Digital Report
  • DERGİ
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FİNTEK
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
No Result
View All Result
Digital Report
No Result
View All Result
Home Oyun

Mobil Oyun Uygulamaları 2025 Raporu yayınlandı

Mobil oyunlar yapay zeka, hibrit monetizasyon ve yeni UA stratejileriyle büyümeye devam ediyor

by DIGITAL REPORT
08/04/2025
in Oyun
Mobil Oyun Uygulamaları 2025 Raporu yayınlandı
Facebook'ta PaylaşTwitter'da PaylaşLinkedIn'de PaylaşWhatsApp'ta PaylaşTelegram'da Paylaş

ölçümleme ve analitik şirketi Adjust, 2025 yılı için mobil oyun içgörüleri raporunu yayınladı. Bu rapor, 2023’ün zorlu bir şekilde geçmesinin ardından oyun endüstrisinin ne kadar güçlü olduğunu ortaya koyuyor. 2024’te küresel mobil oyun uygulaması kurulumları yıllık bazda %4 artarken, oturumlar %0,6 ile hafif de olsa düşüş gördü. Bu rakamlar, 2025’i kazanılan ivmeyi koruyarak kullanıcı tutma oranlarını ve bağlılığını güçlendirmek için bir fırsat yılı haline getiriyor.

Adjust’ın Orta Doğu, Türkiye ve Afrika (META) Satış Direktörü Başak Zerman “Global mobil oyun endüstrisi, kritik bir dönüm noktasına ulaşmış durumda. Zorlu 2023’ün ardından, piyasa 2024’te stratejik yatırımlar, teknolojik ilerlemeler ve yeni büyüme alanları sayesinde direncini kanıtladı ve büyümeye devam ediyor” diyor ve sözlerine şöyle devam ediyor; “2025’te oyun uygulama gelirinin 126,1 milyar dolara ulaşması ve 2027’ye kadar 1,9 milyar oyuncu sayısına ulaşılması bekleniyor, bu da yenilik ve büyüme için büyük bir fırsat anlamına geliyor. 2024’te mobil oyun, toplam oyun gelirinin %49’unu oluşturdu ve bu, konsolun (%28) ve PC’nin (%23) önünde yer aldı, mobil oyunların geniş kitlelere hitap ettiğini ve dirençli tüketici talebini doğruladı. Oyun, aynı zamanda App Store ve Google Play’deki en büyük kategori olmaya devam etti. LATAM ve MENA gibi bölgeler öncelikli olarak mobil alanı daha da benimserken, kısa vadeli kullanıcı kazanımları yerine onlarla uzun vadeli ilişkiler kurmaya odaklanan oyun geliştiricileri ve pazarlamacılar, bu oyunun kazananları olacaklar.”

Gelişmekte olan pazarlar mobil oyunlardaki büyümeye öncülük ediyor

Adjust’ın bulguları, 2024’te küresel mobil oyun uygulaması kurulumlarındaki büyümeye %10 ile MENA bölgesinin ve %8 ile LATAM’ın öncülük ettiğini, oturumların ise sırasıyla %7 ve %5 oranında arttığını gösteriyor. Buna karşılık, Kuzey Amerika en büyük düşüşü yaşadı. Bu bölgedeki kurulumlar %11 ve oturumlar %14 düşüş gösterdi. Bu durum, kullanıcı etkileşimi sorunlarına işaret ediyor.

APAC bölgesindeki kurulumlar %4 büyüdü, ancak oturumlar %3 düşüş gösterdi, bu da kullanıcı tutma oranları açısından zorluk yaşandığını gösteriyor. Avrupa’da ise kurulumlar %1, oturumlar ise %6 oranında gerileyerek olası kullanıcı etkileşimi sorunlarını işaret etti.

ATT onay oranları dünya çapında kademeli bir büyüme gösteriyor

Mobil oyun uygulamalarındaki App Tracking Transparency (ATT) onay oranları, 2024’ün ilk çeyreğindeki %37,5 seviyesinden 2025’in ilk çeyreğinde %37,9’a hafif bir artış gösterdi. Arcade oyunları en büyük büyümeyi göstererek onay oranlarını %42,4’ten %59,3’e çıkardı. Spor oyunları %54,1, casino %38,3 ve aksiyon %45,9 artış kaydederken, hyper casual’da hafif bir düşüş yaşandı. MENA bölgesindeki pazarlar %50 civarında güçlü bir performans sergilerken, ABD’deki oranlar yaklaşık %32 ile sabit kaldı.

Oyun alt sektörlerinde kurulum ve oturum düzenleri

Adjust verilerine göre, hypercasual oyunlar 2024’te %27 ile küresel kurulum payında liderliğini korurken, oturumların yalnızca %11’ine sahip olarak yüksek kullanıcı kaybı oranlarının altını çizdi. Öte yandan, aksiyon oyunları sadece %10’luk bir kurulum payına sahip olmasına rağmen, oturumların %21’ini oluşturarak güçlü bir kullanıcı tutma oranı kullanıcı etkileşimi sergiledi. Oyuncuların en çok ilgi gösterdiği kategori aksiyon oyunlarıydı ve ortalama oturum süresi 45,15 dakika oldu.

Dikkat çekici bir şekilde, strateji oyunları yıllık bazda %83 ile en yüksek kurulum büyümesini gösterirken, casino %32 ve arcade %23 ile en güçlü oturum büyümesini kaydetti ve yüksek bir kullanıcı etkileşimi gösterdi.

2025’te mobil oyun endüstrisini şekillendiren ana trendler:

  • Yapay zeka ile desteklenen kişiselleştirme, oyuncu etkileşimini artırıyor: Yapay zeka, oyun içi deneyimleri ve tahminsel kullanıcı tutma stratejilerini derinden değiştiriyor ve oyuncuların yaşam boyu değerini (LTV) artırıyor.
  • Çapraz-platform oyunlar yaygınlaşıyor: Mobil, konsol ve PC arasındaki sorunsuz geçişler, daha uzun oturum süreleri ve daha yüksek LTV sağlıyor.
  • Hibrit monetizasyon modellerinin kullanımı artıyor: Geliştiriciler, ciro akışlarını çeşitlendirmek için uygulama içi alışverişleri, reklamları, abonelikleri ve savaş biletlerini giderek daha fazla kullanıyor.
  • Kullanıcı kazanımında yeni bir çağ başlıyor: İnternete bağlı TV (CTV), influencer pazarlaması ve alternatif uygulama mağazaları, oyuncuların yeni oyunları keşfetme şekillerini değiştiriyor.

Mobil Oyun Uygulamaları 2025 raporunu buradan indirebilir ve inceleyebilirsiniz.

Tags: 2025featuredmobil oyunrapor

İLGİLİ YAZILAR

Windows JPG dosyası güvenlik açığı
Güvenlik

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

by Emre Çıtak

ESET araştırmacıları, Windows işletim sisteminde bulunan ve en yaygın resim formatlarından biri olan JPG dosyaları üzerinden sistem güvenliğini tehdit eden...

Read moreDetails
iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu
Teknoloji

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

by Emre Çıtak

Apple'ın "süper ince" telefon denemesi iPhone Air'in geleceği bir süredir belirsizliğini koruyordu. İlk modelin satışlarının beklentilerin altında kalması ve 2027'ye...

Read moreDetails
Teslanın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti
Marka

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

by Emre Çıtak

Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği'nin (ACEA) Kasım ayı raporu, elektrikli araç devi Tesla için tehlike çanlarının çaldığını gösteriyor. Rapora göre, şirketin...

Read moreDetails
Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız
Teknoloji

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

by Emre Çıtak

Hepimizin geçmişinde, lise yıllarında aldığı ve bugün iş başvurularında kullanmaya utandığı o "çılgın_cocuk99" veya "asi_kiz" temalı bir Gmail adresi vardır....

Read moreDetails

SON YAZILAR

Xiaomi Buds 6 tanıtıldı

VEPARA’nın faaliyetleri yasa dışı bahis soruşturması kapsamında durduruldu

Windows’ta JPG dosyalarını etkileyen kritik güvenlik açığı keşfedildi

iPhone Air 2 için 2026 umudu yeniden doğdu

Tesla’nın Avrupa satışları çakıldı, BYD öne geçti

Lise yıllarından kalma utanç verici Gmail adresinizden yakında kurtulacaksınız

ChatGPT’ye reklamlar 2026’da geliyor

Google 2025’i yapay zeka fayda yılı ilan etti, OpenAI kırmızı kod ile karşılık verdi

Nvidia’nın 20 milyar dolarlık Groq satın alması yalan çıktı

X’te Artık herkes paylaştığınız fotoğrafları yapay zeka ile değiştirebiliyor

SON REHBERLER

Android telefon hafıza kartını görmüyor sorunu nasıl çözülür

Instagram’da fotoğraf paylaşma sorununu gidermenin pratik yolları

OLED ekranlarda oluşabilecek yanma sorununu önlemenin pratik yolları

Windows 10’da unmountable boot volume hatası nasıl düzeltilir

Nvidia DLAA ile oyun grafiklerinde kenar yumuşatma nasıl sağlanır

ChatGPT’yi 1 saatten kısa sürede ustaca kullanmayı öğrenin

Windows’un farklı sürümlerinde ve Mac’te şifre kaldırma

iPhone’da kilit ekranına istediğiniz metni yazma nasıl yapılır

Telegram’da engellendiğinizi pratik yöntemlerle nasıl anlarsınız

Windows’ta işletim sisteminin bit mimarisini nasıl öğrenirsiniz

BASIN BÜLTENLERİ

RTB House, Derin Öğrenme ile dijital reklamcılığın yeni işletim sistemini kuruyor

ESET, Çin bağlantılı LongNosedGoblin APT grubunu tespit etti

Simya VC’den Rudiq’e 1 milyon dolar yatırım

Huawei Cloud, İstanbul’da dijital perakende buluşması düzenledi

SteelSeries, tek kulaklıkla birden fazla platformda oyun oynama özgürlügü sunuyor

Aktif Tech, Deloitte Teknoloji Fast 50’de üçüncü oldu

Dolap, 2024 yılında 307 bin 340 ton karbon salımını önledi

Canon, Istanbul’da EOS R6 Mark III ve EOS C50 tanıttı

LG, yeni yıl için soundbar kampanyasını duyurdu

Citrix, Hibrit çoklu bulut lisans modeli sunuyor

Digital Report

© 2019 Digital Report bir Linkmedya markasıdır.

  • Dergi
  • Yazarlar
  • Basın bültenleri
  • Gizlilik
  • İletişim
  • Künye

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • TEKNOLOJİ
  • YAPAY ZEKA
  • PROFESYONEL
    • GİRİŞİM
    • E-TİCARET
    • FINTECH
    • MARKA
  • GÜVENLİK
  • KRİPTO
  • OYUN
  • REHBER
  • BASIN BÜLTENLERİ
  • YAZARLAR
  • DERGİ
  • KÜNYE
  • İLETİŞİM