Microsoft Teams, büyük ve küçük işletmeler için önde gelen işbirliğine dayalı iletişim platformu olarak Skype Kurumsal’ın yerini almayı hedefliyor. Bu yazıda Microsoft Teams nasıl kurulur, Teams’te ekip nasıl oluşturulur ve ekibe başkasını davet etme ve ortak çalışma gibi işlemleri anlatıyoruz.
Teams’de bir ekip kurmak, iş arkadaşlarınızı davet edip sohbet etmek, paylaşım yapmak ve beraber çalışmak mümkün.
Microsoft Teams nasıl kurulur?
Herhangi bir web tarayıcıda teams.microsoft.com adresini açın ve Microsoft hesabınızla oturum açın. Henüz bir hesabınız yoksa ücretsiz olarak bir hesap oluşturabilirsiniz.
Microsoft hesabınızla oturum açtıktan sonra, uygulamayı Windows, macOS, iOS, Android veya Linux cihazınıza indirip yüklemek için “Windows Uygulamasını Edinin” öğesini seçin.
Tarayıcı tabanlı web uygulaması sürümü gerçek zamanlı aramaları veya toplantıları desteklemez ancak Teams’e bir tarayıcı aracılığıyla erişmek, bazen daha hızlıdır.
Teams’e, uygulamayı indirmeden tarayıcınız üzerinden erişmek istiyorsanız, “Bunun yerine Web Uygulamasını Kullan”ı tıklayın.
- Microsoft, Teams’e çok sayıda yeni özellik ekledi
- Slack, Microsoft Teams ile mücadele edebilmek için Amazon’la ortaklık kuruyor
- Araştırma: İnsanlar evden çalışma konseptine uyum sağladı
Microsoft Teams’te ekip nasıl oluşturulur?
Teams uygulaması cihazınıza ilk yüklendiğinde, tekrar oturum açmanız gerekebilir. Ardından, ekibinizi kurmaya başlamak için “Takımlara Kaydolun” u tıklayın.
Özelliklerin tam listesini okuyabileceğiniz ve fiyatlandırma planlarını karşılaştırabileceğiniz yeni bir web sayfası açılacaktır. Başka bir Microsoft Office 365 uygulaması olmadan kullanırsanız, Teams ücretsizdir.
Mevcut bir ekibe katılıyorsanız, “Zaten Teams Kullanıyor musunuz? Oturum aç” ibaresine tıklayın ve giriş yapın. Oturum açtıktan sonra, kuruluşunuzun mevcut Teams altyapısını keşfetmeye ve iş arkadaşlarınızla sohbet etmeye hazır olacaksınız.
- Yeni bir organizasyon başlatıyorsanız, “Ücretsiz Kaydolun” u tıklayın.
- E-postanızı girin ve ardından “İleri” yi seçin.
- Adınızı ve soyadınızı ve şirketinizin veya kuruluşunuzun adını girin. İşiniz bittiğinde, “Ekipleri Kur” u tıklayın.
Kuruluşunuzun adının önceden alınmadığını varsayarak, Teams ekibinizi oluşturmaya başlayacak ve ardından web uygulamasını getirecektir. Teams’te ilk kez oturum açtığınızda, ad ve profil fotoğrafı (her ikisi de isteğe bağlı) sorar, ardından arayüzü ve özellikleri konusunda size rehberlik eder.
Microsoft Teams’te kişileri ekibinize davet etme
İş arkadaşlarınıza yeni Teams ekibinize katılmaya davet etmeleri için gönderebileceğiniz bir bağlantı içeren bir e-posta alacaksınız. Ekipler ayrıca ilk oturum açtığınızda sizi bu bağlantıyla karşılayacak.
Teams uygulaması içinden kuruluşunuza her zaman yeni kişiler davet edebilirsiniz. Soldaki “Ekipler” sekmesini seçin ve ardından “Kişileri Davet Et” i tıklayın.
Bu menüde, panonuza bir davet bağlantısı kopyalayabilir, kişileri doğrudan e-posta kişi listenizden davet edebilir veya farklı e-posta adreslerine sahip kişileri davet edebilirsiniz. Bu e-posta adreslerinin Microsoft e-posta adresleri olması gerekmez, ancak davetlilerinizden bir Microsoft hesabı oluşturmak için e-posta adreslerini kullanmaları istenir.
Davetlileriniz aşağıdaki gibi bir e-posta alacak. Kuruluşa katılmak için iş arkadaşlarınızın bu e-postadaki “Ekiplere Katıl” ı tıklaması gerekir. İlgili cihazları için mobil uygulamayı yüklemek için iOS ve Android düğmelerine de tıklanabilir.
Siz ve iş arkadaşlarınız artık Microsoft Teams’te bu organizasyon aracılığıyla uzaktan iletişim kurabilir ve birlikte çalışabilirsiniz. Kuruluşunuz içinde yeni ekipler oluşturarak, Teams’i Office 365 ile entegre ederek ve ekranınızı, dosyalarınızı paylaşarak daha iyi bir iletişim platformu oluşturabilirsiniz.