Kaspersky’nin yeni araştırmasına göre, Türkiye’de kullanıcıların %78’i 2025/2026 tatil döneminde yapay zekayı tatil aktivitelerine dahil etmeyi planlıyor.
Araştırma, 18-34 yaş aralığındaki katılımcıların %86’sının tatil döneminde yapay zekadan yararlanmayı düşündüğünü gösteriyor. Bu oran, genç kullanıcılar arasında daha yüksek ilgiyi ortaya koyuyor.
Katılımcıların yapay zekayı kullanım amaçları arasında, tarif arama %47, restoran ve konaklama seçeneklerini inceleme %60, hediye fikirleri alma %47 ve boş zaman faaliyetleri konusunda ilham alma %48 oranlarında yer alıyor.
Araştırmaya katılanların %52’si, alışveriş listesi oluşturma, fırsat bulma ve kullanıcı yorumlarını analiz etme gibi konularda yapay zekayı bir alışveriş asistanı olarak kullanmayı tercih ediyor.
Tatil döneminde yapay zekayı kullanan katılımcıların %29’u, kendilerini mutsuz hissettiklerinde yapay zekâ ile sohbet etmeyi tercih ettiklerini belirtiyor. Bu durum, yapay zekânın duygusal destek sağlayıcı bir rol üstlenmesine işaret ediyor.
Kaspersky Yapay Zekâ Teknoloji Araştırma Merkezi Grup Yöneticisi Vladislav Tushkanov, büyük dil modellerinin internetten toplanan verilerle eğitildiğini ve bu nedenle hataları ve önyargıları yeniden üretebildiğini ifade ediyor.
Uzmanlar, yapay zekâ sohbet botlarıyla derinlemesine kişisel, kimlik belirleyici veya finansal bilgiler paylaşmaktan kaçınılmasını öneriyor. Ayrıca, güvenilir olmayan bağlantılara tıklamayı engelleyen güvenlik çözümlerinin kullanılması tavsiye ediliyor.




