in

Koçtaş dijital ile büyüyor

ustabilir
ustabilir

Koçtaş, müşteri memnuniyetini, deneyimini artırmak için dijitalleşme çalışmalarıan devam ediyor.  Koçtaş Genel Müdürü Alp Önder Özpamukçu, Koçtaş Pazarlama ve Dijital Kanallardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ebru Darip ve Koçtaş Bilgi Teknolojileri ve Ar-Ge Direktörü Uğur Serkan Taşkın’ın katılımıyla Koçtaş Kampüs’te gerçekleşen toplantıda, Koçtaş’ın bu alanda hayata geçirdiği projeler ve hedefleri paylaşıldı.

Alp Önder Özpamukçu: “Dijital dönüşüm en önemli gündem maddemiz”

Koçtaş Genel Müdürü Alp Önder Özpamukçu, “Her fırsatta altını çizdiğimiz gibi sektörümüzde de tüm iş yapış biçimleri dijitalleşiyor. Artık teknoloji, çok daha büyük bir kitleye hitap etmemize ve birçok kanaldan müşterilerimizi birebir tanıyarak onlara en iyi hizmeti sunmamıza olanak sağlıyor. Çok kanallı perakendeciliğin dünyadaki hızlı gelişimiyle birlikte günümüzde çok daha fazla sayıda müşteriye dokunabiliyoruz. Dijital dönüşüm, Koç Topluluğu şirketlerinin de en önemli gündem maddesi. Bu süreçte Koçtaş olarak biz, bu dönüşüm sürecinin tam kalbinde yer alıyoruz. Geçtiğimiz yıl dijitalleşme yolculuğunda bilgi teknolojilerine, toplam yatırımımızın %40’ı gibi oldukça büyük bir oran ayırdık.”

2020 yılında dijital kanallarımızın birinci mağazamız olmasını hedefliyoruz

Koçtaş’ın dijital alandaki kazanım ve hedeflerine de değinen Özpamukçu: “31 Ağustos itibarıyla; koctas.com.tr yıl boyunca tekil ziyaretçi sayımız 24.5 milyon, Koçtaş uygulamasını indirenlerin sayısı 295 bin olarak gerçekleşti. Hızlı sipariş ekranlarımız kiosklar ilk 8 ayda %243 büyürken, koctas.com.tr ve Koçtaş uygulaması ise ilk 8 ayda %115’lik bir büyüme gösterdi. Koctas.com.tr, Koçtaş mobil ve mağazalarımızdaki kiosklar dâhil dijital kanallarımız, şuan Koçtaş’ın toplam cirosu içinde 2. büyük mağazası konumunda. 2020 yılına geldiğimizde dijital kanallarımızın ciro bazında birinci mağazamız olmasını hedefliyoruz.”

“Koçtaş Kartlı toplam müşteri sayımız 8.8 milyon oldu”

Çoklu kanalın Koçtaş’ın dijital dönüşüm sürecindeki ana odak alanı olduğunun altını çizen Özpamukçu: “Koçtaş’ta, çoklu kanal perakendecilikle fiziksel ve dijital kanalların birlikte tam bir harmoniyle yönetildiği, 1+1>2 olduğu bir sistemi yönetiyoruz. Artık tek bir Koçtaş çatısı var. Bu noktada olmazsa olmaz en önemli önceliğimiz, müşteri deneyiminde fark yaratan bir şirket olmak. Koçtaş Kartlı toplam müşteri sayımız 8.8 milyon oldu. 2019 yılı başından bugüne kadar 325 bin yeni müşterimizi Koçtaş Kartlı yaptık. Gerçekleşen perakende ciromuzun yaklaşık yüzde 90’ı Koçtaş Kart ile yapıldı” dedi.

“Ar-Ge merkezimizde, dijital dönüşüm sürecine ivme kazandıracak projeler üretmeye başladık”

Koçtaş Genel Müdürü Alp Önder Özpamukçu, insan kaynağına önem verdiklerinden söz etti. 2018 yılında Koçtaş Kampüs’ açmalarının önemini vurguladı ve buradaki Ar-Ge merkezini anlattı. Ustabilir uygulamasının başarısına da değinerek: 200 bin indirmeye ulaşmalarının önemli olduğunu, 2019 yılı sonunda ustaların satışlar içindeki payının %5, 2024 sonunda ise %10 olmasını hedeflediklerini söyledi.

“Facebook, Google ve Oracle’da dünya çapında başarılı vakalar elde ettik”

Koçtaş’ın, müşteri davranışları üzerine yaptığı analizlerden çok faydalı geri dönüşler aldığını belirten  Koçtaş Pazarlama ve Dijital Kanallardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ebru Darip, “Bu analizlerden elde ettiğimiz veriler ışığında Facebook, Google ve Oracle’da dünya çapında başarılı vakalar elde ettik. Kasım-Aralık 2018’de yaptığımız Facebook kampanyalarımız ile etkileşime geçen müşterilerimiz ve aynı tarihlerde dijitalden ve mağazadan alışveriş yapan Koçtaş Kartlı müşterilerimizin analizini yaptık. Sonuçlara baktığımızda, yaptığımız reklam yatırımının tam 60 katı ciro elde ettiğimizi gördük. Bu cironun %70’i mağazalarımızdan %30’u ise online satış kanallarımızdan gerçekleşti. Bu kampanyamızla, Facebook’un dünya çapında Türkiye’den yayınlanan ilk ve tek başarı hikâyesi olduk. Facebook’a çok benzer bir çalışmayı da Google ile gerçekleştirdik. Oracle ile yaptığımız işbirliği sayesinde Facebook ve Instagram’da farklı görsellerle tekrar hedefledik. Sonuç olarak reklam yatırımımızın 19 katı gelir elde ettik” dedi.

Koçtaş Bilgi Teknolojileri ve Ar-Ge Direktörü Uğur Serkan Taşkın ise milyonlarca müşteri ve işlemin söz konusu olduğu bir dünyada, tüm bu işlemleri insan gücüyle yapmanın mümkün olmadığını, bu noktada yapay zekâ ve makina öğrenmesi gibi teknolojilerin devreye girdiğini söyledi.

Gönenç Atakan 2. sayımızda yazdı: Bir deneyim mi, yoksa bir deneyeyim mi?