Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report
Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
Digital Report Yazarlar Gaye Ör

Kullanıcılar e-ticaretin neresinde?

Yazar: Gaye Ör
03/09/2021
Kategori: Gaye Ör
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Gaye ÖrPandemi ile e-ticaret ciroları patlayınca, markalar bir başarı sarhoşluğuna kapıldı. Pandeminin etkisi azaldıkça markaların düşmeye başlayacak rakamlar karşısında bir miktar mutsuzlaşacağını düşünüyorum.

Sektörün amacı internetten alışverişi artırmak, yaygınlaştırmak değil

Online alışveriş benim hayatımın vazgeçilmez bir parçası. İşin içinde de olduğum için sokaktaki insandan daha farklı davrandığım muhakkak. Geçen gün pandemide markete gidip gitmeme üzerine konuşurken annem şunu söyledi, “sen olmasan ben internetten alamazdım, yine markete giderdim.” Doğru bir nokta; teknolojiye geç yaşta erişen bir insanın gözünden baktığınızda internetten alışveriş hala çok karışık. Hepimiz annelerimizin babalarımızın sosyal medyayı bizim kadar rahat kullanmasıyla övünüyoruz. Ama aynı insanlar internetten alışveriş yapamıyor. Sektörün amacı internetten alışverişi artırmak, internetten alışverişi yaygınlaştırmak değil.

Benim bile karşısında bocaladığım ödeme akışları çıkıyor ve şunu düşünmekten kendimi alamıyorum “düzgün bir ödeme ekranı tasarlamak ne kadar zor olabilir?”Karşımdaki insanların bir şeyler tasarlarken teknolojiyi harika kullanan ve ekranın dört bir yanına saçılmış her türlü bilgilendirmeyi eksiksiz kullanabilen bir persona oluşturup buna uygun hareket ettiğinden şüpheleniyorum.

AdvertisementAdvertisement

Bir yanda baş döndürücü gelişmeler yaşarken (artırılmış gerçeklik uygulamalarıyla ürün deneyimlemek, yeni ödeme araçları, drone ile ürün teslimi) bir yanda da ürün boyutlarını paylaşmaya tenezzül etmeyen, ödeme için 5 ayrı farklı ekran kullanan online mağazalarla mücadele ediyoruz.

Tüm bunların sonucunda da internetten alışveriş yapmak istese de yapamayan bir sürü insan oluşuyor.

Benim sektörümün genelde bu soruna önerdiği çözüm yollarından biri ödeme araçlarına ulaşamayan insanlara internetten alışveriş yapmalarına olanak sağlayacak ödeme araçları sunmak ve güven artırmaya çalışmak. Ama teknolojiyle arası iyi olmayan birini ya da görme engelli birini nasıl online alışverişe çekebileceğimizin cevabı yok. İstatistiklere olumlu yönünden bakarsak, Statista’ya göre son 7 yılda herhangi bir dijital kanal üzerinden alışveriş yapmış insanların sayısının %62 artarak 2,14 milyar insana ulaşılacağı düşünülüyor. Diğer taraftan baktığımızda da yaklaşık her 4 kişiden 3’ünün bir nedenden dolayı online alışveriş yapmadığını görüyoruz. Üstelik yıllar içinde artan internet kullanımı, yaygınlaşan ödeme araçları, akıllı telefonlar ve dev kampanyalara rağmen oran aslında hala düşük. Elbette bunun çok sayıda nedeni var; online alışverişe duyulan güvensizlik, lojistik sorunları, ödeme araçları vs. Ama hala çok temel bir problem daha var; kullanıcı deneyimi yerlerde sürünüyor çünkü kullanıcı deneyimi sadece belli bir sosyo ekonomik seviyenin üstünde, teknoloji okur yazarı olan insanlar hedeflenerek tasarlanıyor.

İnternet gibi e-ticaret de dezavantajlı grupları dışlıyor

Avrupa Birliği’nde yapılan bir araştırma, eğitim durumu düştükçe veya yaş artıkça internetten alışveriş oranının düştüğünü gösteriyor.

İnternet hayatımıza ilk girmeye başladığında bilginin ve teknolojinin demokratik dağılımını ve bunun hayat kalitemizi nasıl artıracağını tartışıyorduk ama görünen o ki, online alışveriş dünyası da dezavantajlı grupları dışlıyor.

Bu yazı Digital Report Dergisi 9. sayısında yayınlanmıştır.

Etiketler: e-ticaretinternetKullanıcılaronline alışverişsektör

SON YAZILAR

Sony, Linkbuds serisi kulaklığının en yeni modeli Linkbuds S’yi tanıttı

Bosch, hidrojen elektrolizi için bileşenler geliştirecek

Samsung, Google iş birliği ile ilgili gelecek dönem planlarını ve sunacağı yenilikleri paylaştı

Acer, dönüştürülebilir premium Chromebook dizüstü ve Chromebook tablet bilgisayarlarını tanıttı

TSMC Singapur fabrikası global işlemci krizine çözüm olabilir mi?

Acer, OLED ekranlı ve 12. Nesil Intel Core H serisi işlemcili yeni Swift 3 dizüstü bilgisayarını duyurdu

Dünyaca ünlü Evangelion karakterleri sınırlı süreyle PUBG MOBILE’da

Singapur Yüksek Mahkemesi’nden Bored Ape NFT satışına engel

iPhone 14 lansman tarihi ortaya çıktı

Karşılaştırma: Google Pixel 6a vs Apple iPhone SE 2022

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement

ÇOK OKUNANLAR

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor
Teknoloji

WhatsApp, yeni özelliği için sohbet geçmişi senkronizasyonu üzerinde çalışıyor

Madonna NFT dünyasına katıldı
Kripto

Madonna NFT dünyasına tüm “çıplaklığıyla” katıldı

WOO X: Nedir?
Kripto

WOO X şimdi Türkçe!

Twitter'da "beni kim engelledi" sorusunun yanıtını öğrenin
Teknoloji

Twitter’da “beni kim engelledi” sorusunun yanıtını öğrenin

SON REHBERLER

Lost Ark Chicken Festival rehberi: Wild Wing Island, ödüller ve daha fazlası

WWE 2K22 güncellemesi nasıl yapılır?: 1.12 yama notları

Borderlands 3 Epic Games’te ücretsiz oldu: Steam ile nasıl cross-play yapılır?

Borderlands 3 ile Gearbox Software SHiFT hesabı nasıl oluşturulur?

TikTok ve Snapchat’te Neon Lines filtresi nasıl kullanılır?

Fortnite Hafif Makineli Tüfek nerede bulunur?

Vivo’nun yeni amiral gemisi tanıtıldı: X80 Pro

Twitter’da takipçi nasıl arttırılır?

En iyi sosyal medya yönetim programları (2022)

Twitter’da video nasıl gömülür?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

Sonuç bulunamadı
Tüm sonuçları gör
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ

AdvertisementAdvertisement
AdvertisementAdvertisement
Go to mobile version