ALTI ÇİZİLİ
Ekim ayı teknoloji sektörü için çok hareketli geçti. Ürün lansmanlarından yeni yatırımlara pandemi başladığından bu yana belki de en yoğun dönemi yaşadık. Geçtiğimiz ayın altını çizdiklerim arasında şüphesiz son zamanların en çok ses getiren gelişmesi olan Facebook’un adını değiştirerek, bundan sonra bir metaverse şirketi olacağını duyurması oldu. Akabinde bulduğu her yeni konuyu sonuna kadar tüketmeyi çok seven yeni medyanın hemen her mecrasında ay boyunca metaverse konuşuldu. Evet metaverse, internetin sıradaki evrimi olabilir. Zaten, aynı fiziksel alanda bulunmayan insanların bir araya geldiği ve etkileşime geçebildiği sanal ortamları yani metaverse bilim kurgu yıllardır önümüze getirip duruyor. Facebook, Microsoft, Epic Games, Roblox gibi şirketlerin bu alana ilgi ve yatırımlarının artması ile metaverse çağına ilk adımların atıldığını söylemek mümkün.
Netflix’in oyun hamlesi tutar mı?
Ayın diğer önemli haberi kuşkusuz Netflix’in oyun sektörüne adım atması. Popüler streaming platformu yaptığı açıklama ile Netflix Games isimli yeni oyun kütüphanesi altında ilk oyunlarını kullanıcılarına sunduğunu duyurdu. Netflix’in oyun sektörüne girişi ise sürpriz değil. Global medya sektöründe dev konsolidasyon dalgası ile iyiden iyiye kızışan OTT pazarındaki rekabette geride kalmak istemeyen Netflix oyunla ilgili hamleler yapacağı konusunda sinyalleri aslında Bandersnatch ile vermişti. Peki bu hamle Netflix’e yeni üye kazandırma ya da hali hazırdaki üyeleri içeride tutma konusunda fayda getirir mi? Önümüzde oyuna milyon dolarlar yatırsa da geri dönüş alamayan bir Amazon örneği varken, ben Netflix’in oyun içerikleri ile çok bir şey elde edeceğini düşünmeyenlerdenim.
Avrupa’nın en büyük Apple mağazası Bağdat Caddesi’nde açıldı
Türkiye sınırları içerisine dönersek, geçen ay gündemde uzun süre kalan Apple’ın Bağdat Caddesi’nde açtığı yeni mağaza geçtiğimiz ayın en çok konuşulan başlıklarından biri oldu. Avrupa’nın en büyük Apple mağazası olan Bağdat Caddesi’ndeki Apple Store’un Today at Apple etkinlikleri ile yaratıcı endüstrilere getireceği yeni heyecan bir yana mağazanın tasarımına ayrı bir parantez açmak gerek. Mağazanın tasarımı, dünyanın farklı yerlerindeki Apple Store’lardan ve Cupertino, California’daki Apple Center’dan izler taşıyor. Aksaray Yaylak graniti ve Türk traverteni gibi yerel malzemeler de kullanılmış. Asılı duran karbon fiber çatısıyla ve ağaçlarla dolu geniş bahçesiyle şehrin merkezinde kentsel bir vaha oluşturuyor adeta. Hala gidip görmeyenleriniz varsa, vakit ayırıp gezmenizi tavsiye ederim.
Xiaomi ve Huawei’den yeni ürünler
Apple’ın en önemli iki rakibi Huawei ve Xiaomi geçen ay ürün lansmanları ile gündemdeydi. Huawei, Viyana’da gerçekleşen lansmanda uzun zamandır beklenen akıllı telefonu nova 9’u tanıttı. Şirket, fotoğrafçılık ve şık tasarım tutkunlarını memnun edecek yeni akıllı telefonunun yanı sıra yeni Huawei Watch GT 3 ve HUAWEI FreeBuds Lipstick’i de görücüye çıkardı. Huawei lansmanda ayrıca mobil ekosistemindeki büyümeye dair rakamları da paylaştı. Buna göre Huawei AppGallery şu anda dünya çapında 560 milyon aylık aktif kullanıcısıyla dünyanın en büyük üçüncü uygulama mağazası durumunda. 2020 yılı içinde toplam 384,4 milyar uygulama indirildi.
Xiaomi ise ‘Cinemagic’ özelliklerle donatılan iki yeni modeli Xiaomi 11T ve Xiaomi 11T Pro ve yenilenen Xiaomi 11 Lite 5G NE’nin lokal lansmanını gerçekleştirdi. Bu arada Xiaomi’nin global çaptaki büyüme yolculuğu tüm hızıyla sürüyor. Xiaomi’nin mağaza sayısı, 30 Ekim’de Çin’in Shenzen eyaletinde bulunan Guangdong şehrinde açılan yeni mağazayla 10 bine ulaşmış durumda.
Kasıma Black Friday gündemi ile giren ve ayı büyük ihtimalle tüketiciyi bezdirene kadar sürecek indirim haberleri ile tamamlayacak e-ticaret pazarındaki en önemli haber ise Yemeksepeti’nin kurucusu ve CEO’su Nevzat Aydın’ın Yemeksepeti’ndeki CEO’luk görevinden ayrıldığını açıklaması oldu. Şirketin yeni CEO’su ise Yemeksepeti’nin şimdiki Chief Business Development Officer’ı Mert Baki olacak.
Bu yazı Digital Report Dergisi 11. sayısında yayınlanmıştır.