Digital Report
  • TEKNOLOJİ
  • DRPRO
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Teknoloji

NVIDIA Studio’da sanatçı Massimo Righi ile fantastik üç boyutlu Hayvanlar hayat buluyor

Righi'nin tasarım süreci, NVIDIA Studio tarafından hızlandırılan Autodesk Maya ve Arnold'la gerçekleşiyor.

by DIGITAL REPORT
04/06/2022
in Teknoloji
3D sanatçısı Massimo Righi kimdir?
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

NVIDIA Studio bu hafta “Kaplan Yılını Beklerken” eserinin tasarımcısı, üç boyutlu hayvan sanatçısı Massimo Righi’ye odaklanıyor.

NVIDIA Studio’nun haftalık yaratıcı içerik serisinde, öne çıkan tasarımcıların çizimleri paylaşılırken, onların yaratıcı ipuçları ve püf noktaları da sunuluyor. Ayrıca NVIDIA Studio teknolojisinin yaratıcı iş akışlarını nasıl hızlandırdığının gösterilmesi hedefleniyor.

3D sanatçısı Massimo Righi kimdir?

Film endüstrisinde yirmi yıllık deneyime sahip ödüllü bir 3D sanatçısı olan Massimo Righi, en iyi yaratıcı yayınlardan çok sayıda “Ayın Tasarımcısı” ödülü ve unvanı aldı. Ayrıca Autodesk, Discovery Channel, Google, Netflix ve Dünya Vahşi Yaşam Fonu (WWF)  gibi kurumlarla da çalışıyor.

İtalyan vatandaşı olan Righi, şu anda Tayland’da yaşıyor, hayvanlara ve doğaya tutkun bir doğasever olduğu için sanatsal olarak da onlardan ilham aldığını söylüyor. Bu, gerçeğe çok yakın görsellerden ve kişisel tasarımlarıyla ayırt edilebilen çarpıcı hayvan çizimleri portföyünden de açıkça görülebiliyor.

“Kaplan Yılını Beklerken” tasarımının arkasındaki hikâye, sanatçı için kişisel bir konu.

Massimo Righi, “İllüstrasyonlarımda, belirli bir hayvanın ikonik görüntüsünü ya da en azından bununla ilgili kişisel fikrimi göstermeye çalışıyorum. Bu tasarımlar, çocukluk hayallerimin, gerçek yaşam deneyimimle bir karışımı olarak ortaya çıkıyor” diyor.

Righi sanatına olan bağlılığını, referans olarak kullanmak üzere sık sık hayvan barınaklarını gözlemlemek, fotoğraf ve video görüntüleri çekmek için ziyaret ederek gösteriyor.

Righi’nin yaratıcı iş akışı, GeForce RTX 3080 GPU tarafından desteklenen bir Lenovo dizüstü bilgisayarda Autodesk Maya’da başlıyor. Bir temel model oluşturuluyor ve UV’yi açarak başlıyor, 3 boyutlu ağı 2 boyutlu verilere çevrilerek etrafına 2 boyutlu bir dokunun sarılabilmesi ile temel model oluşturuyor.

Righi sonra kaplanı daha ince ayrıntılarla şekillendirmek için ZBrush’ta özel fırçalar kullanıyor.

3D sanatçısı Massimo Righi kimdir?
3D sanatçısı Massimo Righi kimdir?

Fotoğraflar ve özel fırçaların bir karışımıyla Righi, Maya’ya dönmeden ve 3D modele yeni dokular uygulamadan önce fotoğraf ayrıntılarını netleştirmek için bir düzineden fazla GPU hızlandırmalı özellikten biri olan AI (Yapay Zeka) destekli Geliştirme Ayrıntıları teknolojisini kullanarak Adobe Photoshop’ta ana dokuları oluşturuyor.

Righi, Maya içindeki XGen interaktif groom-editor ile oluşturulan detaylı, gerçekçi kürkle son derece fotoğrafa yakın bir görünüm elde etmeye öncelik veriyor. Righi, “Başlamadan önce, kaç tane kürk tanımına ihtiyacım olacağına karar verebilmem için kürk akışını incelemek çok önemli. Örneğin kaplan, ana gövde, kafa, yanaklar ve bıyık gibi 10 tanımlama ile yapılıyor.” diyor.

Righi, kılavuzları manuel olarak yerleştirmek ve şekillendirmek için spline primitives (serbest el çizimi için bir yöntem sağlayan önceden tanımlanmış şekiller) kullanıyor. Righi; “Genellikle üç veya dört ses görüntü oluşturur ve bunları birkaç tasarım parçası ve belki de kıvrılma değiştiricisi ile ayırırım.”

Sanatçı, istenen çıktıyı elde edene kadar gerçek zamanlı olarak inceler ve test eder, ardından milyonlarca spline primitives tasarımından oluşan kürkü meydana getiriyor. Bu işlem GeForce RTX 3080 GPU ile 6 kat hızlandırılarak, zamandan tasarruf etmesini sağlıyor.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
Konsept sanatçısı Pablo Muñoz Gómez, NVIDIA Studio’da fantastik yaratıkları canlandırıyor

Model iyi bir yerdeyken Righi, farklı tasarım kümelerini birbirine bağlamak için Blendshapes kullanarak sahneyi 3 boyutlu olarak canlandırıyor. Righi, küçük ayrıntıları doğru yapmak, gerçekçi hareketin özünü yakalamanın önemini şöyle anlatıyor: “Anatomi araştırmak eşit derecede önemlidir”. Doğru şekilleri elde etmek ve her ayrıntıyı şekillendirmek için zaman ayırmanız ve çalışmanız gerekiyor.”

Massimo Righi sahne aydınlatmasını test etmeye başlıyor. Burada, GPU hızlandırmalı görüntü alanı, inanılmaz derecede pürüzsüz, etkileşimli 3 boyutlu modelleme sağlıyor ve bu durum GeForce RTX 3080 GPU kullanmanın bir başka avantajlarından biri oluyor. Righi, sisteminin yetişmesini beklemek zorunda kalmadan aydınlatma, gölgeler, animasyonlar ve daha fazlasını gerçek zamanlı olarak inceleyebiliyor.

Son işlemeler dışa aktarmaya hazır olduğunda, varsayılan Autodesk Arnold oluşturucuyla AI (yapay zeka) düzeltme, entegre grafiklere sahip karşılaştırılabilir bir birime kıyasla Righi’nin GPU hızlandırmalı dizüstü bilgisayarında 6 kata kadar daha hızlı dışa aktaran inanılmaz derecede fotogerçekçi işlemeler üretiliyor.

Ve böylece “Kaplan Yılını Beklerken” eseri tamamlanıyor.

Righi’nin daha fazla çalışmasını görmek için ArtStation‘daki portföyü ve 3 boyutlu eserleri incelenebilir.

NVIDIA Studio Facebook, Twitter ve Instagram‘dan takip edilebilir. Studio YouTube kanalındaki eğitimlere erişilebilir ve NVIDIA Studio bültenine abone olunarak güncellemelerden haberdar olunabilir.

Tags: Discovery ChannelDünya Vahşi Yaşam Fonu (WWF)featuredGeForce RTX 3080 GPUMassimo RighiNetflixNvidiaNVIDIA Studio

İLGİLİ YAZILAR

Üretken yapay zekanın yükselişi
Teknoloji

Üretken yapay zekanın yükselişi

by Emre Çıtak

Yapay zekanın üretken dalı GenAI, son yıllarda muazzam bir gelişim gösterdi. Doğal dil işleme (NLP), bilgisayarlı görü ve ses işleme...

Read more
Huawei, Starlink'e rakip oluyor
Teknoloji

Huawei, Starlink’e rakip oluyor

by Barış Selman

Çinli teknoloji devi Huawei, kendi uydu internet hizmetini geliştiriyor. Şirket, yapmış olduğu ilk testlerde 660 Mbps'ye kadar hıza ulaşan uydu...

Read more
2,5 trilyon dolarlık piyasaya yön veren pusula nasıl çalışıyor?
Pro

2,5 trilyon dolarlık piyasaya yön veren pusula nasıl çalışıyor?

by Eray Eliaçık

Eğlence sektöründeki firmaların bizlerin neler istediğini anlamak için yorumlarımızı takip ettiği, röportajlar ve anketler yaptığı günler geride kaldı. Artık markalar...

Read more
HP Omen 16: Özellikleri, fiyatı ve çıkış tarihi
Teknoloji

HP Omen 16 ile bakış açınız ve dünya genişliyor

by DIGITAL REPORT

HP Omen 16, bir bilgisayarın bir seferde daha da fazlasını yapabilmesi için üstün performans gösteriyor. Ham işlemci hızının ötesine geçen...

Read more

SON YAZILAR

Logitech’den kiralama pazaryeri Ortak ile işbirliği

Trendyol ve Cenomi Grup’tan Körfez ülkeleri için stratejik ortaklık

Üretken yapay zekanın yükselişi

Huawei, Starlink’e rakip oluyor

İletişim dünyasına yeni bir soluk: Update İletişim Danışmanlık

2,5 trilyon dolarlık piyasaya yön veren pusula nasıl çalışıyor?

HP Omen 16 ile bakış açınız ve dünya genişliyor

DEİK’ten büyük adım: Web 3.0 ve Blockchain Komitesi kuruldu

E-ticarette kullanıcı deneyimi analiziyle fark yaratın

DreamBot D9 Max: Büyük evler için robot süpürge ve paspas

SON REHBERLER

League of Legends: LoLdle cevapları (28 Kasım 2023)

Binance Word of the Day cevapları (27 Kasım 2023)

League of Legends: LoLdle cevapları (27 Kasım 2023)

League of Legends: LoLdle cevapları (24 Kasım 2023)

League of Legends: LoLdle cevapları (23 Kasım 2023)

League of Legends: LoLdle cevapları (22 Kasım 2023)

Spotify 2023 özeti ne zaman çıkacak?

League of Legends: LoLdle cevapları (21 Kasım 2023)

Canlı krupiye oyunları: Gerçek bir casinoyu evinizden çıkmadan ziyaret edin

COVID-19’un spora etkisi: Pandemi oyunu nasıl değiştirdi?

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • DR
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • REHBER
  • YAZARLAR
  • DERGİ