in

Metro Türkiye “Küçük İşletmem İçin” hareketini başlattı

Metro Türkiye "Küçük İşletmem İçin" hareketini başlattı

Metro Türkiye, koronavirüs sürecinden en çok etkilenen sektörlerin başında gelen yeme-içme sektöründeki küçük işletmeleri desteklemek üzere Küçük İşletmem İçin hareketini başlattı.

Küçük İşletmem İçin hareketi nedir?

Koronavirüs sürecinden sonra küçük işletmelere can suyu olmak amacıyla sağlanacak 5 bin TL değerinde ürün ve hizmet desteğiyle işletmeler kendi bütçelerini kira bedeli, fatura giderleri, personel ödemesi gibi diğer harcamalarına yönlendirebilecek.

Metro Türkiye’nin 500 işletmeye ürün bağışı yaparak Gıda Kurtarma Derneği ve Dude Table iş birliğinde başlattığı proje, ana partner Coca-Cola ve Unilever Food Solutions, P&G, Barilla, Orkide Yağ, Reis Gıda ve Dimes’in destekleri ile şimdiden 1.000’i aşkın işletmeye yardım sağlayabilecek noktaya geldi. Destekçilerin artması ile gelişecek olan proje kapsamında toplam 5.000 küçük işletmeye ürün ve hizmet yardımı hedefleniyor. Faaliyet gösterdikleri bölgenin ekonomisi için önemli bir katma değer yaratan küçük işletmelere verilecek ürün ve hizmet desteği, işletmelerin on binlerce sektör emekçisi için kaynak ayırabilmesine ve çalışanların işlerine devam edebilmesine de katkı sağlayacak. Böylece proje hedefine ulaştığı takdirde yaklaşık 40 bin kişilik istihdam korunabilecek. Ve yaklaşık 10 milyar TL’lik yerel ekonominin canlandırılmasına katkıda bulunulacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR  Şimdi de bilgisayar virüsü: Her şeyi silen COVID-19 yayılıyor

Küçük işletmelerin projeden yararlanabilmesi için yeme-içme sektöründe faaliyet göstermesi gerekiyor. Ayrıca SGK’ya kayıtlı en az 5 çalışanın olması, yıllık 2 milyon TL veya altında ciroya sahip olması gerekiyor. Bu koşulları sağlayan işletmeler, #kücükisletmemicin etiketiyle tanıtılan kucukisletmemicin.com platformu üzerinden destek alabilecek, kurumsal firmalar da aynı platform üzerinden destek sağlayabilecek.