Yurt dışından alınan telefonların pasaport kayıt ücretinin 6 bin TL’den 20 bin TL’ye yükseltilmesi sonrasında, bazı vatandaşlar kayıt ücretini düşük tutmak için e-Devlet’i kullanmaya çalışırken, birçok kullanıcı IMEI kayıt sonrası servis yok hatasıyla karşılaştığını bildiriyor.
Kullanıcılar IMEI kayıt sonrası servis yok hatasıyla karşı karşıya
Cumhurbaşkanı Kararı ile yurt dışından getirilen akıllı telefonlara hem KDV hem de IMEI kayıt ücretlerinde zam yapıldı. Bu nedenle, yurt dışından telefon alan vatandaşların pasaport kayıt ücreti için 20 bin TL ödeme yapması gerekecek.
Bazı kullanıcılar, kayıt ücretini ödememek için Gürcistan gibi ülkelere giderek telefon almış olsa da, ülkeye döndükten sonra bağlantı sorunu yaşadıklarını dile getirdi.

Ödeme yapılmış olmasına rağmen kullanıcılar, hatların cihazlarla eşleşmediğini ve hatların kendi üzerlerine kayıtlı olduğunu belirtiyor. Bazı kullanıcılar BTK ile iletişime geçtiklerini ve birkaç saat içinde sorunun çözüleceği bilgisini aldıklarını ifade ettiler. Cuma günü yapılan kayıtların BTK tarafından operatörlere bildirilmediği düşünüldüğünden, cihazlarda SIM bloke durumu olduğu söyleniyor.
IMEI kayıt ücretinin 20.000 TL’ye yükselmesi sonrasında birçok kullanıcı, IMEI kayıt sonrası servis yok hatasıyla karşılaştı. İşte kullanıcılardan gelen bazı paylaşımlar:
https://twitter.com/Alattinbdr/status/1678029643251695619?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1678029643251695619%7Ctwgr%5Eabfb96137270b93e055f59f8cdfe0e05b8f96b31%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.webtekno.com%2Fyurt-disi-son-anda-telefon-alanlar-sebeke-sorun-yasiyorlar-h135791.html
Yurt dışından telefon getirme devri son buluyor: IMEI kayıt ücretlerine yüzde 228 zam
BTK IMEI kaydı nasıl yapılır?
Yurt dışından getirilen telefonların kayıt edilebilmesi için e-Devlet üzerinden başvuruda bulunmanız gerekiyor. Kayıt işlemlerine başlamadan önce ilk olarak e-Devlet üzerinden kayıt hakkınızı sorgulamanız, daha sonra harç ücretini yatırıp işlemleri tamamlamanız gerekiyor.




