Netflix yeni arayüzünü televizyon uygulamasındaki ana sayfasında test ediyor. Bu yeni tasarımda, izlemek istediğiniz dizi ve filmlerin bulunduğu sabit (statik) kutucuklar yerine, uzaktan kumandanızla üzerine geldiğinizde genişleyen kutular yer alıyor.
Mevcut Netflix ana sayfasında, bir başlığın fragmanı ve diğer bilgileri, üzerine geldiğinizde arayüzün en üstünde görünürken, yeni tasarım bu bilgileri tek bir yerde toplayarak ekranınızda daha belirgin hale getiriyor.
Bir dizi veya film üzerine yeterince uzun süreyle geldiğinizde, Netflix doğrudan kutucuk içerisinde kısa bir önizleme oynatmaya başlıyor. Kutunun altında ise özet, yayın yılı, bölüm sayısı ve tür gibi tüm bilgilere ulaşabiliyorsunuz. Netflix’in ürün direktörü Pat Flemming, The Verge’e verdiği demeçte, “Kullanıcıların, bir içeriğin kendileri için uygun olup olmadığını anlamakta zorlandığını görüyoruz. Bu yüzden yeni arayüzde, kullanıcıların aradıkları bilgiye daha kolay erişmelerini sağlamak istedik.” diyor.
Netflix yeni arayüzü için sadelik ve menü değişikliğe gidiyor
Netflix sadece ana sayfasını değil, menüsünü de değiştiriyor. Sol taraftan açılan menü yerine, ekranın üst kısmında daha sade bir seçenek yelpazesi sunuluyor: arama, ana sayfa, diziler, filmler ve “Listem”. Bu yeni menüye ulaşmak için ekranın en üstüne gitmeniz gerekmiyor; Flemming, uzaktan kumandanızdaki geri düğmesine basmanızın yeterli olduğunu belirtiyor.
Yeni menü, “Kategoriler”, “Yeni ve Popüler” ve “Listem” gibi daha önce sol taraftaki menüde bulunan bazı seçenekleri kaldırmış olsa da, geçen yıl mobil uygulamasında kullanıma sunulan “Listem” sekmesini ekliyor. Bu sekme, içerik önerileri ve yakın zamanda izlediğiniz veya kaydettiğiniz başlıklara hızlı erişim imkanı sunuyor. “Kategoriler” seçeneğine ise arama sekmesinden ulaşmak mümkün.
Flemming, yeni tasarımı “Harika bir yeni TV deneyimi için attığımız ilk adım” olarak tanımlıyor. Yeni arayüz, Netflix’in mevcut uygulamasına kıyasla daha modern bir görünüm sunuyor. Özellikle Netflix’in Jake Paul ve Mike Tyson arasındaki canlı dövüş, bu yıl NFL maçları ve WWE’nin Monday Night Raw gibi daha farklı içerik türlerine yönelmesiyle, bu yeni arayüz daha da önem kazanıyor.
Şirket, yeni ana sayfasını akıllı TV ve diğer yayın cihazlarını kullanan küçük bir abone grubu üzerinde test edecek. Flemming, The Verge’e verdiği demeçte, test başarılı olursa daha fazla kullanıcıya sunulabileceğini şu ifadelerle belirtiyor:
“Eğer bu iyi giderse, önümüzdeki aylarda ve çeyreklerde üye tabanımızın çoğuyla paylaşmak isteriz.”
Gelişmekte olan ülkeler için FoondaMate ile ders çalışmak artık daha kolay
Netflix’in yeni arayüzü, kullanıcı deneyimini iyileştirmeyi ve platformdaki içerik keşfini kolaylaştırmayı amaçlıyor. Bu, Netflix’in rakipleri karşısında rekabet gücünü artırması açısından önemli bir adım olabilir. Özellikle son yıllarda artan rekabet ortamında, Netflix’in yenilikçi adımlar atması kaçınılmaz görünüyor. Bu özellik yakın zaman da tüm kullanıcılara ulaşacak. Yeni arayüzün kullanıcılar tarafından nasıl karşılanacağını ve Netflix’in gelecekteki büyümesine nasıl katkı sağlayacağını zaman gösterecek.
Öne çıkan kaynak görseli: Netflix