LinkedIn, iş arayanlar için Sunum Hikayeleri ve yeni profil özelliklerini tanıttı. Kullanıcılar bir yandan, platformdaki profilleri daha etkileyici ve kapsayıcı hale getirmek için özellikler oluşturabilecek, bir yandan da hikayelerde video kapakları oluşturabilecek. Bununla birlikte ücretsiz LinkedIn Learning ve Microsoft Learn kurslarına da katılmak da mümkün olacak.
Videolar, CV’lerdeki bir sonraki büyük adım olacak
LinkedIn‘e göre, iş arayanların yüzde 61’i kayıtlı videonun geleneksel kapak mektubunun bir sonraki versiyonu olabileceğine inanırken, işe alım yöneticilerinin yaklaşık yüzde 80’i videonun adaylar için daha önemli hale geldiğini söylüyor, bu yüzden hikayelerde video kapaklarının olması kısa bir süre içinde kim olduğumuzu açıklamak için kritik öneme sahip.
Hikayelerdeki yeni özelliği tamamlamak, üyelerin nasıl görünmek istediklerini iletmelerine izin vermek için profillerde yeni bir alan. İş arayanların yüzde yetmişi, işe alım yapanların cinsiyeti bilmelerinin önemli olduğuna inanıyor.
LinkedIn, Sunum Hikayeleri ve cinsiyet tanımları alanının ötesinde, adaylar ve kuruluşlar için içerik oluşturucu modu ve hizmet sayfaları da sunuyor. Oluşturucu modu, üyelerin işle ilgili son çalışmalarını vurgulamasına olanak tanıyor, hizmet sayfası ise serbest çalışanların ve küçük işletme sahiplerinin sundukları hizmetleri listeleyen özel sayfalar oluşturmasına imkan veriyor.
Mayıs ayından itibaren LinkedIn, kurumların mezuniyet öncesi ve sonrası öğrencileri desteklemesi için Kariyer Koçu adlı yeni bir Microsoft Teams uygulamasını destekleyeceğini açıkladı. Uygulama, profillerini iş piyasası eğilimleriyle uyumlu hale getiren yapay zeka tabanlı bir tanımlayıcı aracılığıyla öğrencilerin hedefleri, ilgi alanlarını ve becerileri keşfetmelerine yardımcı olacak.
İş arayanlar için yeni LinkedIn özellikleri neler?
- Sunum Hikayesi: Kullanıcıların hikayelerini video formatında daha gerçekçi ve ilgi çekici bir şekilde paylaşmalarına yardımcı olabilecek yeni bir LinkedIn profil özelliği. Bir iş arıyorsanız, bu özellik kariyer hedefleriniz hakkında daha fazla ayrıntı paylaşmanın ve becerilerinizi İK’ya göstermenin harika bir yoludur. İş arayan serbest çalışanlar, hizmetleri ve faaliyetleri hakkında bilgi paylaşarak yeni müşterileri de çekebilecekler.
- İçerik Oluşturucu Modu: Düzenli olarak yenilikçi fikirleri paylaşan, kendi içeriklerini yayınlayan ve LinkedIn takipçi sayısını artırmak için çalışan profesyoneller, profillerinde yeni İçerik Oluşturucu Modunu etkinleştirebilirler. Bu yeni özellik, bireylerin profillerine “Takip Et” düğmesini ekleyerek takipçi sayılarını artırmalarına, profillerinin üst kısmındaki hashtag’ler aracılığıyla uzmanlıkları hakkında daha fazla paylaşımda bulunmalarına, “Öne Çıkanlar” ve “Etkinlik”leri yukarı taşıyarak içeriklerini daha iyi sergilemelerine yardımcı olacak. İçeriğin daha erişilebilir olması için bu özellik, önemli bir adım.
- Hizmetlerinizi sergileyerek işinizi büyütün: Serbest çalışanlar ve küçük işletme sahipleri, profillerinde sundukları hizmetleri listeleyebilecekleri Hizmet Sayfaları’nı oluşturabilirler. Bu araç, LinkedIn’in 700 milyondan fazla üyeden oluşan topluluğuna daha fazla erişim sağlayacak. Kullanıcılar, Hizmetler Sayfalarını doğrudan LinkedIn profillerinden düzenleyebilecek ve yönetebilecek. Yakında, derecelendirmeleri ve yorumları doğrudan Hizmet Sayfalarımızdan da görüntüleyebileceğiz.