Meta, Facebook Mağazaları, Facebook Sayfaları veya Instagram profilleri veya Facebook Marketplace üzerinden uygulamalarında ürün veya hizmet satmak isteyen tüm firmalar ve kişiler için geçerli olan Facebook’un e-Ticaret ve alışveriş kurallarını yayınladı.
Meta’nın işletmelere uyguladığı kurallar (2022)
Şirketlerin bu düzenlemelere uyma taahhütlerini yeniden teyit etmeleri gerekiyor. Aşağıdaki resimde görebileceğiniz gibi, Meta’nın platformdaki tüketicileri korumak için bir dizi kuralı ve satış yapmak isteyenler için değişen standartları bulunuyor. Bu tür faaliyetler için uygulamalarını kullanmak istiyorsanız, bu kurallara uymalısınız.
İşte düzenlemelerin özeti:
- Önceki özete göre, tüm işletmeler, Facebook, WhatsApp ve Instagram satıcıları için tüm gereksinimleri ve yükümlülükleri açıklayan Meta Ticaret Politikalarına uymalıdır..
- Meta’nın platformlarında reklam vermek isteyenler, ticari hakları, veri toplamayı ve yerel mevzuata uyumu kapsayan resmi Ticari Şartlarına uymalıdır.
- Satıcılar ayrıca Meta’nın ürün güvenliği, ödemeler ve daha fazlasıyla ilgili Satıcı Sözleşmesini kabul etmeli.
- Şirket, kabul edeceği reklam türleri ve reklam için uygun olmayan reklam türleri konusunda katı yönergelere bağlıdır.
- Meta’nın Sayfaları, Grupları ve Etkinlik Politikaları, yasaklanmış ticari uygulamalar, kimliğe bürünme, kumar, uyuşturucu ve alkol bağımlılığı tedavisi gibi önemli başlıklar hakkında da bazı kuralları özetlemektedir.
- Son olarak, tüm kullanıcılar, genel kullanım kalıplarını ve her uygulamada nelere izin verilip verilmediğini belirleyen Facebook ve Instagram Topluluk Standartlarına uymalıdır.
FTC’nin Meta aleyhindeki tekel davası devam ediyor
“Dolandırıcılıklara ve güvenli olmayan ürünlere karşı proaktif önlemler üzerine çalışıyoruz. Ayrıca Politikalarımızın ötesinde, işletmeleri korumak ve müşteriler için güvenli bir alışveriş deneyimi sağlamak için çeşitli proaktif önlemler de alıyoruz.”
-Meta