MediaMarkt Türkiye'nin Elektronik Atık Geri Dönüşüm Projesi'nden ilk sonuçlar
Basın bülteni

MediaMarkt Türkiye’nin Elektronik Atık Geri Dönüşüm Projesi’nden ilk sonuçlar

MediaMarkt Türkiye, Mersin, Kayseri ve İzmir’de başlattığı Elektronik Atık Geri Dönüşüm Projesi kapsamında ilk sonuçlarını açıkladı. Proje çerçevesinde, tüketiciler tarafından getirilen 411 adet elektronik atık kayıt altına alındı ve toplam 188 kilogram elektronik atık geri dönüşüm sürecine dahil edildi.

Mol-e iş birliğiyle gerçekleştirilen proje, elektronik atıkların geri dönüşüm ekosistemine kazandırılmasını hedefliyor. Projenin ilk dönem sonuçlarına göre, toplanan atıklar arasında kablolar, piller, cep telefonları, klavyeler ve farklı tüketici elektroniği ürünleri yer aldı. İzmir bölgesindeki mağazalarda en yüksek sahiplenme oranı görüldü; İzmir Optimum mağazası 76 kilogram atık ile birinci, İzmir Bornova Forum mağazası ise 62 kilogram ile ikinci sırada yer aldı.

MediaMarkt Türkiye, elektronik atıkların toplanmasının yanı sıra, geri dönüşüm süreçlerinin şeffaf ve takip edilebilir olmasını amaçlıyor. Mol-e’nin yapay zeka destekli dijital altyapısı sayesinde, elektronik atıkların toplanması ve sınıflandırılması kayıt altına alınıyor. Tüketiciler, teslim ettikleri atıkların yolculuğunu Mol-e mobil uygulaması üzerinden takip edebiliyor.

Proje kapsamında elektronik atıklarını mağazalara getiren tüketiciler, Club Puan kazanarak geri dönüşüm sürecine katılıyor. İlk uygulama döneminde toplam 100 adet Club kuponu oluşturuldu ve önemli bir kısmı kullanıcılar tarafından değerlendirildi.

MediaMarkt Türkiye, cihaz bakım hizmetleri ve geri alım yenileme programları ile teknolojinin yaşam döngüsünü sürdürülebilir hale getirmeyi hedefliyor. Pilot uygulamadan elde edilen sonuçlar, tüketicilerin elektronik atıkların geri dönüşümüne yönelik farkındalığının arttığını gösteriyor. Şirket, projeyi daha fazla mağazasında geniş kitlelere ulaştırmayı planlıyor.

Tüketiciler, elektronik atıklarını MediaMarkt mağazalarındaki akıllı toplama ünitelerine getirdiklerinde süreç başlıyor. Kullanıcılar, Mol-e mobil uygulaması üzerinden QR kodu okutup cihazın fotoğrafını yüklediklerinde, yapay zeka cihazı tanıyor ve özel bir ‘Dijital Atık Pasaportu’ oluşturuyor. Bu sayede, kullanıcılar teslim ettikleri atıkların geri dönüşüm yolculuğunu ve karbon ayak izlerini anlık olarak izleyebiliyor. Geri dönüşüme katkı sağlayan tüketiciler, kazandıkları puanları alışverişlerinde kullanabiliyor.