğün çalmadığını söyledi.
Bu kararla davanın devam etmesi sağlanmış oldu. MTM davayı kazanacak olursa kendi markasını Amazon’dan tamamen sildirecek bunun yanında Amazon’un benzer şekilde satmadığı halde indekslediği ve satmadığını da hiçbir şekilde belirtmediği birçok ürün için de yapmak zorunda kalacağı bir sürecin önü açılacak.