Microsoft Türkiye etkinliğinde perakende sektörünün geleceği konuşuldu. Perakendede gelecek yıla damgasını vuracak olan IoT, yapay zekâ ve dijital dönüşüm senaryoları katılımcılarla paylaşılırken alanında uzman konuşmacılar başarı hikâyelerini izleyiciler ile paylaştı.
Microsoft Türkiye, “Dijital Çağda Yenilik: Perakende Operasyonlarında Dijital Dönüşüm” etkinliğiyle perakende sektörüne yönelik önemli bilgiler ve başarı hikayelerinden örnekler paylaştı. Etkinlikte perakende sektöründe yaşanan hızlı değişim, verimlilik artışı sağlamanın yolları, yapay zekâ ve dijital dönüşümün sektördeki yansımaları gibi konular konuşuldu. Microsoft Orta Doğu ve Afrika Perakende, Seyahat ve Ulaştırma Direktörü MEA Ramy Fares, “Senin Müşterin. Senin Verin. Senin Çalışanın” adlı oturumda konuşma yaptı.
Perakendeciler veriyi değere dönüştürmeli
Ramy Fares, konuşmasında: “Perakende çok kanallı ve çok yönlü bir sektör. Bugün akıllı perakende döneminde yaşıyoruz. Her adımın hesaplanarak atılması gerekiyor. Nesiller değiştikçe tüketici alışkanlıkları da değişiyor. Müşteriler fiziksel mağazaya gerek duymadan alışveriş yapıyor, artık her tüketici kendine özgü bir marka deneyimi yaşamak istiyor. Böyle bir ortamda perakendeciler ellerindeki büyük veriyi değere dönüştürerek değişime hızlı yanıt verebilmeyi hedefliyor. Yeni tüketim alışkanlıklarıyla şekillenen geleceğin şirketleri birbiriyle bağlantılı, çevik ve veriyle şekillenen perakende deneyimleri sunacak. Biz Microsoft’ta perakende müşterilerimize sunduğumuz çözümlerde yeni nesil tüketiciyi odağa alıyoruz, tüm tedarik zincirini güçlendiriyoruz ve perakende sektörünün yenilenmesine hizmet ediyoruz. Çözümlerimizle şirketlerin sevilen markalar yaratılmasına ve kişiselleştirilmiş deneyimler sunmasına yardımcı oluyoruz. Operasyonları sürdürülebilir hale getirerek şirketlerin sunduğu inovasyonları güçlendiriyoruz.” diyerek konu ile ilgili düşüncelerini aktardı.
Etkinlikte Perakendede Dönüşüm Yolculuğu isimli deneyim paneli gerçekleştirildi. Sonrasında ise uzman görüşleri oturumuna geçildi. Panelde, yapay zekâ, dijital dönüşüm, tedarik zinciri gibi birçok konudan bahsedildi. İki oturum şeklinde gerçekleştirilen panelde alanında başarılı pek çok yönetici ve uzman kişi yer aldı.
Etkinlik boyunca dijital dönüşümün perakendenin yapısını değiştirdiği vurgulandı.Panellerde ve konuşmalarda iş ortaklarının başarı elde etmelerine yardımcı olacak öneriler ve yöntemler paylaşıldı. Müşteriyi tanıma, çalışanlara olanak sağlama, akıllı perakendecilik yöntemleri ve kuruma özel ürünler aracılığıyla perakendenin geleceğinin yeniden tasarlanacağının altı da böylece çizilmiş oldu.