Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Güvenlik

Çocuklar internette en çok neleri arıyor?

2022 baharında çocuklar internette en çok Oscar, The Backrooms ve PSY’yi aradı

by DIGITAL REPORT
06/06/2022
in Güvenlik
Kaspersky Safe Kids Araştırması sonuçları ortaya çıktı
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Yeni Kaspersky Safe Kids Araştırması, Mart ve Mayıs 2022 arasında çocukların internette en çok ziyaret ettiği ilgi alanlarını ortaya çıkardı. Bu dönemde Oscar gibi popüler etkinlikler trend olurken oyun segmentinde ürpertici ‘The Backrooms’un artan popülaritesi gibi bazı değişimler yaşandı. Müzik alanında ilgiyi BTS yıldızı SUGA ile ortaklaşa yayınladığı ‘That That’ parçası ile PSY topladı.

Kaspersky Safe Kids Araştırması sonuçları ortaya çıktı

Geçtiğimiz bahar ayları popüler etkinliklerle doluydu. Oscarlar manşetlere taşındı, birçok popüler şarkı yayınlandı ve ürkütücü ‘The Backrooms’ oyunu geri döndü. Çocuklar ilgilerini çeken tüm bu olayları yakından takip ediyor. Kaspersky arama sorguları, en popüler Android uygulamaları ve tercih edilen web sitesi kategorileri gibi Kaspersky Safe Kids kullanıcıları tarafından gönüllü olarak sağlanan anonim verileri analiz etti.

Popüler etkinliklerden Will Smith’in Oscar tokadı tüm dünyada çocukların dikkatini çekti ve bahar ayları boyunca geniş çapta tartışıldı. Buna ek olarak Johnny Depp ve Amber Heard’ın boşanma davası ve Örümcek Adam’ın ünlü çifti Zendaya ve Tom Holland hakkındaki spekülasyonlar popüler kültürün konuları arasındaydı. Beklenmedik bir şekilde, sevimli bir yüzü betimleyen bir ifade olan UwU da çocuklar tarafından sık sık arandı.

Oyun bölümü ilkbaharda bazı küçük değişiklikler yaşadı. İlginç bir örnek, son aylarda çocuklar arasında popüler hale gelen The Backrooms oyunu oldu. Oyuncuyu rastgele oluşturulmuş ofis odalarından oluşan sonsuz bir labirentin içine sokan bu oyun, oyuncuların aşması gereken birkaç seviye içeriyor. Buna ek olarak çocuklar ‘Among US’ oyununa olan ilgilerini neredeyse tamamen kaybetmiş durumda ve oyun son birkaç aydır düşüş eğiliminde.

Müzik YouTube’daki en popüler kategorilerden birini oluşturuyor. En çok tıklananlar arasında PSY tarafından BTS’nin yıldızı SUGA ile birlikte hazırlanan yeni müzik videosu ‘That That’ yer alıyordu. Listeye yeni giren bir diğer popüler parça da ‘We Don’t Talk About Bruno (From “Encanto”)’ oldu.

Kaspersky Safe Kids Araştırması sonuçları ortaya çıktı
Kaspersky Safe Kids Araştırması sonuçları ortaya çıktı

Filmlerden ve çizgi filmlerden bahsetmişken, YouTube’daki çocukların ilgisinin çoğu My Story Animated kanalına ayrıldı. Bu kanal gençlerin gönderdiği, gerçek olduğu iddia edilen hikayeleri canlandırıyor. Filmlerde ‘The Bad Guys’, ‘Sonic the Hedgehog 2’, ‘Rock Dog 2’ ve ‘Heartstopper’ üst sıralarda yer aldı.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
ISaGRAF platformundaki güvenlik açıkları hangi sektörleri tehdit ediyor?

Bu bahar çocuklar yazılım, ses ve video (yüzde 43,7); video oyunları (yüzde 21), internet iletişimi (yüzde 12,4) ve e-ticaret (yüzde 12,3) web kategorileriyle ilgilendiler. Android’deki en popüler uygulamalar arasında YouTube (yüzde 31,6), TikTok (yüzde 19) ve WhatsApp (yüzde 18,3) yer aldı. Windows programları arasında ilk sırada büyük farkla Google Chrome (yüzde 52,8) yer alırken; Roblox (yüzde 10,7) pay almayı başardı. Üçüncü sıraya yüzde 10,2 ile mesajlaşma platformu Discord yerleşti. Kaspersky Safe Kids Araştırmasının detaylarına bu linkten erişilebilir.

Kaspersky Web İçerik Analizi Uzmanı Anna Larkina şunları söyledi: “Popüler kültürdeki yeni trendler ve olaylar, çocukların ilgi alanları üzerinde önemli bir etkiye sahip. Çocukların tutkuları hızla değişiyor. Ebeveynlerin çocuklarını daha iyi anlamaları, onlarla yakın ilişkiler kurmaları için ilgi alanlarını ve hobilerini birlikte keşfetmeleri adına faydalı olabilir. Modern ebeveyn denetimi uygulamaları buna yardımcı olmanın bir yoludur.”

Çocukların olumlu bir çevrimiçi deneyim yaşamalarını sağlamak için Kaspersky ebeveynlere şunları öneriyor:

  • Erken yaşlardan itibaren çocukların çevrimiçi etkinliklerine ebeveynler de dahil olmalıdır. Böylece bu yerleşik bir alışkanlık olur ve onlara çevrimiçi güvenlik uygulamaları konusunda rehberlik edilebilir.
  • Ebeveyn denetimi uygulamalarını kullanmayı, bu tür uygulamaların nasıl çalıştığını ve çevrimiçi ortamda güvende kalmaları için neden gerekli olduğunu açıklamak için bu konu çocuklarla konuşulmalıdır. 14 Haziran’a kadar Kaspersky Safe Kids satın alan herkese yüzde 25 indirim sunuluyor.
  • Çocuklarla oyunlar ve diğer eğlenceli formatlar aracılığıyla konuşarak siber güvenlik hakkındaki tavsiyeler daha ilginç ve eğlenceli hale getirilebilir.
  • Çevrimiçi güvenlik önlemleri hakkında çocuklarla iletişim kurmaya daha fazla zaman ayırılmalıdır. Ebeveynler de alışkanlıklarına dikkat etmeye çalışmalıdır. Yemek yerken veya sohbet ederken onların yanında akıllı telefon kullanılıyor mu? Telefon kaldırıldığında farklı şekilde tepki veriyorlar mı? Çocukların ebeveynlerinin alışkanlıklarını taklit edeceği unutulmamalıdır.
  • Çocuklara herhangi bir gizlilik ayarını kendi başına kabul etmemesini ve bunun yerine büyüklerinden yardım istemesi söylenmelidir. Yetişkinler de tüm gizlilik sözleşmelerini okuma alışkanlığı kazanmalıdır.
Tags: çocuk sağlığıfeaturedKasperskyKaspersky Safe Kids Araştırması

İLGİLİ YAZILAR

Trend Raporu: Türkiye'de kripto para ne kadar popüler?
Kripto

Trend Raporu: Türkiye’de kripto para ne kadar popüler?

by DIGITAL REPORT

Türkiye’de kripto paraya olan ilgi her geçen gün artıyor. Paribu’nun bu yıl dördüncü kez gerçekleştirdiği “Kripto Para Bilinirlik ve Algı...

Read more
Reddit'in logosu değişti: İşte yeni görünümü
Teknoloji

Reddit’in logosu değişti: İşte yeni görünümü

by Bünyamin Furkan Demirkaya

Popüler sosyal medya platformu Reddit, yeni logosu ve marka kimliğiyle kullanıcılarının karşısına çıktı. Yenileme, platformun genişleyen kullanıcı tabanını ve artan...

Read more
WhatsApp Gizli Kod özelliği nedir, neler sunuyor?
Teknoloji

WhatsApp’ın yeni özelliği gizliliğinizi artıracak

by Barış Selman

Popüler mesajlaşma uygulaması WhatsApp, kullanıcılarına daha da güvenli ve özel sohbetler sunma çabasıyla kısa bir süre önce en son özelliği...

Read more
Apple zam yaptı: İşte yeni fiyatlar
Teknoloji

Apple Türkiye, tüm ürünlerine zam yaptı

by Barış Selman

Apple zam yaptı… Teknoloji devinin Türkiye’deki ürünlerinin fiyatlarını artırması nedeniyle Türk tüketiciler Apple cihazlarını satın almak için daha fazla para...

Read more

SON YAZILAR

Hitman: Blood Money Reprisal artık mobil cihazlarda!

Trend Raporu: Türkiye’de kripto para ne kadar popüler?

Amazon Web Services’den 2024 yılı için teknoloji öngörüleri

Reddit’in logosu değişti: İşte yeni görünümü

WhatsApp’ın yeni özelliği gizliliğinizi artıracak

Apple Türkiye, tüm ürünlerine zam yaptı

Huawei Türkiye’den 80 öğrenciye 1,2 milyon TL’lik eğitim bursu

Panasonic Electric Works Türkiye’den beş yılda 47 milyon Euro’luk yatırım

Amazon’dan yeni yapay zeka görsel oluşturma aracı: Titan Image Generator

Spotify özet çıktı: İşte 2023’te en çok dinlediklerimiz

SON REHBERLER

League of Legends: LoLdle cevapları (1 Aralık 2023)

League of Legends: LoLdle cevapları (30 Kasım 2023)

League of Legends: LoLdle cevapları (29 Kasım 2023)

League of Legends: LoLdle cevapları (28 Kasım 2023)

Binance Word of the Day cevapları (27 Kasım 2023)

League of Legends: LoLdle cevapları (27 Kasım 2023)

League of Legends: LoLdle cevapları (24 Kasım 2023)

League of Legends: LoLdle cevapları (23 Kasım 2023)

League of Legends: LoLdle cevapları (22 Kasım 2023)

Spotify 2023 özeti ne zaman çıkacak?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ