LinkedIn, Spotify, Telegram, Facebook veya Twitter gibi diğer platformların ardından ses odalarını uygulamasına getireceğini doğruladı.
Twitter Spaces, Telegram odaları gibi örneklerin ardından, Instagram bile popüler uygulama Clubhouse’ın konseptini bir özellik olarak eklemeye çalışıyor.
Bu trende en son dahil olan şirketlerden LinkedIn, TechCrunch’a Clubhouse platformundakine benzer ses deneyimleriyle yeni bir özellik geliştirildiğini doğruladı.
Peki LinkedIn’in Clubhouse’u taklit etmesi mantıklı mı? Şirkete göre, Clubhouse özelliğinin ‘öne çıkan yönü’, diğer rakiplerin alternatiflerinden farklı olarak, bu durumun daha çok kullanıcıların profesyonel kimliğine bağlı olması ve sosyal karakterine çok fazla bağlı olmaması.
LinkedIn de Clubhouse’u taklit edecek
Bu açıklama, Twitter’ın ses odalarını güncellemeyi neredeyse bitirdiği ve Telegram’ın bunları tüm kullanıcılar için uyguladığı bir zamanda geldi. LinkedIn, bu ses deneyimlerini uygulamak için zemin hazırladı.
Sosyal ağları gözden geçirirsek, LinkedIn’in bu özelliğin duyurusuyla birlikte, herkesin profilinizi değiştirmesine izin veren ve hikayeleri incelemek için takip edilebilmesini sağlayan ‘Oluşturucu’ adlı yeni bir mod eklediğini görebilirsiniz.
LinkedIn, bu yeni özelliği eklemesinin nedeni olarak, kullanıcıların iş sosyal ağlarında yeni iletişim yolları talep etmelerinden kaynaklandığını ifade ediyor. LinkedIn sözcüsü Suzi Owens, “Profesyonel kimliğinizle bağlantılı benzersiz bir ses deneyimi yaratmak için bazı testler yapıyoruz” dedi.
Owens’ın kendisi de bu odalara ek olarak LinkedIn’in “etkinlikler ve gruplar gibi LinkedIn’in diğer bölümlerine ses getirmenin” yollarını keşfedeceğini onaylıyor. Temel mantık, Clubhouse ile aynı; birkaç ana kullanıcının konuştuğu ve bir grup dinleyicinin olduğu bir oda. Odalara katılmak, odaları terk etmek, yorumlara tepki vermek ve konuşma izni istemek için araçlar olacak.
Sosyal ağ, Clubhouse’un popüler hale getirdiği ses deneyimlerinin Grup ve Etkinlikler gibi daha tanıdık alanların mantıksal ve doğal evrimi olduğunu açıklayarak bu hamleyi haklı çıkarmaya çalışıyor. Ayrıca, çevrimiçi sosyal platformların kullanımını fazlasıyla teşvik eden pandeminin de bunda bir payı var.