Teknoloji

Koronavirüs önlemi: Netflix ve Youtube, Avrupa’da akış hızını yavaşlatıyor

Yazı:  | 

Koronavirüs önlemi: Netflix ve Youtube, Avrupa’da akış hızını yavaşlatıyor. Dünya geneline yayılan ve İtalya başta olmak üzere, Avrupa’da etkisini sert bir şekilde gösteren yeni tip koronavirüs salgını (kovid-19), milyonlarca kişinin evine kapanmasına neden oldu. Sosyal izolasyon uygulayan milyonlar, Netflix ve Youtube gibi yayın platformlarını yoğun bir şekilde kullanınca, yayın mecralarından bir önlem açıklaması geldi.

Netflix CEO’su Reed Hastings, Avrupa Komisyonu ile yaptığı görüşmenin ardından, Avrupa’daki kullancılar için Netflix akış hızının düşürüleceğini ve bu sayede trafiğin yüzde 25 azaltılacağını söyledi.

Şirket, Perşembe günü yaptığı açıklamada Netflix’in kovid-19 salgını esnasında internet trafiğini kontrol altına alma amacıyla, yayın bit oranını azaltmayı kabul ettiğini belirtti.

Netflix sözcüsü: Akış hızı 30 gün boyunca azaltılacak

Bir Netflix yetkilisi, yaptığı açıklamada Avrupa Komisyonu yetkilsii Thiery Breton ve CEO Reed Hastings arasındaki görüşmeleri takiben, koronavirüs salgınının ortaya çıkardığı olağanüstü zorlukları göz önüne aldıklarında, Avrupa’daki tüm akış bit oranını 30 gün boyunca azaltmaya karar verdiklerini ifade etti.

Yetkili, bu uygulamanın Avrupa’daki Netflix trafiğini yüzde 25 oranında azaltacağını ve üyelere daha kaliteli bir hizmet sunulması noktasında etkili olacağını tahmin ettiklerini söyledi.

Bunun yanı sıra Youtube da, internet trafiğindeki artışı kontrol altına alma amacıyla Avrupa’da akış hızının düşürüleceğini duyurdu. Şirketin bağlı olduğu Alphabet CEO’su Sundar Pichai ve Youtube CEO’su Susan Wojcicki, Avrupa Komisyonu ile yaptığı görüşmelerin ardından “AB’deki tüm trafiği geçici olarak standart tanımlı hale getirme taahhüdü veriyoruz” ifadelerine yer verdi.

İnternet kullanımında ciddi artış: İtalya’da trafik yüzde 30 arttı

Koronavirüs salgını nedeniyle internet kullanımında ciddi bir artış yaşanırken, şirketler de bu durumu doğruluyor. Cloudflare, İtalya internet kullanımında yüzde 30’luk bir artış olduğunu duyurdu.