NarPOS, 2025 yılının ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 240 büyüme kaydetti. Şirket, yiyecek ve içecek sektöründeki artan maliyetler ve adisyon sistemi zorunluluğu gibi koşulların yaşandığı bu dönemde işletmelere çözüm sunduğunu belirtiyor.
2025’in ilk çeyreği, Türkiye ekonomisinde ve yiyecek-içecek sektöründe fiyat artışları ve yasal düzenlemelerle öne çıktı. TÜİK verilerine göre, 2025’in ilk çeyreğinde saatlik işgücü maliyeti endeksi yüzde 8,5, saatlik kazanç endeksi ise yüzde 8,8 yükseldi. Bu artışlar, işletmelerin personel giderleri üzerinde baskı oluşturdu. Sektördeki bazı şirketlerin finansal sonuçları da talepteki yavaşlamayı ve kar marjlarındaki düşüşü gösteriyor.
2025 yılı itibarıyla restoranlara getirilen adisyon sistemi kullanma zorunluluğu, sektöre yeni bir yükümlülük ve ek maliyet getirdi. İşletmeler, vergi yükleri ve kar marjı baskısıyla mücadele etmek için operasyonel verimliliği ve gider azaltımını öne çıkarmak zorunda kaldı.
NarPOS, yiyecek ve içecek sektörünün bu koşullarla mücadele ettiği dönemde, 2025 yılının ilk çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 240 büyüme kaydetti. Bu büyümenin temel nedeni olarak 2024 yılında başlatılan ve restoranlara sağlanan ücretsiz ödeme altyapısı hizmetleri gösteriliyor.
NarPOS Kurucu Ortağı ve CEO’su İlyas Akça, “2025’in ilk çeyreği, sektörümüz için zorlukların yaşandığı ancak aynı zamanda dijitalleşme ve verimlilik arayışının arttığı bir dönem oldu. NarPOS olarak bu dönemde elde ettiğimiz yüzde 240 büyüme, geliştirdiğimiz ‘uçtan uca’ ödeme altyapısı çözümlerimizin işletmelerin ihtiyaçlarına yanıt verdiğinin kanıtıdır. Özellikle yasal adisyon sistemi zorunluluğu gibi yeni düzenlemeler ve artan maliyetler karşısında, restoranlar sadece yasal uyumu sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda operasyonel giderlerini düşürerek ve karlılıklarını artırarak faaliyetlerini sürdürmeye çalışıyorlar. Biz de bu noktada, ödeme altyapımızı işletmelere ücretsiz sunarak onların maliyet kalemlerinden birini ortadan kaldırıyoruz, böylece hem yasal uyumu hem de operasyonel verimliliği tek bir platformdan sağlıyoruz.” dedi.
İlk çeyrekte NarPOS’un yeni kullanıcı sayısında da artış oldu; 246 yeni işletme NarPOS altyapısını kullanmaya başladı. Cihaz kurulumlarında da artış görüldü; 4 ayda 410 adet Pavo cihazı kurulumu yapıldı. İşlem hacmi ise son dört ayda 161 milyon TL (NÖS) ve 23 milyon TL (ücretli) olarak gerçekleşti. NarPOS, yaz aylarında aylık işlem hacminin 465 milyon TL’ye ulaşacağını öngörüyor.
NarPOS, 2025 yılında da büyüme hedeflerini sürdürerek yıl sonunda yüzde 160 büyüme ile toplamda 2000 noktada ödeme altyapısı hizmeti sağlamayı hedefliyor. İstanbul’daki büyümesini devam ettirirken, İzmir, Antalya ve Ankara’da da yeni ekipler kurarak yayılımını hızlandıracak.
NarPOS, 12 yıllık deneyimiyle ve 10 ülkede 14 binden fazla işletmeye hizmet vererek, restoranların adisyon sistemi zorunluluğu, artan maliyetler ve kar marjı baskısı gibi zorluklarına çözüm sunuyor. Ücretsiz ödeme altyapısıyla işletmelerin bir gider kaleminden kurtulmasını sağlayan NarPOS; Yazarkasa POS, el terminali ve işletme yönetimini birleştiren hibrit sistemleriyle siparişten stok takibine, yasal uyumdan operasyonel verimliliğe kadar tüm süreçleri optimize ediyor. Bu sayede işletmeler, kayıpları azaltırken, müşteri deneyimini de iyileştirebiliyor.
Yiyecek ve içecek sektöründe faaliyet gösteren işletmeler için operasyonel çevikliğin ve dijitalleşmenin önemine dikkat çeken İlyas Akça, “2025’te yürürlüğe giren adisyon sistemi zorunluluğu ve artan maliyetler, işletmelerimizi daha verimli çalışmaya yönlendiriyor. NarPOS olarak biz, bu süreçte işletmelerimizin yanında duruyor, onlara sadece yasal uyum değil, aynı zamanda büyümelerini sağlayacak çözümler sunuyoruz. Dijitalleşmeyle gelen verimlilik, karlılık ve rekabet avantajları, bu yeni dönemin anahtarıdır. Türkiye’de ve dünyada bir ilk olacak yeniliklerimizle işletmelerimizin bu anahtarı doğru şekilde kullanmaları için destek sağlamaya devam edeceğiz” dedi.



