Minecraft 1.18’in gelmesine kadar hala birkaç ay beklememiz gerekse de, ilk deneysel anlık görüntüleri görebildik. 1.17 sürümünün ilk küçük revizyonundan sonra, 1.17.1 yalnızca bazı hataları düzeltiyor.
Mayıs duyurusuna kadar, Minecraft 1.17’nin anlık görüntülerinde mağaraların ve madenlerin geliştirilmesindeki ilerlemeyi kontrol etmek mümkündü, ancak bu noktadan itibaren ilerlemeyi kontrol edebilmek için ek bir veri paketi indirmek gerekli hale geldi. 1.17’nin piyasaya sürülmesi yaklaştıkça Minecraft 1.18 ile ilgili değişiklikleri görebiliyorduk. Ardından 1.17-1’in test sürümleri geldi ve yazın derinliklerine dalacağımızı ve yeni özellikleri görmek için Eylül ayına kadar beklememiz gerektiğini düşündüğümüzde Mojang bize bir sürpriz yaptı.
Minecraft 1.18’in ilk deneysel anlık görüntüleri
Bu deneysel bir anlık görüntü, yani gördüklerimizde önemli değişiklikler olabilir. Şu anda, normal şekilde kurulamaz. Bu nedenle, Minecraft 1.18’in bu ilk test sürümüne ayrılmış blog gönderisinde Mojang tarafından verilen talimatları izlemenizi öneriyoruz.
Minecraft 1.18’in bu ilk anlık görüntüsünün en dikkate değer olanı, dünyanın yeni kenar boşluklarını geri kazanması. Dünyanın tabanı artık katman 0’da değil, -64’te bulunurken, maksimum inşaat yüksekliği şu anda yürürlükte olan 256’ya kıyasla 319. katman oluyor. Açıkça, daha büyük ve daha derin yeni mağaralarla ve daha yüksek ve kendilerine ait çeşitli biyomlara sahip dağlarla ilgili bir yeniden düzenleme geldiği söylenebilir.
Mağaralara gelince, Minecraft 1.18’in bu ilk görüntüsü bizi uzun zamandır beklenen bir şeye geri getiriyor: devasa mağaralar. Ek olarak, metro akiferlerinin seviyeleri yeniden ayarlandı, böylece keşfedilmesi zor çok sayıda su basmış mağara ortaya çıktı.
Ayrıca yeni metro biyomlarını, yemyeşil mağaraları ve damlataş mağaralarını gördük.
Dağlarda ayrıca en az beş yeni biyom olan yeni özellikler var:
- Tepe veya çayır: Çiçekler ve meyvelerle zaten bildiğimiz biyomlara oldukça benziyor.
- Dağ ormanı: Bu daha çok bir dağ gibi görünüyor. Burada kara ek olarak Minecraft 1.17’de ortaya çıkan toz karı ve bazı yaşam formlarını bulabiliriz.
- Karlı yamaçlar: Bu biyoma özel dikkat etmek gerekiyor, çünkü değişiklik olmadıkça, Minecraft 1.18’de 1.17’de piyasaya sürülen keçileri bulacağımız tek yer burası.
Yüksek zirveler: Adından da anlaşılacağı gibi, onu ılıman ve sıcak biyomlarla çevrili dağların tepelerinde bulacağız. - Karlı tepeler: Bu, önceki biyomun bir çeşidi, ancak dağ soğuk biyomlarla çevrili olduğunda çıkar.
- Minecraft 1.18’deki yeni biyomlarla ilgili olarak, çok, çok önemli bir yön var ve bu, 3D biyomların sonunda ilk kez sahneye çıkması. Peki ne anlama geliyor? Aynı yığının farklı katmanlarının farklı biyomları barındırması artık mümkün olacak. Bu, metro biyomları geliştirebilmek için önemli bir değişiklikti ve görünüşe göre Mojang geliştiricileri bu değişikliği zaten uygulayabilmişler ki bu kesinlikle kolay olmamalı.
Bu yılın başlarında size söylediğimiz gibi minerallerin dağılımı da yine değişti. Bu, Minecraft 1.18’in deneysel anlık görüntüsünde bulunan görüntü, ancak bunun mutlaka sonuncusu olmadığına dikkat etmek önemli.
Gördüğünüz gibi, Minecraft 1.18’in ilk anlık görüntüsü, birçok yeni özellikle güçlü bir şekilde geliyor. Mojang geliştiricilerinin hala birkaç cephede bazı teknik sorunları çözmesi gerekiyor.