Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Oyun

Larian, Divinity’ye sınırlı yapay zeka sokuyor

by Aytun Çelebi
23/12/2025
in Oyun
Larian Divinity'ye sınırlı yapay zeka sokuyor
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Larian Studios, Divinity serisinin yeni oyunu kapsamında sınırlı yapay zeka ve makine öğrenimi araçlarını kullanacağını duyurdu. Stüdyonun başkanı Swen Vincke, bu araçların yalnızca yer tutucu metinler, PowerPoint sunumları ve erken konsept sanat deneyleri için devreye sokulduğunu belirtti. Yapay zeka üretilen hiçbir unsurun nihai RPG oyununda yer almayacağı kaydedildi.

Yapımcı firma Larian Studios, Baldur’s Gate 3 ile tanınan ve Divinity serisinin geliştiricisi olarak sektörde bilinen bir isim olarak öne çıkıyor. Stüdyo, 2023 yılının en çok ödüllü ve satan oyunlarından Baldur’s Gate 3’ü piyasaya sürmüştü. Yeni Divinity oyununun sınırlı yapay zeka kullanımı, hayranlar arasında tepki çekti. Bloomberg röportajında, Larian’ın iç endişelere rağmen üretken yapay zekaya yöneldiği ifade edildi. Bu durum, stüdyonun AI politikasına yönelik eleştirileri tetikledi.

Swen Vincke, tepkilere yanıt olarak bir açıklama yayınladı. Yapay zeka araçlarının yaratıcı ekiplerin iş akışına ekleme niteliğinde olduğunu, beceri veya zanaat yerine geçmediğini savundu. Vincke, “İyi kullanılan herhangi bir [Makine Öğrenimi] aracı, yaratıcı bir takımın veya bireyin iş akışına ekleme niteliğindedir, beceri veya zanaatlarının yerine geçmez” ifadesini kullandı. Bu açıklama, Bloomberg’in raporladığı iç kaygılara doğrudan yanıt olarak değerlendirildi.

Techdirt yazarı Timothy Geigner, Vincke’nin tutumunu eleştirdi. Sınırlı kullanımın dahi insan emeğinin yerine geçtiğini ileri sürdü. Geigner, mevcut personelin korunmasının bile yeni istihdamları engellediğini vurguladı. Bu yaklaşımın sektörde duygusal tepkilere yol açtığını kabul etmekle birlikte, yapay zekanın endüstriyel etkilerini de tartıştı. Yeni stüdyoların giriş bariyerlerini düşürdüğünü, bağımsız yapımcıların verimliliğini artırdığını belirtti. Hızlı çıktıların, yayıncılar ve geliştiriciler dışındaki yan sektörleri genişletme potansiyeli taşıdığı kaydedildi.

Geigner, yapay zekanın dar alanlarda kullanılması, insan müdahalesiyle sanat haline getirilmesi ve kaliteli ürün sonuçlanması şartlarını sıraladı. Bu koşulların sağlanmaması halinde anti-AI görüşlerinin haklı olacağını ifade etti. Larian’a yöneltilen eleştirilerin nüanslardan uzak olduğunu savundu. Önceki bir yazısında Let It Die: Inferno oyununun minimal AI kullanımını incelemiş, yorumlarda kayıtsızlıktan sert muhalefete uzanan görüş ayrılıklarını aktarmıştı. Bazı yorumcular stüdyonun bilinmezliğini, oyunun AI dışı nedenlerle düşük not aldığını dile getirmişti.

Swen Vincke, X platformunda ayrı bir paylaşım yaptı. Firmanın AI’yi “sert şekilde” itmediğini, konsept sanatçılarını yerine koymadığını vurguladı. Ekipte 72 sanatçı bulunduğunu, bunların 23’ünün konsept sanatçı olduğu ve daha fazla istihdam edildiği belirtildi. Sanatçıların yarattığı eserlerin orijinal olduğunu ve gurur duyulduğunu kaydetti. Vincke, konsept sanatı özelinde Gen AI kullanımını sorduğunu aktardı. Araçların keşif amacıyla kullanıldığını, geliştirme aşamasında sanatçıların devreye girdiğini ifade etti. Sanatçıların dünya klasmanında olduğunu ekledi. AI’nin referans keşfi için Google ve sanat kitapları gibi kullanıldığını, erken ideation evresinde kaba kompozisyon taslakları olarak değerlendirildiğini ve orijinal konseptlerle değiştirildiğini açıkladı. Karşılaştırma yapılamayacağını savundu.

Vincke’nin X paylaşımı şu ifadeleri içeriyordu: “Holy fuck guys we’re not ‘pushing hard’ for or replacing concept artists with AI. We have a team of 72 artists of which 23 are concept artists and we are hiring more. The art they create is original and I’m very proud of what they do. I was asked explicitly about concept art and our use of Gen AI. I answered that we use it to explore things. I didn’t say we use it to develop concept art. The artists do that. And they are indeed world class artists. We use AI tools to explore references, just like we use google and art books. At the very early ideation stages we use it as a rough outline for composition which we replace with original concept art. There is no comparison.”

Oyun endüstrisinde yapay zeka tartışmaları giderek yoğunlaşıyor. Larian Studios gibi önde gelen firmaların sınırlı kullanımı bile geniş yankı uyandırdı. Stüdyo, Divinity serisiyle rol yapma oyunlarında uzmanlaşmış durumda. Baldur’s Gate 3, eleştirmenlerden tam not almış, milyonlarca kopya satmıştı. Yeni oyunun AI entegrasyonu, geliştirme sürecinin erken evrelerini kapsıyor. Yer tutucu metinler, sunumlar ve konsept deneyleri, prodüksiyonun hızlandırılmasına yönelik görülüyor. Ancak final üründe AI izine rastlanmayacağı taahhüt edildi.

Timothy Geigner, teknolojinin oyun sektöründeki kaçınılmazlığını vurguladı. Önceki teknolojik ilerlemelerin benzer etkiler yarattığını hatırlattı. AI’nin mevcut stüdyolarda doğrudan istihdamı etkileyebileceğini kabul etti. Buna karşın endüstri geneline pozitif katkılar sağlayabileceğini savundu. Yeni stüdyoların AI sayesinde düşük maliyetle giriş yapabileceğini, bu sayede daha fazla insan istihdamı doğurabileceğini belirtti. Bağımsız geliştiricilerin büyük yayıncılarla rekabet gücünü artıracağını ifade etti. Hızlı çıktıların, test, pazarlama ve dağıtım gibi alanlarda ek iş gücü talebi yaratacağını aktardı.

Larian’ın yaklaşımı, AI’nin yaratıcılığa destek rolünü öne çıkarıyor. Vincke, araçların sanatçıların becerilerini tamamlayıcı olduğunu tekrarladı. İç kaynaklı endişelere rağmen ilerleme kararı alındığı raporlandı. Bloomberg’in haberi, stüdyo içinden sesleri yansıtmıştı. Hayran tepkileri, sosyal medyada hızla yayıldı. Bazıları her türlü AI kullanımını reddederken, diğerleri pragmatik faydaları tartıştı. Geigner, nüanslı diyaloğun önemini vurgulayarak, aşırı dogmaları eleştirdi.

Stüdyonun sanatçı kadrosu genişletilmesi, taahhütlerin somutlaştığını gösteriyor. 23 konsept sanatçısının varlığı ve ek istihdamlar, AI’nin destekleyici konumunu pekiştiriyor. Erken evre keşifler, geleneksel yöntemlerle entegre ediliyor. Referans arama ve taslak oluşturma, AI’nin pratik uygulamaları arasında yer alıyor. Nihai sanat eserleri, insan eliyle şekilleniyor. Bu model, sektörde dengeli bir yaklaşım olarak değerlendiriliyor.

Yapay zeka araçlarının oyun geliştirme araç kutusuna eklenmesi, verimliliği artırabilir. Ancak iş gücü kayıplarına dair korkular sürüyor. Larian örneği, tartışmayı somutlaştırdı. Stüdyo, şeffaflıkla yanıt vererek gerilimi azaltmaya çalıştı. Vincke’nin açıklamaları, AI’nin sınırlarını netleştirdi. Gelecek Divinity oyunu, serinin mirasını sürdürecek şekilde tasarlanıyor. Sınırlı AI kullanımı, yenilikçi bir adım olarak izleniyor.

Tags: DivinityLarian

İLGİLİ YAZILAR

Larian, yeni Divinity oyunu için tescil başvurusu yaptı
Oyun

Larian, yeni Divinity oyunu için tescil başvurusu yaptı

by Aytun Çelebi

Çöldeki The Game Awards heykelinin gizemi, Larian Studios'un yeni bir Divinity projesine işaret ettiği şeklinde yorumlandı. Baldur's Gate 3 geliştiricisi...

Read moreDetails

SON YAZILAR

Stable Diffusion XL ve LLaVA 12 motife sıkıştı

iOS 26.2 altı uygulamaya yeni özellikler getirdi

ThreatFabric uyardı: Sturnus ekranı ele geçiriyor

Nvidia, Groq’tan Ross’u kaptı, lisans anlaşması yaptı

Arizona üni: Yeni canlı türü keşifleri rekor kırıyor

AWS kesintisi Noel arifesi’nde Fortnite ve Steam’i vurdu

Samsung dünyanın ilk 6K 3D ve 1040Hz oyuncu monitörlerini tanıttı

PlayStation Network hesapları 2FA’ya rağmen hacklendi

OpenAI Codex’e Skills özelleştirmesini getirdi

Xiaomi 17 Ultra Leica Edition yolda!

SON REHBERLER

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

Firmware güncellemesi üreticinin resmi sitesinden nasıl yapılır

Monitör alırken IPS VA TN paneller arasındaki farklar nelerdir

Kutusuz ekran kartı alırken bulk olup olmadığını nasıl teyit edersiniz

VPN kullanmadan internet sitelerindeki IP banını kaldırmanın yolları

Windows 10’da DirectX sürümünü Windows Update ile güncelleme

Windows 11 sistem gereksinimi karşılamayan PC’ye nasıl kurulur

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM