Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Yazarlar Gaye Ör

Kullanıcılar e-ticaretin neresinde?

by Gaye Ör
03/09/2021
in Gaye Ör
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Gaye ÖrPandemi ile e-ticaret ciroları patlayınca, markalar bir başarı sarhoşluğuna kapıldı. Pandeminin etkisi azaldıkça markaların düşmeye başlayacak rakamlar karşısında bir miktar mutsuzlaşacağını düşünüyorum.

Sektörün amacı internetten alışverişi artırmak, yaygınlaştırmak değil

Online alışveriş benim hayatımın vazgeçilmez bir parçası. İşin içinde de olduğum için sokaktaki insandan daha farklı davrandığım muhakkak. Geçen gün pandemide markete gidip gitmeme üzerine konuşurken annem şunu söyledi, “sen olmasan ben internetten alamazdım, yine markete giderdim.” Doğru bir nokta; teknolojiye geç yaşta erişen bir insanın gözünden baktığınızda internetten alışveriş hala çok karışık. Hepimiz annelerimizin babalarımızın sosyal medyayı bizim kadar rahat kullanmasıyla övünüyoruz. Ama aynı insanlar internetten alışveriş yapamıyor. Sektörün amacı internetten alışverişi artırmak, internetten alışverişi yaygınlaştırmak değil.

Benim bile karşısında bocaladığım ödeme akışları çıkıyor ve şunu düşünmekten kendimi alamıyorum “düzgün bir ödeme ekranı tasarlamak ne kadar zor olabilir?”Karşımdaki insanların bir şeyler tasarlarken teknolojiyi harika kullanan ve ekranın dört bir yanına saçılmış her türlü bilgilendirmeyi eksiksiz kullanabilen bir persona oluşturup buna uygun hareket ettiğinden şüpheleniyorum.

Bir yanda baş döndürücü gelişmeler yaşarken (artırılmış gerçeklik uygulamalarıyla ürün deneyimlemek, yeni ödeme araçları, drone ile ürün teslimi) bir yanda da ürün boyutlarını paylaşmaya tenezzül etmeyen, ödeme için 5 ayrı farklı ekran kullanan online mağazalarla mücadele ediyoruz.

Tüm bunların sonucunda da internetten alışveriş yapmak istese de yapamayan bir sürü insan oluşuyor.

Benim sektörümün genelde bu soruna önerdiği çözüm yollarından biri ödeme araçlarına ulaşamayan insanlara internetten alışveriş yapmalarına olanak sağlayacak ödeme araçları sunmak ve güven artırmaya çalışmak. Ama teknolojiyle arası iyi olmayan birini ya da görme engelli birini nasıl online alışverişe çekebileceğimizin cevabı yok. İstatistiklere olumlu yönünden bakarsak, Statista’ya göre son 7 yılda herhangi bir dijital kanal üzerinden alışveriş yapmış insanların sayısının %62 artarak 2,14 milyar insana ulaşılacağı düşünülüyor. Diğer taraftan baktığımızda da yaklaşık her 4 kişiden 3’ünün bir nedenden dolayı online alışveriş yapmadığını görüyoruz. Üstelik yıllar içinde artan internet kullanımı, yaygınlaşan ödeme araçları, akıllı telefonlar ve dev kampanyalara rağmen oran aslında hala düşük. Elbette bunun çok sayıda nedeni var; online alışverişe duyulan güvensizlik, lojistik sorunları, ödeme araçları vs. Ama hala çok temel bir problem daha var; kullanıcı deneyimi yerlerde sürünüyor çünkü kullanıcı deneyimi sadece belli bir sosyo ekonomik seviyenin üstünde, teknoloji okur yazarı olan insanlar hedeflenerek tasarlanıyor.

İnternet gibi e-ticaret de dezavantajlı grupları dışlıyor

Avrupa Birliği’nde yapılan bir araştırma, eğitim durumu düştükçe veya yaş artıkça internetten alışveriş oranının düştüğünü gösteriyor.

İnternet hayatımıza ilk girmeye başladığında bilginin ve teknolojinin demokratik dağılımını ve bunun hayat kalitemizi nasıl artıracağını tartışıyorduk ama görünen o ki, online alışveriş dünyası da dezavantajlı grupları dışlıyor.

Bu yazı Digital Report Dergisi 9. sayısında yayınlanmıştır.

Tags: e-ticaretinternetKullanıcılaronline alışverişsektör

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM