Manchester City Manchester City dünyanın ilk metaverse futbol stadyumu için Sony ile anlaşmaya vardı.
Metaverse’deki ilk futbol stadyumu, Sony’nin sanal gerçeklik (VR) uzmanlarının yardımıyla EPL şampiyonu Manchester City tarafından inşa ediliyor.
City, Sony ortaklığı 3 yıl boyunca devam edecek. inews.co.uk’un özel haberine göre, proje henüz başlangıç aşamasında olmasına rağmen ekipler alanın dijital olarak haritasını çıkarmak ve sanal gerçeklik sürümünü oluşturmak için Etihad Stadyumu’nu zaten ziyaret etti.
Futbol kulübünün oyuncu avatarı, teknoloji ve eğlence holdinginin bir yan kuruluşu olan Hawk-Eye tarafından geliştirilen görüntü analizi ve iskelet izleme teknolojisi kullanılarak sanal gerçeklik dünyasında Man City’nin odak noktasına dönüştürülecek.
JPMorgan, metaverse’e giren ilk banka oldu
Manchester City’nin Etihad Stadyumu dünyanın ilk metaverse stadyumu olacak
Proje üzerinde çalışan Manchester City yetkilileri, dünyanın dört bir yanındaki taraftarların kendi evlerinin rahatlığında canlı maçları izlemelerine olanak sağlayan sanal Eithad Stadyumu’nun doldurulacağını tahmin ediyor.
Göz önünde bulundurulan diğer öğeler arasında, metaverse’de diğer oyuncularla buluşabilen, birbirleriyle iletişim kurabilen ve gerçek dünyada bulunmayan öğeleri satın alan hayranlar da yer alıyor.
“Bir metaverse sahibi olmayı hayal edebileceğimiz tek nokta, bir oyunu yeniden yaratabilmeniz, maçı canlı olarak izleyebilmeniz, farklı açılardan farklı bir şekilde aksiyonun bir parçası olmanız ve stadyumu istediğiniz kadar doldurabilmenizdir. Çünkü tamamen sanal. Kanepede oturan birinin geleneksel görüntüsünü düşünüyorum, bir ekranı izliyor, hayal bile edemediğimiz bir şey 10 yıl sonra, belki de beş yıl sonra gerçek olacak. İşler düşündüğümüzden çok daha hızlı ilerliyor.”
-City Football Group’un baş pazarlama ve taraftar etkileşim sorumlusu Nuria Tarre
Futbol metaverse evreninde başarıya ulaşırsa, televizyon haklarının dağıtılma şeklini de değiştirme potansiyeline sahip.
Şu anda, Premier Lig çapında bir paketin parçası olarak yayıncılara satılıyorlar. Ancak takımlar şimdi bunları, belki de kendi metaverseleri aracılığıyla, doğrudan hayranlara satma yollarını arıyor.