Bu AI, Minecraft’taki binaları yenileyebilir ve hatta ağaçları ve tırtılları bile hareket ettirebilir. Teknolojinin en büyüleyici yönlerinden biri, doğadaki süreçleri ve öğeleri onları taklit etmek için kullanılabilmesi. Minecraft’ta hücre büyümesini taklit etmek için bir AI eğitimi üzerinde çalışan bir grup bilim insanının çalışmaları neticesinde, binalar, ağaçlar ve yürüyen tırtıllar AI tarafında inşa edildi.
Araştırmacılar tarafından yayınlanan bir videoda, Minecraft’ta gerçek öğeleri taklit eden bir dizi nesnenin nasıl oluşturulduğunu görüyoruz. Ancak gördüğünüz binalar, kaleler veya ağaçlar bir insan tarafından değil, bir yapay zeka tarafından yaratılmış.
Excited to share our work on Morphogenesis in Minecraft! We show that neural cellular automata can learn to grow not only complex 3D artifacts with over 3,000 blocks but also functional Minecraft machines that can regenerate when cut in half 🐛🔪=🐛🐛
PDF:https://t.co/hi573xzWIG pic.twitter.com/m19572pcIe
— Sebastian Risi (@risi1979) March 17, 2021
Morfogenez
Gerçek şu ki, yerleşik gerçeklikte gördüğümüz unsurlar AI tarafından sıfırdan inşa edilmedi. Araştırmacıların aradığı şey, yapay zekanın yaratıcılığını test etmek değil, hücrelerin davranışını simüle ederek nasıl davrandığını görmek. Buradaki fikir, hücrelerin insan vücudunu tek bir hücreden ve bir dizi kural ile geliştirip yaratması. Bu da Morfogenez olarak bilinen bir süreç.
Prensipte hücresel otomasyon sayesinde hücreler bir dizi kurala göre yaşar, çoğalır ve ölür. Bu felsefe, yapay zekaya da uygulanabilen bir şey, böylece Minecraft blokları için belirli faktörler verildiğinde AI ne yapacağını biliyor. Bunu yapmak için araştırmacılar, her Minecraft bloğu türüne kurallar uygulayan bir sinir ağı oluşturdu. Yapay zekanın her bir blok ona bitişik olanlarla etkileşime girerken nasıl davrandığını görmek ise araştırmanın odak noktalarından biriydi.
Sinir ağından yapması istenen şey bir nesneyi bloklar halinde büyütmekti. Tam olarak nasıl olduğu söylenmedi, bu yüzden sinir ağı mevcut blokları taklit etmek için ne tür bloklar yerleştirileceğini öğrendi. Başka bir deyişle, insan vücudunun ve içindeki hücrelerin dokuları, organları ve sonunda tüm vücudu oluşturmak için yaptıklarına benzer bir şey ortaya çıktı.
Sonuç çok ilginçti. Araştırmacılar Minecraft‘ta kaleler, binalar, ağaçlar veya hareket edebilen bir tırtıl gibi farklı nesneler yarattılar. Sonra bu nesneleri ikiye böldüler ve AI onları yeniden inşa etmekten sorumlu oldu. Vücutta bir yara oluştuğunda ve hücrelerin yaptığı yeniden yapılanma sayesinde kendi kendine iyileştiğinde olduğu gibi…
Çalışma şimdiye kadar arXiv’de yayınlandı ve araştırmacıları çok daha ileri gidebileceğine inanıyor. Yapay zeka şimdilik yok edilmiş unsurları yeniden yapılandırıyor, ancak gelecekte nesneleri çevreye göre kendi başına da geliştirebileceğine inanıyorlar. Başka bir deyişle, çevre koşullarına daha iyi direnmek ve hayatta kalmak için doğadaki canlıların evrimini simüle edebilir.
Ancak Minecraft, gerçek dünyaya kıyasla son derece basit bir dünya. Temel simülasyonlar için bir test alanı olarak hizmet edebilse de, bunu hesaba katılması gereken birçok faktörün olduğu gerçek hayata uyarlamak çok karmaşık.