Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Fintek

Metaverse bankacılığı müşteri deneyimi nasıl olacak?

Teleperformance’ın ABD’deki tüketicilerin metaverse’e yaklaşımını ortaya koymak üzere gerçekleştirdiği araştırmaya göre 10 katılımcıdan 7’si metaverse’te deneyimler yaşamak istiyor.

by DIGITAL REPORT
09/11/2022
in Fintek
Metaverse bankacılığı
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

Metaverse bankacılığı gibi kullanıcıların yeni nesil deneyimlere en kolay adapte olacağı alanlardan biri de finans sektörü olacak. İnternetin sıradaki evrimi olarak ifade edilen metaverse, markalar için de tüketicilere ulaşmanın yeni evreni olarak; müşteri deneyiminde markalara altın fırsatlar sunuyor. Müşteri deneyiminin merkezi metaverse ile avatarlar, yapay zeka, artırılmış ve sanal gerçeklik teknolojileriyle oluşturulan sanal dünyalara kayıyor. Bu yeni dünya sadece oyun, eğlence ve sosyalleşme alanlarını değil; regülasyonun ve kuralların daha katı olduğu sektörleri de dönüştürme potansiyeline sahip.

Metaverse bankacılığı neleri değiştirecek?

Gelecekte tüm bankacılık işlemleri metaverse evrenine taşınabilir ve şu an alıştığımız bankacılığın anlamı tamamen değişebilir, fiziksel olarak yapılan bütün işlemler ortadan kalkabilir. NFT, blok zincir teknolojisi ve kripto paralar bankacılığın vazgeçilmez bir parçası haline gelebilir. Benzer süreçleri yakın geçmişte birçok kez deneyimledik; 20 sene önce internet bankacılığı, 10 sene önce mobil bankacılık hayatımıza nasıl girdiyse metaverse bankacılığı için de böyle bir süreç bankaları bekliyor. Bizi bekleyen değişime adım adım bakmak gerekirse;

Metaverse bankacılığı

Bankaların öncelikle müşterilerine hesaplarını kontrol edebilecekleri, faturalarını ödeyebilecekleri, transfer yapabilecekleri AR/VR destekli yeni kanallar yaratmaları gerekecek. Tabi ki çalışanların bu kanallardan müşterilere destek olması için uygun eğitim süreçlerinin kurgulanması gerekiyor ve elbette hem birey hem de şirketler için yeni işe alım süreçlerinin tasarlanması da bu sürecin diğer olmazsa olması olacak.

Müşteri etkileşimi

Müşteri etkileşimi, sadece teknolojiyle olmayacak; nasıl hala büyük çoğunluğumuz insan odaklı etkileşimi önemsiyorsak, metaverse dünyasında da avatarlarla bile olsa müşteri etkileşiminde insan yer alacak. Konut kredisi planlamayı, portföy yönetimini, finansal danışmanlığı 3 boyutlu olarak yapacağız. Topluluklar oluşacak ve etkileşimde sanal etkinlikler öne çıkacak.

Dijital yatırım

Sanal dünyada olup paramızı gerçek ATM’lerden çekersek o parayla ne yapacağız? Bu noktada zaten para birimi haline dönüşen dijital varlıklar, NFT’ler, kripto paralarımızın tutulacağı sanal cüzdanlara ihtiyaç duyacağız. Tabi ki şu an kullandığımız bankacılık ürünleri gibi dijital varlık ürünlerinin geliştirilmesi gerekecek. Hem markanın hem de bu ürünlerin metaverse ortamında pazarlaması ve konumlandırılması ihtiyacını da beraberinde gelecek.

Dijital varlık yönetimi servisleri

Dijital varlıklar söz konusu olunca, dijital varlık servisleri de önem kazanacak: Metaverse’te 3 milyon TL’ye aldığınız evinizin sigortası gibi. Ve doğal olarak metaverse bankacılığında müşteri kazanma ve elde tutmak için güvenlik çok önemli olacak ve bu dünyaya özel sadakat programları da devreye girecek. Dijital varlıklara olan talep ve daha net ayak izleri elimizde olacağından, pazarı veriye dayalı yönetebileceğiz.

Bu yazımız da ilginizi çekebilir
Metaverse’ün internet gibi olması mümkün mü?

“Markalar metaverse’ün bir parçası olmalı”

Teleperformance Türkiye Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Sezin Mızraklı Avalin, metaverse’ün müşteri deneyiminin geleceğinde rolünü şöyle ifade ediyor:

Müşteri deneyiminin metaverse’te sorunsuz ve silolardan arınmış halde yönetilebilmesi için hala altyapısal çalışmalar gerekiyor ancak çalışmaya erken başlayan markalar yol alacak. Markalar metaverse’ün bir parçası olmalı, burada dikkat çekebilmeli çünkü insanlar dijital alanda sadece sosyalleşmeyecek, orada çalışacak, alışveriş yapacak, yeni ürünler keşfedecek. Markalar müşterileriyle etkileşime geçerken onlarla empati kurmalı ve müşterilerini iş birliklerine davet etmeli.

Müşterilerin buradaki yolculuklarını, gezinme eğilimlerini, tercihlerini tanımlamaya yardımcı olabilecek özellikleri test etmek ve belirlemek de daha iyi müşteri deneyimi yaratmada kritik önem taşıyor. Sanal ve gerçek dünyaların bu derece yakınsaması ile; markalar için sanal hayatta olan her şeyin gerçek hayatta bir yansıması olacak. Bu durum fiziksel ürünlerin test süreçlerinde, üretiminde ve satışında değişlikler yaratabilir.

Metaverse’te başarılı olabilmek için markaların iki yolu olabilir; metaverse’te güç kazandıracak teknolojik araçlar geliştirmek ya da son kullanıcı deneyimini mükemmelleştirmek. Biz Teleperformance olarak sunduğumuz çözüm ve teknolojilerle pek çok global markanın metaverse’teki müşteri deneyimlerini yönetiyoruz. Üzerinde çalıştığımız yeni ürün ve hizmetlerle birlikte yakın gelecekte benzer örnekleri sizlerle yaratmak için de hazırız.

 

Tags: bankacılıkblok zincirdijital bankacılıkDijital Varlıkkriptoparametaversemüşteri deneyiminft

İLGİLİ YAZILAR

Nft nasıl yapılır adım adım rehberi
Rehber

NFT nasıl yapılır

by Kerem Gülen

NFT'ler, dijital sanat ve koleksiyon dünyasında devrim yaratarak benzersiz varlıkların sahipliğini güvence altına alır. Bu rehberde, NFT nasıl yapılır sorusuna...

Read moreDetails
NFT satışları Temmuz'da coştu
Kripto

NFT satışları Temmuz’da coştu

by Emre Çıtak

NFT satışları Temmuz ayında %47,6 artarak 574 milyon dolara ulaştı. Bu rakam, 2025 yılının en yüksek ikinci aylık hacmi olarak...

Read moreDetails
Misyon Bank Amsterdam'da bölgesel bankacılık platformlarını tanıttı
Basın bülteni

Misyon Bank Amsterdam’da bölgesel bankacılık platformlarını tanıttı

by DIGITAL REPORT

Misyon Bank, finans ve teknoloji etkinliği Money20/20'de bölgesel bankacılık vizyonunu temsil eden iş platformlarını tanıttı. Amsterdam'da düzenlenen etkinlik, Standard Chartered,...

Read moreDetails
Türkiye’de dijital bankacılık kullanıcı sayısı 114 milyona ulaştı
Fintek

Türkiye’de dijital bankacılık kullanıcı sayısı 114 milyona ulaştı

by DIGITAL REPORT

Teknolojinin giderek hayatımıza ve işlerimize dahil olduğu dönemde mobil bankacılık ile dijital bankacılık en çok tercih edilen bankacılık kanalları olma...

Read moreDetails

SON YAZILAR

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i “Yapay Zeka Fayda Yılı” ilan etti, OpenAI “Kırmızı Kod” ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

Çin’de yabancı telefon markaları şahlandı

Yapay zekasız Porsche 2025 noel filmi büyük övgü topladı

MAS taklitçisi Cosmali Loader yüklüyor

Cambridge filozofu: AI bilincini tespit etmek imkansız

Epstein sansürleri Photoshop’la kolayca aşıldı

Stable Diffusion XL ve LLaVA 12 motife sıkıştı

SON REHBERLER

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

Firmware güncellemesi üreticinin resmi sitesinden nasıl yapılır

Monitör alırken IPS VA TN paneller arasındaki farklar nelerdir

Kutusuz ekran kartı alırken bulk olup olmadığını nasıl teyit edersiniz

VPN kullanmadan internet sitelerindeki IP banını kaldırmanın yolları

Windows 10’da DirectX sürümünü Windows Update ile güncelleme

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM