Geçen hafta Microsoft’un, Microsoft Mağazası aracılığıyla, PC için satılan tüm oyunlar için ve bu tür ürünlerle ilişkili diğer işlemler için sağladığı gelirden elde ettiği komisyonda bir düşüşü onayladığını gördük. Geliştiriciler için bu iyi bir haberdi ve o zamanlar size söylediğimiz gibi, Redmond devini Epic Games Store’a yaklaştıran bir hareket haline geldi.
Bu değişikliği öğrendikten sonra, Microsoft’un genel olarak Xbox konsolları için satılan oyunlar için (Xbox One, Xbox One X, Xbox Series S ve Xbox Series X) aldığı komisyona aynı indirimi uygulayabileceği de konuşuldu. Ancak Microsoft’un, konsollarındaki oyun yayıncılarıyla sürdürdükleri gelir bölüşümünü şimdilik değiştirmeyi planlamadığını öğrendik. Bu, komisyonun onlar için yüzde 70 ve Microsoft için yüzde 30’da kaldığı anlamına geliyor.
PC için küresel video oyunları satışlarından bahsedersek, Microsoft Store‘un toplam pazarın çok küçük bir bölümünü temsil ettiğine şüphe yok. Bunu akılda tutarak, Satya Nadella başkanlığındaki şirketin satış komisyonunda neden geri adım atmadığını görebiliriz.
Microsoft Store’da komisyonunu yüzde 30’dan yüzde 12’ye düşürmek Microsoft için karlı olabilir ve daha fazla yayıncıyı en önemli oyunlarını bu platforma getirmeye teşvik edebilir. Öte yandan, Xbox söz konusu olduğunda, böylesine keskin bir düşüş, Microsoft’un gelirleri üzerinde önemli bir etkiye sahip olacak ve daha fazla sayıda oyunun gelmesi “telafi” etkisi olmayacaktır. Kısacası, sadece karlı değil, aynı zamanda Microsoft için de zararlı olacak. Şirket bu adımı atsaydı ne olurdu – Sony ve Nintendo takip eder miydi? Muhtemelen değil.
Microsoft geçici istisnalara bahis yapıyor
Şirket ayrıca, Xbox’a özel bir konum planladığını ve ilk adımın, Xbox Series S ve Xbox Series X’te ilk sırada yer alacak olan STALKER 2 olacağını ve bu üç ay sonra diğer platformlarda da satışa sunulacağını duyurdu. Üç ayın, Sony’nin izlediği birkaç yılı bekleme politikasından çok daha makul bir zaman çerçevesi gibi göründüğünü söylemeliyiz.
Bu üç ay geçtikten sonra hiçbir şey oyunun PS5 versiyonunun piyasaya sürülmesini engelleyemez, en azından teoride. Oyun geliştiricilerinin kendileri tarafından onaylandığı üzere, PC sürümü Xbox Series S ve Xbox Series X ile aynı zamanda gelecek. Xbox One ve PS4’e gelince, bu konsollar için bir sürümü tamamen unutabiliriz çünkü bu “imkansız” bir şey olacak.
Geliştiriciler, STALKER 2’ye yeni nesil bir proje olarak yaklaştı ve önceki nesil konsollarda bulunmayan minimum kaynaklarla işe başladılar. Çok platformlu bir konsept olarak böyle bir oyun geliştirmek, senaryoların boyutu ve bunların detaylarının derecesi gibi çok temel şeylerde çok önemli fedakarlıklar getirirdi ve sonuçta proje eşit olamazdı.